וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "ערן זהבי מכונת שערים, הוא רוצה להוכיח את עצמו באירופה"

מאמן מכבי תל אביב לשעבר החמיא לרכש החדש של פ.ס.וו: "ויתר על הרבה כסף כדי להגיע, כשהכדור אצלו באיזור הפנדל זה גול". בתקשורת ההולנדית ניתחו: "זהבי יכול להפוך לסקורר הכי טוב בליגה ההולנדית באופן מיידי"

תקציר: פ.ס.וו - אמן 1:2/ספורט 1

אין הרבה אנשים שמכירים את ערן זהבי היטב כמו ג'ורדי קרויף. ההולנדי הוא זה שהביא את הכוכב הגדול למכבי תל אביב ב-2013, והוא גם זה שזכה לראות מקרוב כיצד הקשר שלא ממש הצליח לפרוץ בפאלרמו הופך לחלוץ אימתני בישראל.

הערב (שני) התייחס קרויף להחתמה של זהבי בפ.ס.וו איינדהובן וסיפר לתקשורת ההולנדית: "ערן הוא מכונת שערים. יש לו בעיטה אדירה, אם הכדור אצלו באיזור הפנדל, זה גול. אני מבין שהרבה אנשים חושבים - טוב, הוא כבש הרבה בישראל ובסין. אבל בסין היו שחקנים הרבה יותר יקרים, שלא עשו מה שהוא עשה. מבחינת מספרים, זהבי היה החלוץ הטוב ביותר בסין בארבע השנים האחרונות".

קרויף הוסיף ונזכר בימיהם המשותפים של השניים במכבי תל אביב: "היינו צריכים לעצור אותו באימונים, הוא רצה לעשות כל כך הרבה. הוא כבר בן 33, אז מה? הוא בכושר מעולה, כל הזמן עובד על הגוף שלו, וגם קלאס יאן הונלטאר הגיע לאייאקס בגיל 33. ההחלטה של ערן להגיע לפ.ס.וו היא החלטת כדורגל. בסין הוא יכול היה להרוויח משכורת הרבה יותר גבוהה, אבל הוא השאיר את הכסף מאחוריו. היתה לו תחושה שהוא צריך להוכיח את עצמו באירופה, תחת רוג'ר שמידט, שמכיר אותו היטב, בקבוצה התקפית".

ג'ורדי קרויף עם ערן זהבי. הטוויטר של ג'ורדי קרויף, אתר רשמי
הרבה הערכה הדדית בין השניים. קרויף וזהבי/אתר רשמי, הטוויטר של ג'ורדי קרויף

התקשורת ההולנדית ממשיכה לעסוק בהרחבה במעבר של ערן זהבי לפ.ס.וו איינדהובן. אמש (ראשון) אחרי שהוא הוכרז רשמית כשחקן הקבוצה לשנתיים הקרובות, פורסמו בתקשורת ההולנדית כמה וכמה כתבות על כוכב נבחרת ישראל.

באחת מהן, במגזין Voetball Inertnational, העלו כתבת פרופיל מעמיקה על זהבי תחת הכותרת: "ערן זהבי יכול להפוך למלך השערים של הליגה ההולנדית באופן מיידי". בכתבה מונים את הישגיו של זהבי וחורצים: "כשמדובר בכיבוש שערים, אף פעם אין שום הבטחה, אבל השחקן החדש שפ.ס.וו צירפה נראה כמו גול מהלך על שניים. הוא מכונה".

"הוא כבש בכל מקום. בסין הוא היה טוב בהרבה מכוכבים כמו אסקיאל לאבצי, הולק, אלשנדרה פאטו ואודיון איגאלו. הוא היה גדול על הליגה הסינית, וגם על הליגה הישראלית במדי מכבי תל אביב. במוקדמות היורו רק הארי קיין הקדים אותו והוא סיים עם כמות שערים זהה לזו של כריסטיאנו רונאלדו. השאלה היחידה היא האם זהבי נמצא בגיל הנכון כדי להיות כל כך דומיננטי גם בכדורגל האירופי. זו תהיה המשימה שלו בפ.ס.וו".

במגזין Destentor השוו את זהבי לחלוץ אחר שכבש בצרורות במדי פ.ס.וו, לוק דה יונג. "המורשת של דה יונג תרחף מעל זהבי באיינדהובן", כתבו. "דה יונג אמנם לא חלק מהקבוצה כבר כמעט שנה וחצי, אבל האוהדים עדיין מתגעגעים עליו. הוא אמנם לא היה שחקן ברמה של ואן ניסטלרוי או רומאריו, אמנם הוא לא היה חלוץ מהסגל שמסוגל לייצר גול מאפס, אבל הוא היה סקורר ברמה גבוהה מאוד. הוא גרם ליריבות להקיף אותו בשניים או שלושה שחקני הגנה, וככה עזר לשחקני התקפה נוספים לפרוח לידו. אף אחד מהיורשים שלו - גם לא סם לאמרס - היה החבילה השלמה שדה יונג הביא לפ.ס.וו. זהבי יכול להיות כזה.

"הגיל ומוסר העבודה של זהבי אמורים לעזור לו להיות מנטור עבור השחקנים הצעירים של הקבוצה. פטר בוס העריך שהוא יכבוש לפחות 25 שערים אם ישחק בכל המשחקים, וזו נקודה חשובה. דה יונג בלט כל כך גם בגלל שהוא מעולם לא נפצע, וזה משהו שזהבי יצטרך להוכיח".

עוד בוואלה!

ערן זהבי חתם בפ.ס.וו איינדהובן לשנתיים

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן פאלרמו. Tullio M. Puglia, GettyImages
זמן לסגור את המעגל? זהבי במדי פאלרמו/GettyImages, Tullio M. Puglia

גם באיטליה החתימה של זהבי לא עברה מתחת לרדאר. ב"גאזטה" פורסמה כתבה מפורטת שסקרה את הקריירה של זהבי מאז הקדנציה הפחות מוצלחת בפאלרמו. "הוא היה מטאור באיטליה, תופעה בסין ואייקון בישראל. עכשיו ערן זהבי מתחיל את הגלגול הרביעי שלו כשחקן פ.ס.וו", קראה הכותרת של הכתבה.

"מאוריציו זאמפריני (נשיא פאלרמו) אמר בזמנו שזהבי מזכיר את חאבייר פאסטורה, ועשוי להיות שחקן יותר טוב מאנטוניו קסאנו", נזכרו ב"גאזטה". "אבל בסרייה A זהבי הצדיק את האמירות הללו רק לעיתים רחוקות. בפאלרמו זוכרים אותו כמטאור, זוכרים אותו בתור פוטנציאל מבוזבז, בזכות מה שהיה יכול להיות ולא הפך להיות. אבל מאז הוא הספיק להפוך מקשר לחלוץ ולחורר רשתות בכל מקום, ועכשיו - בגיל 33 וחצי - הוא חוזר לאירופה.

"מאז שעזב את איטליה, זהבי כובש בכל צורה ובכל רגע נתון. פעם בימים, פעם בשמאל, פעם בראש, אפילו בראבונה. חפשו ביוטיוב, ותמצאו עשרות סרטונים שלו. הוא הפך לאגדה. אם היה נשאר בפאלרמו, אולי היה הופך לאגדה בליגה האיטלקית. עכשיו פ.ס.וו נותנת לו הזדמנות להוכיח את עצמו מחדש באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully