וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מצטיין בשום תחום, אבל טוב בכולם". הכירו את לואיס הרננדס

מנהיג סולידי שלא חושש להתייצב מול המצלמות, בולט בהוצאות חוץ, יכול להיות מתופקד כמגן ימני, חלק חדר הלבשה עם מוראטה, קרבחאל וגם קגלמאכר ומתאוס ורשם מאזן עגום למדי בפרמיירליג. 15 עובדות על הבלם החדש של מכבי תל אביב

גאורגיוס דוניס במסע"ת לקראת הגומלין מול רד בול זלצבורג/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

1. הוא נולד במדריד וגדל במחלקת הנוער של ריאל מדריד. בין 2007 ל-2011 שיחק בקבוצות המילואים, אבל לא הצליח לפלס את דרכו לקבוצה הראשונה של המועדון.

2. הוא רשם 140 משחקים במדי ספורטינג חיחון בכל המסגרות, עד שסיים את חוזהו ב-2016 וחתם בהעברה חופשית בלא אחרת מאשר אלופת אנגליה, לסטר סיטי.

3. כשעבר ללסטר סיטי, העיתונאי חורחה אורדאס ערך לאוהדי השועלים היכרות איתו על קצה המזלג: "הוא שחקן הגנה טוב. לא מצטיין בתחום מסוים, אבל טוב בכולם. הוא מנהיג ויודע להניע את הכדור היטב. ההגעה שלו לקבוצה שהיא אלופת אנגליה מאוד הפתיעה אנשים בספרד, אבל אולי זו תהיה הפתעה טובה".

4. הוא שותף ב-4 משחקי פרמיירליג ו-4 משחקי ליגת האלופות במדי לסטר סיטי לפני שעזב אחרי חצי עונה בלבד. ב-7 מתוך 8 המשחקים הללו, תופקד כמגן ימני. בכל משחקי הליגה בהם שותף אגב, לסטר הפסידה.

5. לא רק לסטר סיטי השתמשה בו כמגן ימני. בספורטינג חיחון הוא העביר כמעט עונה שלמה בעמדה הזו (2013/14) וגם בקבוצת המילואים של ריאל מדריד הוא זגזג בין מרכז ההגנה לאגף הימני שלה. בשנים האחרונות, כשחקן מלאגה, הוא שיחק בעיקר כבלם.

לואיס הרננדס במדי ספורטינג חיחון. GettyImages
140 הופעות במדי ספורטינג חיחון. הרננדס/GettyImages

6. מלאגה רכשה אותו מלסטר בינואר 2017 תמורת כ-2 מיליון יורו. זו החתימה היחידה שלו בה היו מעורבים דמי העברה.

7. ברזומה שלו 91 משחקים בלה ליגה ו-155 משחקים בליגת המשנה בספרד.

8. בספורטינג חיחון ובלסטר סיטי לבש את המספר 2 ובמלאגה התנוסס על גבו המספר 4. במשך תקופות קצרות שיחק גם עם המספרים 24 ו-28.

9. לפני חודש בלבד הוא הסכים לקצץ בשכרו בתמורה לחוזה עד 2024, אבל מלאגה מנוהלת על ידי מפרק שלפני שבוע החליט לחתוך בבשר החי ולשחרר לא פחות מ-8 שחקנים. הרננדס היה אחד מהם, לשמחתה של מכבי תל אביב.

10. הוא מומחה בהוצאות חוץ ארוכות ומעניין אם מכבי תל אביב תשתמש בו בשביל זה למרות שהוא צפוי לשחק במדיה כבלם ולא כמגן. "הוצאות חוץ הן כלי נשק חשוב שיכול להסב הרבה נזק ליריבות", אמר כששיחק בלסטר, "כריסטיאן פוקס (המגן השמאלי) תמיד אומר לי שאנחנו צריכים לצלם תחרות מי מאיתנו זורק יותר רחוק ויותר מדויק".

לואיס הרננדס במדי לסטר סיטי, לצד קלאודיו ראניירי. GettyImages
"הוצאות חוץ הן נשק קטלני". הרננדס במדי לסטר סיטיף לצד ראניירי/GettyImages

11. באוקטובר 2017 עלה לכותרות לזמן קצר כשתקף את השופט פאבלו גונסאלס פוארטס, שאישר לברצלונה שער למרות שהכדור לא עבר את קו השער אחרי נגיחה של ג'רארד דאולופאו. "ההחלטה של השופט הייתה מגוחכת, הכדור היה חצי מטר מעבר לקו", אמר, "השופטים שוב מסבכים אותנו בגלל טעויות שלהם".

12. יחסית לעמדה האחורית שלו, הוא ממעט לספוג כרטיסים. מאז עונת 2009/10 הוא צבר 62 כרטיסים צהובים ו-3 כרטיסים אדומים, כשרק אחד מהם ישיר.

13. מעבר ליכולת המקצועית, מדובר במנהיג. במלאגה וחיחון הוא שימש כקפטן שני או שלישי וענד את הסרט לא מעט פעמים ובכל הקבוצות בהן שיחק, כולל בלסטר סיטי, הוא תמיד התייצב בפני המצלמות ודיבר באריכות ובסבלנות גם אחרי הפסדים ובעיצומן של תקופות קשות.

14. בקבוצת המילואים של ריאל מדריד הוא שיתף פעולה עם גארי קגלמאכר ודויד מתאוס שיכולים לספר לו דבר או שניים על הכדורגל בישראל. באותה תקופה הוא חלק חדר הלבשה גם עם שחקנים כאלברו מוראטה, רודריגו, נאצ'ו, דני קרבחאל ודניס צ'רישב.

15. הוא לא מאותם בלמים שמוסיפים לקבוצות שלהם בונוס בדמות שערים רבים. לאורך הקריירה מצא את הרשת 6 פעמים, 3 מהם בעונת 2009/10 במילואי ריאל מדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully