וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואי טהא: "כל מה שעברתי בשנה האחרונה יצר לי חיסון מנטלי בראש"

11.10.2020 / 11:30

זהבי? "הנאום הפתיע אותי". באר שבע? "אין כלי תקשורת שלא פירק אותנו". המוניטין שלו? "לא מחפש שיהללו אותי". פוליטיקה? "מעצבן אותי ששחקנים מתערבים". לואי טהא אולי תקוע בבידוד במלון אבל עדיין שומר על כושר, מתכונן לסלביה פראג ומסביר למה נבחרת ישראל בכיוון הנכון

צפו בערן זהבי נואם לשחקני הנבחרת לפני סקוטלנד/ההתאחדות לכדורגל

שורה ארוכה של חדרים משתרעת באחת הקומות במלון הילטון גלזגו היוקרתי בסקוטלנד, אבל באחד מהם מתרחשת פעילות מוזרה. מי שנמצא בקומה שמתחת שומע בימים האחרונים לא מעט קולות של קפיצות ואימונים, והסיבה: בלמה של נבחרת ישראל לואי טהא, שבעל כורחו נמצא בבידוד במדינה הזרה, ומנצל את הזמן לא למנוחה, אלא לעבודה. בנבחרת דאגו לו למעט ציוד לאימונים, והוא מנצל כל דקה פנויה כדי לשמור על עצמו. "אני מתאמן הרבה כדי שאשמור על כושר ועל כוח כמה שאפשר", הוא מספר בראיון מיוחד לוואלה! ספורט מחדר המלון בסקוטלנד, "אני גם רואה נטפליקס, מדבר הרבה עם המשפחה וגם כבר מנתח משחקים של סלביה פראג".

טהא היה אמור להיות בהרכב הפותח של נבחרת ישראל במשחק המכריע מול סקוטלנד, אלא שאז הגיעו הדיווחים על הדבקה המונית בהפועל באר שבע, טהא הרגיש צינון קל, ובנבחרת מיד הכניסו אותו לבידוד. כמה שעות לאחר מכן הגיעה תוצאה חיובית, וטהא הבין שהוא יחמיץ את המשחק הכי חשוב של הנבחרת בשנים האחרונות.

לפני הכל, איך אתה מרגיש?

"אני מרגיש מצוין. לא היה לי כמעט בכלל תסמינים. רק ביום שני אחרי האימון בערב הרגשתי התקררות, עדכנתי את הרופא, והוא אמר לי רק 'קח אקמול ואל תצא מהחדר'. בדיעבד זה היה חשוב מאוד שעשינו את זה כדי למנוע כמה שאפשר הדבקה של שחקנים אחרים".

איך אתה מעביר את הבידוד?

"יש לי כמה אפשרויות לתפריטים של ארוחות, אני בוחר ומביאים לי את האוכל עד החדר. ההתאחדות באמת דואגת לי. כל שעתיים מישהו מתקשר ודואג לי. הרופא ד"ר אודי קאופמן עשה פה עבודה גדולה, ואני רוצה להגיד לו תודה רבה. יגאל המעסה נשאר, ויחד עם עוד מאבטח דואגים לי להכול. מאמן הכושר ערן שדו דאג לי לציוד ואני מתאמן בחדר ושומר על כושר".

כמה אתה מתחרפן מלהיות בין ארבעה קירות?

"בתור אחד ששיחק במעלות תרשיחא בליגה ב', הבידוד זה שטויות".

המלצה לקוראים על סדרה טובה?

"ראיתי 'נרקוס' ועכשיו רואה סדרה טורקית".

לואי טהא שחקן נבחרת ישראל עם מונס דאבור, דיא סבע, טאלב טואטחה, חאתם עבד אלחמיד. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"ראיתי את הנאום של ערן והרגשתי שהייתי איתם בחדר הלבשה. זו תחושה קשה". טהא/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

כמה זה מתסכל?

"בחודש וחצי האחרונים עבדתי קשה מאוד כדי לחזור להרכב בהפועל באר שבע. חזרתי להרכב והצגתי יכולת מצוינת. וילי מאמין בי ואוהב אותי וידעתי שאני בטוח שאשחק בהרכב. חיכיתי למשחק הזה הרבה זמן. אבל הכול לטובה, קודם כל הבריאות שיותר חשובה מהכול".

ועדיין אתה רוצה להגיד שלא נשברת?

"אנחנו חיים היום במציאות אחרת ואי אפשר לברוח מזה. צריכים להיות חזקים מנטלית בראש. כל מה שעברתי בקריירה ובמיוחד השנה זה היה סוג של חיסון מנטלי. מי שמכיר אותי יודע שאני חזק מנטלית בראש. אני יודע להתגבר על הכול".

ספר קצת על השנה שעברת.

"הייתה לי דלקת במפשעה ואז פתאום הגיע לי וירוס שגרם לי לשיתוק בפנים ועכשיו קורונה. אז כל הדברים האלה יכולים לשבור אותך ולרסק אותך, אבל אני הבנתי שצריך להיות חזק בראש, ויש לי תמיכה של המשפחה אז התגברתי גם על השנה הזו ואני יודע עכשיו שאני יכול להתגבר על הכול".

המשפחה נלחצה כששמעה שאתה חיובי?

"האמת שזה היה ההפך. אני הייתי זה שנלחצתי על הילדים וההורים שלי. ישר סידרתי שיבואו אליהם הביתה לעשות להם בדיקות. לשמחתי כולם שליליים וזה בעצם מה שנותן לי כוח להמשיך את הבידוד בשקט".

מתי תחזור?

"אני מקווה שביום חמישי אחזור לארץ ובשישי-שבת אוכל כבר להתאמן".

שחקן הפועל באר שבע לואי טהא עם יהב גורפינקל. דני מרון
"אין לי ספק שנהיה בצמרת הגבוהה. גם כשלקחנו אליפויות לא דיברנו על זה"/דני מרון

ראית את המשחק מול סקוטלנד מהחדר במלון. איך הייתה התחושה?

"הרגשתי את האכזבה בדיוק כמו יתר שחקני הנבחרת. מהאפסנאי ועד השחקן הכי ותיק בנבחרת, כולם הרגישו תחושת פספוס אדירה, וזה הורגש בכל שיחה שלי עם החברים".

האכזבה עמוקה יותר כשאתה יודע שלא יכולת לעזור?

"האמת, הרגשתי כאילו אני במגרש איתם. דיברתי עם שחקנים אחרי המשחק. ראיתי את הנאום של ערן והרגשתי שהייתי איתם בחדר הלבשה. זו תחושה קשה כי ידענו שאנחנו ראויים ויכולים לעשות את זה ואז פספסנו".

הופתעת שערן זהבי נאם ככה לפני המשחק?

"הוא לא נוהג לעשות את זה וזה הפתיע אותי, אבל בעיקר ריגש אותי. ערן זה שחקן שאני אקח ממנו הרבה דברים להמשך הקריירה. הוא השראה אדירה עבור כולנו. הוא ווינר בנשמה ואני מאחל לו שכבר היום מול צ'כיה יחזור לכבוש ולחייך כי הכי מגיע לו".

הופתעת כשהוא החמיץ את הפנדל?

"זה משהו שקורה דווקא לגדולים ביותר, והוא גדול בלי שום ספק. אין לי ספק שהוא יתגבר על זה . הוא חזק מאוד מנטלית וזה משהו שקורה".

פספסתם את ההזדמנות הכי טובה בהיסטוריה להעפיל ליורו.

"לא יודע אם זו ההזדמנות הכי טובה בהיסטוריה אבל זו הייתה הזדמנות אדירה כי קיבלנו נבחרת עם חיסורים. כולם בנבחרת נתנו מאתיים אחוז והיינו טובים יותר, אבל הכדורגל הוא אכזרי לפעמים".

נזכה לראות את הנבחרת בטורניר גדול?

"אני מאמין שכן. בטוח שעכשיו הנבחרת תעבור שוב סוג של מהפכה ויבואו צעירים חדשים. סימנים לזה ראינו בשנתיים האחרונות כשהתחילו לשלב צעירים עם הוותיקים".

אתה תזכה אבל להיות בטורניר כזה?

"זה חלום שלי להיות בטורניר גדול עם הנבחרת כי זה באמת מאהבה נטו. כסף אנחנו עושים בקבוצות. בנבחרת זה נטו אהבה שלנו למדינה, ולייצג את כל המגזרים במדינה. מקווה שנצליח לעשות את זה. יש דור מוכשר מאוד שיוביל בשנים הקרובות את הנבחרת ואני סומך עליו".

אבל נראה שיש מחסום מנטלי לנבחרת, בכל סגל שנמצא.

"אני לא חושב שיש מחסום מנטלי אבל חושב שסבלנו גם מהרבה חוסר מזל. אני חושב שהמשחקים האחרונים שלנו מוכיחים את זה. היינו עדיפים מהיריבות והיינו צריכים לנצח אבל שוב היה חוסר מזל. אבל אני באמת חושב שאנחנו בדרך לשם. אני רואה מה שקורה בנבחרת, ובתהליך בשלוש שנים האחרונות. הגיבוש שיש בנבחרת הוא אדיר. אין אגו וככה צריך להיות אז אני אופטימי".

שחקני נבחרת ישראל עם המאמן וילי רוטנשטיינר. שלומי גבאי
טהא: "אני חושב שווילי עושה עבודה מדהימה ועושה דברים שלא היו כאן. נכון שלא השגנו את התוצאה אבל היו בדרך המון דברים ששיפרו אותנו. חזר לשחקנים הרצון והתחרות להשתייך לנבחרת ויש גיבוש אדיר"/שלומי גבאי

הדהמתם עם הפועל באר שבע את כולם אחרי שהספידו אתכם.

"ידענו להתגבר וזה מראה על שחקנים מקצוענים מהשורה הראשונה. המכה הקשה ביותר עבורנו הייתה שלא שיחקנו בטרנר ועדיין התגברנו".

כשאין קהל זה כזה משמעותי?

"זה לא משנה. הבית שלך נותן לך תחושה של מבצר ולהרגיש יותר ביטחון, ומקווה שנחזור לשם. בשורה התחתונה הראינו את החוזק שלנו, וזה בטוח יימשך".

אתם יכולים לקחת אליפות?

"אין לי ספק שנהיה בצמרת הגבוהה. גם כשלקחנו אליפויות לא דיברנו על זה. אליפות באה דרך עבודה קשה ולא דרך הצהרות".

מה אתה חושב על ההדבקה ההמונית שהתרחשה אצלכם?

"יש יתרונות ויש חסרונות. זה הגיע בול בזמן כשאין משחקים ובסגר, והמשחק באירופה רחוק. אבל ההכנה לא תהיה אידיאלית וזה חיסרון גדול".

אז אפשר להמר שתפסידו במשחק?

"ממש לא. יש לנו סגל גדול ויש מחליף לכל אחד, וכל אחד יכול לשחק בהרכב. חלק יסיימו את הבידוד, ומאמין שנעשה הכנה טובה לקראת המשחק . בינתיים אליניב שולח לנו תקצירים וחומרים על הקבוצה. לי יש כאן הרבה זמן בבידוד, אז אני רואה אותם ומנתח כל שחקן".

אתה אחד מהשרידים הבודדים מהעונות הגדולות שעדיין משחק.

"זה לא סוד שבאר שבע מבחינתי זה הבית. התחברתי למקום והמקום התחבר אליי מכל כיוון אפשרי. כל עוד אני רואה את האישה והילדים מחייכים בבאר שבע, אני נשאר שם. המועדון הזה נתן לי הכול. הפכתי מעוד שחקן . לשחקן בכיר בארץ שנמצא גם בנבחרת. נולדו לי שלושה ילדים בבאר שבע. באר שבע זה אצלי בלב ובמיוחד הקהל האדיר שיש לנו ושהוא חי את הקבוצה כל דקה ביום".

למרות אליפויות והרכב בנבחרת לא הצלחת לבסס את עצמך ככוכב בתקשורת.

"אני לא מחכה שאנשים יהללו אותי. אני מעדיף את השקט, לתת מאה אחוז בשקט ולחזור למשפחה שלי ולפינה שלי. לא רוצה שיהיה עליי רעש בתקשורת. אני שמח מזה".

עוד חולם להגיע לאירופה?

"זה חלום של כל שחקן להגיע לאירופה. אני בן 30 ולא יודע אם זה יקרה אבל אני שואף תמיד להתקדם. אני בנאדם מאמין ומאמין שהכול מכתוב".

כמה נלחצתם בתקריות הבריאותיות של אליניב ברדה?

"לא צריך להגיד מי זה אליניב בבאר שבע. הוא אוהב לעזור וכולם אוהבים אותו מאוד ודואגים לשלומו. מי שמכיר את אליניב יודע כמה הוא חזק מנטלית, הוא פייטר ולעולם לא יוותר. לא משנה איזה תפקיד הוא יהיה, הוא יהיה הכי טוב".

איך זה לשחק עם ז'וזואה?

"הוא שחקן גדול, שחקן אירופאי לכל דבר ואני מקווה שימשיך לקבוצה לעזור".

ועדיין פיוז קצר.

"הפיוז קצר אבל זה רק מאהבה לכדורגל ולקבוצה".

לאחרונה אנחנו שומעים יותר ויותר שחקנים שמביעים דעות פוליטיות. מה הדעה שלך?

"אני שונא פוליטיקה. אני מאמין שאסור לכדורגלנים להתערקב בפוליטיקה. זה מעצבן אותי ששחקנים מובילים מתערבים בזה. התפקיד שלנו להוות דוגמה לילדים ולהתעסק בספורט".

אתם מדברים ביניכם על עדיפות למאמן נבחרת בהמשך?

"אנחנו ממש לא מדברים על זה. אני חושב שווילי עושה עבודה מדהימה ועושה דברים שלא היו כאן. נכון שלא השגנו את התוצאה אבל היו בדרך המון דברים ששיפרו אותנו. חזר לשחקנים הרצון והתחרות להשתייך לנבחרת ויש גיבוש אדיר. באופן אישי הייתי שמח אם וילי היה ממשיך כי אני מודה לו על כל מה שעשה עבורי גם ברגעים שלא הייתי בנבחרת, אבל אני לא חושב שאנחנו אלה שצריכים להחליט אלא ראשי ההתאחדות".

יהיה אפשר להתגבר הערב על הכישלון מול סקוטלנד?

"יש גברים בנבחרת. אני בטוח שהם יידעו לעשות סוויץ' הערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully