וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוביידה חטאב בראיון: "כולם מבינים שמקומי לא בכלא. אני רוצה להיות מחנך"

27.5.2019 / 11:00

"התרומה שלי לחברה כבר גדולה, עברתי שינוי בחיים. אני צריך להיות בחוץ ולשמח אנשים דרך הכדורגל". אחרי שהשאיר את מ.ס. אשדוד בליגת העל, הבלם רוצה להישאר מחוץ לכותלי בית הסוהר ומייחל לחנינה מהנשיא: "מאמין שהוא יבין והתשובה תהיה טובה". ראיון

צילום וידאו: לירון מולדובן, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: התגובות לאחר הישארותה של מ.ס. אשדוד

שבועיים עברו מאז השער של עוביידה חטאב שהשאיר את מ.ס. אשדוד בליגת העל. מרבית חבריו מהקבוצה כבר מעלים לאינסטגרם תמונות מיעדים אקזוטיים על הגלובוס, עונת המלפפונים מתחילה לקבל תנופה ותכף הנבחרת מתכנסת למשחקים החשובים מול לטביה ופולין. וחטאב? הוא שוב עשה אתמול (ראשון) את הדרך ברכבת מבית הוריו בנצרת למרכז הארץ, לעוד פגישת ייעוץ עם עורכי דינו.

ב-10 ביוני, בעוד שבועיים, הוא אמור להתייצב בשערי בית הסוהר לריצוי עונשו. 15 חודשים גזר עליו בית המשפט העליון והפך את ההחלטה של בית המשפט המחוזי שגרס לפני שנתיים וחצי שצריך להסתפק בעבודות שירות בלבד, אחרי שחטאב דרס למוות אדם בתאונת פגע וברח לפני ארבע שנים וחצי.

חטאב מלא אמונה. כמו שהאמין שמ.ס. אשדוד תישאר בליגה, כמו שהיה משוכנע שיידחו את עונשו והוא יוכל לשחק את המשחק האחרון, כך הוא בטוח שהנשיא ראובן ריבלין יעניק לו חנינה לפני הכניסה לבית הסוהר. הוא מסתובב עם המכתבים שצירפו רבים מעולם הכדורגל לבקשת החנינה שלו. "טל בנין כתב מכתב מרגש", הוא מעדכן ומבקש לשלוח אותו בוואטסאפ. "גם זוהיר בהלול, משה אוחיון, בני בן זקן, דודו דהאן, אורי שרצקי מקטמון ועוד רבים וטובים. הם כולם מבינים שאני לא צריך להיות שם. אני צריך להיות בחוץ. לשמח אנשים דרך הכדורגל. להיות מחנך. כן, מחנך. התרומה שלי דרך הכדורגל לחברה תהיה יותר גדולה. היא כבר גדולה. כבר כמה שנים שאני עסוק בזה. אני רוצה להיות איש חינוך. לדבר עם צעירים. עם בני נוער. להסביר. עברתי שינוי גדול בחיים לבד. אף אחד לא הכריח אותי לעבור את התהליך שעברתי מהיום בו הכול קרה. הלכתי לבד למאמן מנטלי, ללמוד במרכז האקדמי בקרית אונו. אני יכול לתרום רבות לחברה בישראל, לחברה במגזר הערבי, שילוב של בני נוער ערבים ויהודים, ועשיתי את זה הרבה כשהייתי בקטמון".

עוביידה חטאב שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"מאז שנשארנו, אני עם האתגר השני". עוביידה חטאב לאחר השער במחזור הסיום/לירון מולדובן

הנשיא ריבלין יראה בוודאות את הבקשה שלך לפני הכניסה לבית הסוהר?

"אני מאמין שכן. יש עורכי דין שמטפלים בזה ובקשת החנינה הוגשה. אני מאמין שהנשיא יראה ויבין בדיוק מה היה. יבין שהמקום שלי הוא בחוץ, במגרש הכדורגל. במקום שאני הכי אוהב".

מה הדבר המרכזי שאתה טוען בבקשת החנינה לנשיא?

"מבחינה משפטית אין טעם שוב להיכנס לזה. ברמה האישית אני למדתי, עשיתי שינוי, עבר הרבה זמן מאז. הרי בית המשפט המחוזי נתן לי את ברכת הדרך והייתי במקום הכי נמוך שיש. לא היה לי כלום בחיים. בלי תעודת מדריך. בלי תעודת מאמן. הייתי סתם רץ ברחובות בלי כלום. עברתי תהליך ארוך והכול לבד, בלי שחייבו אותי לזה. הגעתי עכשיו למקום הכי טוב שיכול להיות לבד. כל מי שישמע את השיקום והשינוי שעשיתי, צריך להתייחס לזה. בית המשפט המחוזי שלח אותי למפגשים בקבוצת טיפול במשך 18 חודשים. קצין מבחן נתן עלי המלצה טובה אחרי שהתרשם ממני בפגישות בינינו. אני מאמין שהנשיא יקבל את החומר וייתן לי להיות היכן שאני צריך להיות".

עוד באותו נושא

אולי באמת הכול אפשרי: גיבורי ההישארות של מ.ס. אשדוד

לכתבה המלאה
נשיא המדינה ראובן ריבלין, גמר גביע המדינה בכדורסל 2019. קובי אליהו
יקבל את הבקשה? הנשיא ראובן ריבלין/קובי אליהו

לצד האמונה והאופטימיות, יש גם מחשבה על זה שייתכן שהוא לא יעניק לך חנינה?

"אני מאמין שהכול יסתדר, אני מאמין שיהיה טוב. אני הכי חיובי בעולם. אני מאמין באמונה חזקה שבסוף אני לא אכנס. אני חיובי עד הסוף. אתה יודע, כשמסביב לא האמינו שאשדוד תישאר בליגה, אני הייתי חיובי ואמרתי שנישאר. מי נתן לנו סיכוי? אני בכלל לא עסקתי אז בבעיות האישיות שלי. אמרתי שאשדוד תישאר בליגה וזה הצליח לי. עשיתי כל מה שאני יכול כדי שזה יקרה".

אתה בקשר עם מישהו מהקבוצה?

"מאז שנשארנו בליגה, אני באתגר השני. לעשות הכול כדי להיות בן אדם חופשי. עורכי הדין שלי אופטימיים. הם מאמינים בחנינה בדיוק כמוני".

יש תאריך למתן תשובה?

"עדיין אין, אבל תהיה תשובה ואני מאמין שהיא תשובה טובה. האמונה שלי תהיה צודקת בסוף גם במקרה הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully