וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסין מדווחים: "זהבי הפנה ל-R&F את הגב, ואן ברונקהורסט כעס עליו מאוד"

בתקשורת הסינית טוענים שהכוכב הגדול "עזב ברגע הקשה ביותר" וייתכן כי עבר על חלק מהסעיפים בחוזה. המעבר לפ.ס.וו יושלם לפני הסגר?

מערכת וואלה

בתקשורת הסינית ממשיכים לעסוק בחודשיו האחרונים של ערן זהבי בגוואנגז'ו R&F. "אף שאני מכבד מאוד את היכולות של זהבי על כר הדשא, אני חייב להגיד שהיו כל כך הרבה תקריות של מלך השערים מחוץ למגרש בזמן האחרון", חרץ העיתונאי ז'או לאינג'צן. "הוא עזב את הקבוצה באמצע העונה כדי להשתתף במשחקי נבחרות - זה לא עובר על החוקים, אבל זה גם לא נותן רושם חיובי. הוא פספס משחקים, ועדיין ביקש משכורת של עונה מלאה - וזה לא הגיוני".

בכתבה שפורסמה ב-Yangcheng Evening News השתתף עיתונאי נוסף בשם סו נינג, שהוסיף: "R&F קיוותה שזהבי יסיים את העונה במועדון. הוא אמר לקבוצה שהוא רוצה לעזוב, אבל גם שהוא רוצה לקבל משכורת לכל העונה, כולל דצמבר, בלי לעבוד, וזה לא הגיוני ולא הוגן. בתקופה הקשה ביותר של R&F, זהבי הפנה לה את הגב ועזב בלי היסוס. בחוזה עליו חתם יש סעיף שמחייב אותו לשמור על השם הטוב של המועדון ולא להשתתף בפעילויות הפוגעות בתדמית של המועדון או של הליגה. לפי החוזה, R&F ראויה כעת לפיצוי".

עוד נכתב כי המאמן החדש ג'ובאני ואן ברונקהורסט וחברי ההנהלה ניסו לשכנע את זהבי להישאר במועדון: "המאמן שוחח איתו למשך שעתיים, אבל השיחה הופסקה. הוא כעס מאוד. הוא כבר לא יוכל לסין ולשחק ב-R&F. חוץ מזה, לאחר שחזר לישראל, אפשר לטעון כי הפר את הסעיפים בחוזה. זהבי שבר שיאים ונבחר לשחק השנה בסין, אבל למרבה הצער, היו תקריות איתו לאחרונה".

סו נינג טען כי אחת הסיבות לכך היתה השדרוג בחוזה שזהבי קיווה לקבל, ולבסוף לא קיבל: "מאז תקרת השכר החדשה, המגעים על חוזהו נעצרו והמצב החל להידרדר. כמות השערים שלו העונה היתה נמוכה יותר באופן משמעותי בהשוואה לתקופה הזאת בעונות הקודמות".

ערן זהבי שחקן גוואנגז'ו R&F. GettyImages
עדיין קיימים משקעים. זהבי/GettyImages

ככל שהימים חולפים, נראה שהשידוך בין ערן זהבי לפ.ס.וו איינדהובן ההולנדית הולך ומתקרב. בתקשורת ההולנדית מדווחים ביממה האחרונה שהעסקה אומנם עדיין לא סגורה, אבל שהסקורר הישראלי הוא המועמד המוביל והיחידי להחליף את סם לאמרס, חלוץ הקבוצה שנמצא בדרך לאטאלנטה האיטלקית.

ריק אלפרינק הכתב ההולנדי טוען שהעסקה בין הצדדים נרקמת מהר ושההולנדים מעוניינים שזהבי יטוס להולנד עוד לפני שמתחיל הסגר בישראל (שישי ב-14:00). סכום ההעברה עדיין טרם נקבע, אך על פי הדיווח בהולנד זהבי יסכים לקיצוץ משמעותי בחוזהו כדי לשחק בהולנד ולהסתפק "רק" ב-2 מיליון יורו לעונה, סכום שאמור להפוך אותו למשתכר הגבוה בקבוצה.

כאמור, הדחיפות של איינדהובן להתחזק בחלוץ היא בגלל העזיבה הצפויה של לאמרס וגם בגלל האכזבה הגדולה מקוסטס מיטרוגלו, החלוץ היווני ששיחק לא בהצלחה כמושאל בקבוצה בעונה החולפת וכבש רק שער אחד ב-13 הופעות.

זהבי (33) עזב את R&F אחרי ארבע שנים נפלאות, במהלכן הפך לאחד השחקנים הבולטים בליגה הסינית משופעת הכוכבים וכנראה לגדול שחקני הקבוצה בכל הזמנים. חוזהו של החלוץ היה אמור להסתיים בסוף שנת 2020, אבל הצדדים החליטו על פרידה כבר עכשיו, כך שהוא יוכל להתחיל את העונה באירופה עם קבוצה חדשה ולא יצטרך להגיע באמצע העונה.

זהבי נרכש על ידי גוואנגז'ו R&F ממכבי תל אביב בקיץ 2016 תמורת 7.2 מיליון יורו ומיד פרע שטרות. בחצי העונה הראשונה שלו בסין כבש 11 שערים ב-15 משחקי ליגה ובעונה שלאחר מכן, העונה המלאה הראשונה שלו בליגה המקומית, מצא את הרשת 27 פעמים. בעונת 2019 זהבי הגיע לשיאו עם 29 כיבושים, שיא כל הזמנים לשערים בעונה אחת בליגה הסינית.

החלוץ הוותיק סיים כמלך שערי הליגה ב-2017 וב-2019 ולמרות שלא הצליח להצעיד את קבוצתו למאבק על תואר, הוא נבחר בשתי העונות הללו לנבחרת העונה בליגה הסינית. בסך הכול זהבי כבש 91 שערים ב-106 הופעות בליגה הסינית, כשבכל המסגרות המספרים שלו ב-R&F עומדים על 103 הבקעות ב-117 הופעות. כמובן שהוא עוזב את המועדון כמלך השערים שלו בכל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully