וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוביידה חטאב שוחרר, אחמד קאסום: "עשו אותנו עבריינים ורוצחים, הבלאגן לא קשור אלינו"

שני הכדורגלנים שנחקרו בחשד למעורבות באירוע ירי כועסים על הפרסומים לגביהם, קאסום לוואלה! ספורט: "אף אחד בכלל לא תקף אותנו". עו"ד של חטאב: "תמוה שעצרו דווקא אותו"

צילום: אדיראן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

שעות ספורות אחרי שעוביידה חטאב ואחמד קאסום נחקרו במשטרה בחשד למעורבות בסכסוך בין עבריינים בכפר אעבלין, התייחס קאסום למקרה כשאמר לוואלה! ספורט: "מנפחים את זה מעבר לכל פרופורציה. בתקשורת כבר עשו אותנו עבריינים ורוצחים ועל מה? בסך הכל אני ועוביידה התאמנו במגרש ליד הבית שלי כדי לשמור על כושר. התחיל שם בלאגן שלא קשור אלינו בכלל ובערב היו יריות".

על פי החשד של המשטרה, שני הכדורגלנים הותקפו על רקע אירוע אלימות קודם שהתרחש במגרש האימונים בכפר על ידי בני משפחה של קאסום, איימו עליהם בתגובה ולאחר מכן נשמעו יריות בשעות הלילה שהובילו למעצר. קאסום הגיב לכך כשאמר: "זה שטויות, אף אחד בכלל לא תקף אותנו. לקחו לחקירה לפי מצלמות כל מי שהיה באזור במהלך היום. אומרים שלא איתרו אותי? איזה שטויות הייתי בחקירה במשטרה וישר שוחררתי כי הבינו שאני לא קשור. גם עוביידה כמובן לא קשור. כואב לראות את כל זה על משהו שבטח לא עשינו".

שחקן הפועל נצרת עילית, אחמד קאסום. לילך וייס רוזנברג
"מנפחים את זה מעבר לכל פרופורציה". אחמד קאסום/לילך וייס רוזנברג

חטאב בן ה-28, תושב נצרת, נעצר אתמול (רביעי) בשעת בוקר מוקדמת על ידי שוטרי תחנת שפרעם בחשד כי כמה שעות לאחר התקרית הזו ולאחר תכנון מוקדם, בשעות הלילה הוא ואחרים ירו מנשק חם לעבר הבית וכלי הרכב שחנו סמוך לו. לא היו פגיעות בנפש אולם נזק נגרם למכוניות ובתים. דיווח על הירי התקבל במוקד 100 של המשטרה בסביבות השעה 01:00, אז הוזעקו למקום שוטרים. כזכור, חטאב נשפט ל-15 חודשי מאסר בגין תיק הפקרה קודם בערבות תאונת פגע וברח. לפני כחצי שנה השתחרר מהכלא.

אתמול, בבימ"ש השלום בחיפה, טען בשמו של חטאב סנגורו, עו"ד תומר נווה, כי "הוא חבר של אחמד קאסום ואין לו סכסוך עם אף אחד ממשפחת קאסום". עו"ד נווה הוסיף וטען כי "תמוה שהוגשה תלונה כנגדו, תמוה שדווקא אותו עוצרים ותמוה עוד יותר שלאחר חקירתו הראשונה בה הוא שיתף פעולה באופן מלא וענה על כל השאלות מחליטים לשחרר אותו בערובה, והפלא ופלא, אחרי שהוא חותם על הטופס, החליטו שמדובר בטעות". הוא הוסיף כי לשיטתו "שכחו לתקן את הטעות המהותית הראשונה, לא ביצעו בדיקת 'פרופרינט' לפיה ניתן לראות אם היה מגע כלשהו עם ברזל בסמוך למעצרו".

הוא ציין כשלי חקירה אחרים לטעמו והציע לשחררו למעצר בית בבית אחיו שנכח באולם המעצרים בעת הדיון, "אף הוא שחקן כדורגל מאלה שלאור הסגר לא נמצאים בקבוצה פעילה אלא עוסקים באימון יחידני". אבל, השופט התורן זיו אריאלי, לאחר ששמע את הצדדים ועיין בתיק החקירה, ציין ששוכנע כי קיים חשד סביר שחטאה עבר את העבירות שפורטו בבקשה, דהיינו ירי מנשק חם, היזק לרכוש במזיד, חבלה במזיד ברכב וקשרת קשר. הוא ציין כי "עוד קמה עילת מעצר שעניינה מסוכנות" והאריך את מעצרו ביממה.

הבוקר, נציג תחנת המשטרה בשפרעם, רס"מ עאטף בכרייה, ביקש להאריך את המעצר בארבעה ימים נוספים אבל בסופו של דבר בהסכמה בינו לבין עו"ד תומר נווה שלדבריו בדיקת פרופרינט שנערכה בסופו של דבר חזרה שלילית ושללה מגע עם מתכת, הורה השופט אריאלי על שחרורו של חטאב, עם התחייבות לא ליצור קשר עם המתלוננים ומי ממשפחת קאסום ולא להתקרב אליהם ובכלל לא להיכנס לכפר אעבלין במשך חודש ותוך הפקדת 5,000 במזומן בקופת בית המשפט וחתימה שלו ושל אחיו על ערבויות נוספות בסך 5,000 שקלים כל אחד.

עוד בוואלה!

עוביידה חטאב בראיון: "כולם מבינים שמקומי לא בכלא. אני רוצה להיות מחנך"

לכתבה המלאה
עוביידה חטאב, בני סכנין. ברני ארדוב
שוחרר בתנאים מגבילים. חטאב/ברני ארדוב

חטאב בן ה-28 היה מעורב בדצמבר 2014 בתאונת פגע וברח בה נהרג אדם. בסופו של הליך ארוך, הוא הורשע בהפקרתו של אותו אדם ונשלח ל-15 חודשי מאסר, אותם התחיל לרצות ביוני 2019. אחרי התפרצות נגיף הקורונה, עונשו קוצר והוא שוחרר בתחילת אפריל. לפני שהחל את עונש המאסר שלו, הוא שיחק במ.ס. אשדוד והיה שותף מלא למסע ההישרדות שלה בליגת העל בעונת 2018/19. בעבר לבש גם את מדי הפועל תל אביב, מכבי פתח תקוה, בני סכנין ואחרות.

קאסום בן ה-35 שיחק שנים ארוכות בבני סכנין ועד היום הוא מלך השערים שלה בליגת העל בכל הזמנים, עם 31 כיבושים. הוא שיחק בליגת העל גם בהפועל פתח תקוה, מ.ס. אשדוד והפועל עכו, לפני שחתם בהפועל נוף הגליל ב-2017. לאחרונה חתם במכבי טמרה מליגה א'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully