וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה המומה: עד מתי נתלהב מכל מילה שאומרים בחו"ל על ספורטאינו?

3.10.2020 / 14:00

הידעתם? הולנד בטירוף על זהבי, בספרד מהללים את וייסמן, בגרמניה מחמיאים לדאבור, ובישראל ממשיכים לחגוג ולהתמוגג מכל ציטוט של עיתונאי עלום מאירופה, גם אם זה השייע של הפרשנים

תקציר: טוטנהאם - מכבי חיפה 2:7/ספורט 1

הולנד המומה. "הבנאדם הזה פשוט נולד לכבוש", נכתב בתקשורת המקומית על ערן זהבי, "בחיים לא ראינו דבר כזה", הוסיפו במדינה בה גדלו יוהאן קרויף, דניס ברגקאמפ ומרקו ואן באסטן. ב"טלחראף" יצאו מגדרם. הסערה החלה עוד כשהפציץ שער נדיר לחיבורים באימון - ונמשכה בהצגה היסטורית במעמד הכה מכובד, אליו לא רגילים בהולנד: פלייאוף הליגה האירופית. "הוא עומד לכבוש את הליגה שלנו", כתב אחד הפרשנים, שהתמוגג מההופעה של הכוכב הישראלי, לא פחות. "ידענו שמדובר בחלוץ מריח שערים, אבל זהבי הוכיח שהוא משהו מיוחד, סקורר שרואים פה פעם בדור", נכתב על הכוכב החדש של הליגה, שבה שיחקו בעבר חלוצים כמו רומאריו, רונאלדו ולואיס סוארס.

גם ספרד מתרגשת, אפילו נפעמת, ובתקשורת המקומית ידעו להעריך את המאמץ הכביר שהשקיע שון וייסמן, חלוץ קבוצת ויאדוליד, שאחרי ארבעה מחזורים צברה שתי נקודות. "הוא הראה דומיננטיות על הדשא", נכתב על המשחק שבו קבוצתו הפסידה 1:0 לריאל מדריד, "היה לו מבצע סולו שכל המדינה דיברה עליו", נכתב אחרי שבעיטה שלו נהדפה על ידי השוער, "הוא גרם לקורטואה להיות במיטבו", ציינו העיתונאים בהתלהבות על החלוץ שכמעט כמעט כבש, אבל בסוף לא, והוחלף בדקה ה-75. (יש לציין שבתקשורת הספרדית הייתה גם התייחסות למנצחת במשחק, האלופה ובעיותיה, ובהרחבה גם סוקרו קבוצות נוספות ושחקנים נוספים, אבל על כך בפעם אחרת, במקום אחר).

שחקן הופנהיים מונס דאבור. AP
אין דברים כאלה. או שיש? דאבור/AP

כי בינתיים מתברר שבגרמניה עדיין המומים מהשער של מונס דאבור. "עוד לפני המשחק ידעתי שאני הולך להקפיץ מעל מנואל נוייר", אמר דאבור אחרי המשחק, שעד עתה לא נהג לשתף בפנטזיות שלו לפני משחקים, אך הפעם חרג ממנהגו. ואומנם מדובר בבאיירן מינכן, שכמה ימים לפני כן שיחקה 120 דקות בסופרקאפ האירופי, אבל בגרמניה בעיקר התרשמו מהביצוע של החלוץ הישראלי. "זו הייתה הקפצה מיומנת, של חלוץ נהדר", כתב פרשן ב"קיקר", שאיננו מכירים ומעולם לא נתקלנו בשמו, ולמרות שייתכן שהוא בכלל השייע פייגנבוים של הגרמנים, זה לא באמת משנה, מדובר בציטוט נהדר, שיש לחגוג בצורה הראויה.

כמו כן ניתן לספר שלא רק באוקראינה מתלהבים ממנור סולומון, אלא גם הגדולות באיטליה רבות על הזכות לצרפו, ושחטאר רק תוהה למי, ובכמה. בתקשורת האיטלקית נזרקו מספר מתעניינות ומספר סכומים נזרקו לאוויר, ואומנם חובבי הכדורגל למדו להתייחס בחשדנות, אפילו בביטול, לדיווחים מחלון ההעברות בכדורגל העולמי, אבל הפעם כל דיווח כזה גרר כותרת, ולמה לא? לפעמים נראה שמטרתן של כותרות מסוג זה הן אך ורק לרומם את מצב הרוח הלאומי של הישראלים, וזה אכן עובד, כך שאין טעם להפסיק את המסורת. אומנם בישראל עיתונאי הספורט זוכים ליחס מזלזל על ידי הקהל הרחב, אבל אם אלה שבאירופה כותבים, הם כנראה יודעים, ונטולי אינטרסים, לא כך?

עוד בוואלה!

בכורה מושלמת לזהבי: "אני אחד האנשים הכי שמחים באירופה"

לכתבה המלאה
סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד מעל שון וייסמן שחקן ויאדוליד. רויטרס
קורטואה אשכרה נאלץ למתוח את איבריו? ויסמן/רויטרס

כמו כן מיותר להתייחס לטענה שהדיווחים מעט מבולבלים או מוטים בגלל מגבלות התרגום של גוגל, כי אחרי ארבע שנים של תרגומים מהתקשורת הסינית, מעיתונים עלומים שלא ברור מקורם או תפוצתם, עיתונאי איטליה נראים אמינים מתמיד, כך שאין צורך להתרגש מעיוות קטנטן, פה ושם. בנוסף, אל לנו להתייחס לשיקולי עריכה, לשאלה מי כתב או למה כתב, אולי מדובר בעורך זוטר בתחילת דרכו בעיתונות, אולי בעיתונאי מתלהם שמספק סקופ סטייל "זהבי הוצע לברצלונה", או אחד שקיבל טיפ מגורם מהימן כמו "קרלוס גרסיה יזומן לנבחרת ישראל", כי כל אלה הם פרטיים שוליים לעומת גולת הכותרת: "באירופה מהללים"! וקשה שלא לחשוב על העורך בספרד שזרק כמה מילים בלי להשקיע מחשבה, או כתב בסקוטלנד שנתן ציון לליגיונר ישראלי מבלי באמת להבחין בביצועיו - אילו רק היו יודעים איך הגיגיהם מתורגמים לעברית והופכים לכותרת בישראל, האם היו זהירים ואחראים יותר, או דווקא נרתמים לפרויקט ומתלהמים ומתלהבים אפילו יותר?

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. מתוך האינסטגרם של דני אבדיה, צילום מסך
למי אכפת מהגמר, אוטוטו הדראפט. ארה"ב משתגעת/צילום מסך, מתוך האינסטגרם של דני אבדיה

ואחרי כל זה, עם כל הכבוד לאירופה, צריך לזכור שכל זאת כאין וכאפס למה שמתחולל בארה"ב, שם משתגעים מדני אבדיה. מה זה משתגעים? משתגעים זה לא מילה. למעשה כבר אין מילים להביע את השיגעון, ויש הטוענים שאפילו גמר ה-NBA נדחק לצד על רקע הספקולציות לקראת הדראפט שבחודש הבא, והאם הוא יגיע לשיקגו או מינסוטה. באתרים האמריקאיים מתלבטים האם ייבחר שלישי בדראפט, שני, אולי ראשון, ויש הטוענים אף שייבחר לפני הראשון, רק כדי להמחיש את ההערכה לה הכוכב הישראלי ראוי. "בגולדן סטייט מפנטזים על קו אחורי שיכלול את סטפן קרי, קליי תומפסון ואבדיה", נכתב באחד מהפורומים במפרץ, "הספלאש בראדרס ישמחו לשתף פעולה עם עוד ישראלי לאור העבר המוצלח שלהם עם ישראלי אחר, מלך החיתוכים עומרי כספי", הוסיף הבלוגר, שזוכה ללא מעט עוקבים, ואף גרר כמה תגובות, כך שבהחלט ייתכן שבעקבות הפוסט שלו אפשר להכריז רשמית על תופעה לא פחות חשובה: הרשת גועשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully