וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראש של ז'וזואה ובלב של אבוקסיס: הפועל באר שבע במשחק על יותר מ-12 מיליון שקל

1.10.2020 / 14:20

האתגר של הכוכב הפורטוגלי, המשחק שיכול לשנות את עתיד המאמן והתכנית של השחקנים למזעור הקיצוץ המאסיבי. חצי שנה אחרי שאלונה ברקת הודיעה על עזיבה, הפועל באר שבע רוצה להפוך את הפנטזיה למציאות

תקציר: הפועל באר שבע - מאת'רוול 0:3/ספורט 1

1. מרבית השחקנים כבר ירדו לחדר ההלבשה בתום האימון המסכם של הפועל באר שבע אמש לקראת ויקטוריה פלזן במשחק ממנו תצא עולה לשלב הבתים של הליגה האירופית (חמישי, 20:30, ספורט2) . אבל ז'וזואה עדיין היה על הדשא במושבה, מחפש לתפוס עוד שחקן של הפועל באר שבע למשחק שעשוע של שתי נגיעות בכדור. "אם היה יכול, הוא היה נשאר כאן לישון במגרש ולא בא למלון", אמר אחד מאנשי הקבוצה שכבר חיכה לאיסוף הכדורים.

ז'וזואה נפרד מהכדור אחרי כמה דקות וירד אחרון למנהרה, לא לפני ששלח מבט אחרון על כר הדשא עליו יעלה הערב כדי להוביל את הפועל באר שבע למשחק הכי חשוב שלה בעידן פוסט אלונה ברקת. בשנה האחרונה הפורטוגלי ביסס את מעמדו כזר הכי איכותי שנחת בליגה, ככדורגלן הכי מעניין, אבל גם למישהו שקשה לשלוט בו.

ז'וזואה יודע הכול. גם אם יגיד שלא מעניין מה שאומרים וכותבים עליו, הוא רוצה להיזכר בליגה הישראלית כאחד הטובים. לא מזמן אמר כאן בריאיון שהיה רוצה להיות חלק מהשנים הגדולות של המועדון. אבל ספק אם הוא היה מתאים לשלוש השנים בהן שלטה הפועל באר שבע בכדורגל הישראלי. הפורטוגלי הוא סוליסט, אחד שצריך להרגיש שהכל נע סביבו. כשיש בו תלות, הוא נותן מעצמו את המקסימום. ימי הזוהר עם הכוכבים הרבים שהיו בקבוצה, לא היו יכולים להבליט אותו.

הערב הפועל באר שבע צריכה אותו ותישא אליו עיניים. עם כל הכבוד ליריבות בסיבובים הקודמים, ויקטוריה פלזן זו אופרה אחרת. קבוצה ברמת ליגה אירופית על גבול ליגת האלופות. פה כבר לא יספיק מהפך מזליקי כמו בלאצ'י או פער איכותי ניכר כמו נגד מאת'רוול. בגיל 30, מספר 10 של הפועל באר שבע צריך להפנט את הכדור שהוא כל כך אוהב בשביל המועדון ועל הדרך גם לקנות לעצמו את הכרטיס לליגה האירופית, מקום שהיה אמור להיות בית קבוע עבורו כשגדל בפורטוגל וניבאו לו קריירה מזהירה.

ז'וזואה שחקן הפועל באר שבע חוגג עם איתמר שבירו, אור דדיה. קובי אליהו
אירופה היא הבמה האמיתית שלו. ז'וזואה/קובי אליהו

2. המשחק הערב הוא על 12 מיליון שקל, אבל גם הרבה מעבר לכך. אם הפועל באר שבע תעפיל לליגה האירופית הערב זה הסכום שיכנס לקופה, אבל בנוסף לכך יהיו גם מענקים על כל נקודה וחסויות שתמיד מתלוות. אבל גם כך לא מדובר רק במישור הכספי המיידי.

העפלה לשלב הבתים תסדר עוד ניקוד בדירוג שהקיץ התגלה ככל כך משמעותי במסע של הפועל באר שבע. אלמלא היותה מדורגת, הקבוצה מבירת הנגב לא היתה מקבלת עד כה יריבות כה נוחות. כמי שרוצה להמשיך ולהופיע במפעלים האירופאיים המאוחרים, הפועל באר שבע חייבת לייצר הצלחה ולזכות במוניטין ובעדיפות בהגרלות.

מה שנראה היום כ-90 דקות שמפרידות בין הפועל באר שבע לשלב הבתים, נראה לפני חצי שנה ואפילו ארבעה חודשים כפנטזיה בלתי אפשרית. בימים שהמועדון חשש אפילו מפירוק, מי האמין שהפועל באר שבע תיראה כמועדון בריא עם שישה זרים חתומים ומשמעותיים, ישראלים לא רעים בכלל ולא פחות חשוב - שחקני בית שפתאום דוחפים מלמטה ונותנים איזה בסיס להישען עליו? בסגנון עמה יעמיק, הפועל באר שבע לא רוצה לחשוב יותר מדי רחוק, אבל ניצחון הערב הוא פתח לעונה איתנה ולראש שקט לקראת הפגישה עם הרשות לבקרת תקציבים בקיץ הבא.

מנכ"ל הפועל באר שבע אסי רחמים. קובי אליהו
העפלה לשלב הבתים תהיה שווה נקודות דירוג ושקט תקציבי. רחמים/קובי אליהו

3. כששחקן כדורגל עולה לכר הדשא, הוא לא חושב על כסף, אבל ביום-יום השחקנים חושבים באופן טבעי על החוזים שלהם. כל שחקני הפועל באר שבע משחקים כרגע עם חוזים שקוצצו בממוצע ברמה של 40 אחוז. אם יביאו את הקבוצה הערב לליגה האירופית, קיימת כבר מחשבה לבוא להנהלה ולבקש משהו בחזרה. מרבית השחקנים יקבלו מענקי ליגה אירופית שמצויים בחוזיהם, אבל הם גם ישקלו פנייה להנהלה כדי שזו תבוא לקראתם ותוסיף בונוס מתוך סכום שלא היה בכלל בתכנון, כשאסי רחמים ישב על העברת החוזים בבקרה.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
היה אמור להיות עכשיו בעיצומן של ההכנות לסקוטלנד. אבוקסיס/ברני ארדוב

4. בדיוק בעוד שבוע תעלה נבחרת ישראל למשחק נגד סקוטלנד בהמפדן פארק בגלזגו ותנסה לשמור על חלום היורו בחיים. אלמלא המוקש שהטמין איל ברקוביץ' ובעיקר הרצון לחסוך כסף, יוסי אבוקסיס היה מצוי עכשיו בהכנות אחרונות כמאמן לאומי לקראת פרסום סגל הנבחרת מחר. אבל אבוקסיס נשאר בהפועל באר שבע ואת המשימה הלאומית, תחליף הערב מטרה אישית חשובה מאוד מבחינתו. עם בני יהודה אבוקסיס היה קרוב לעלייה לשלב הבתים, אבל גם המקסימום לא השאיר לו סיכוי. לא מזמן הוא חגג 50 ואם יצליח, העפלה לליגה האירופית תעמוד בראש הרזומה שיציג מעתה לכל מקום אליו יהיה מועמד.

אין הרבה מאמנים שיודעים להכין קבוצה למשימה כמו אבוקסיס. עם החומר שיש לו באמצעות עוזריו, הוא כבר חי את תכנית המשחק ועכשיו נשאר רק לראות את הביצוע של השחקנים. פחות מקילומטר מהבית שלו בפתח תקוה הוא יתניע הערב את המכונית בתום המשחק לנסיעה הכי קצרה ומהנה שהיתה לו, או לתחושת הפספוס והאכזבה שעלולות ללוות אותו כאחד שכנראה יתקשה לנצח לקחת את הכדורגל בקלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully