וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: גולדהאר עשוי לפנות לזהבי, דוניס שטף את השחקנים

13.9.2020 / 6:30

האלופה עדיין לא מצאה חלוץ ובלם והלחץ ניכר אחרי עוד איבוד נקודות בליגה. גוואנגז'ו R&F הסירה את זהבי מהסגל. ביקורת חריפה על בניית הקבוצה: "איך לא צורפו זרים חדשים?". דוניס עצבני, טננבאום מתוסכל, פרץ בירידה

התגובות לתיקו בין מכבי תל אביב לבני יהודה/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

גורמים בסביבת מכבי תל אביב העריכו אמש (שבת) בתום התיקו 2:2 מול בני יהודה, שמיטש גולדהאר יגיש הצעה לערן זהבי אם פטריק ואן לוון וברק יצחקי לא יצליחו לסכם על הגעת חלוץ זר בימים הקרובים. למכבי תל אביב אין עדיין בלם וחלוץ שנמצאים בתכנון. לכל אחד משחקני הרכש שמתוכננים להגיע הוקצב סכום שנע סביב 400 אלף יורו נטו לעונה וההעדפה היא לשחקנים חופשיים.

אם גולדהאר יחליט כי הוא מגיש הצעה לזהבי היא תהיה חייבת להיות לפחות פי שניים ממה שהוא תכנן בסכום הנטו ומכיוון שהמיסוי על ישראלי גבוה יותר מאשר על זר, העלות תהיה הרבה יותר גבוהה והקנדי צריך לקחת זאת בחשבון. בסביבת המועדון אף העריכו אמש כי אם מכבי תל אביב תעבור את דינמו ברסט ותתמודד מול רד בול זלצבורג על מקום בליגת האלופות כשיש לה בוודאות את הכרטיס לליגה האירופית, לבעלי מכבי תל אביב לא תהיה בעיה להציע לכוכב הישראלי סכום אפילו גבוה יותר. בכל אופן נכון לאמש לא הוגשה הצעת רשמית לשחקן שהסתבך שלשום במעצר מתוקשר שלבטח לא עשה לו טוב.

קבוצתו הסינית של זהבי, גוואנגז'ו R&F, כבר הסירה אותו מהסגל בהתאחדות לכדורגל המקומית למרות שחוזהו יסתיים רק בדצמבר.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
המענה לבעיות בחוד? זהבי/ברני ארדוב

בתוך כך במכבי תל אביב שורר לחץ רב בעקבות איבוד שתי נקודות נוספות אתמול. למרות שמדובר רק במחזור השני ויש עוד 34 מחזורים לתקן כפי שאמר מאור קנדיל בתום המשחק, עדיין מדובר באיבוד של 5 נקודות יקרות בשני המשחקים הראשונים בליגה ומצב הרוח שפוף מאוד. בשני משחקים כבר ספגה מכבי תל אביב ארבעה שערים ולכולם ברור שבסגל הזה הקבוצה נחלשה ביחס לעונה שעברה.

"מה יש בכלל לדבר?", תהה אמש אחד משחקני הקבוצה. "שיחקנו במשחק הזה ללא שחקנים זרים. למעט אנריק סבוריט שגם לא שיחק הפעם, אין למכבי תל אביב שחקנים זרים. יש בכלל ספק שקשה מאוד להחזיק סגל טוב בלי שחקנים זרים?". באותו עניין הוסיף גורם במכבי תל אביב: "אנחנו הולכים לעונה קשה. בלי קהל זה יהיה הרבה יותר קשה. אין לנו את היתרון של האוהדים וזה משמעותי".

המאמן גאורגיוס דוניס היה מאוד עצבני בסיום המשחק וביקר בחריפות את השחקנים גם בחדר ההלבשה. היווני לא שמר בבטן דבר ואמר את אשר על לבו כבר בבלומפילד לעיני כל השחקנים. גם אחרי שנרגע ואמר דברים לאתר הרשמי של המועדון, הוא המשיך לומר שהוא כועס ומעוצבן על השחקנים שלא ידעו לשמור על התוצאה אחרי שכבר הובילו 1:2. אבל מעבר לביקורת של היווני על השחקנים ששיחקו אתמול, מעידים גורמים המקורבים למועדון שהבעיה היא הרבה יותר עמוקה ושורשית ומתמקדת בבניית הקבוצה.

"זה נכון שמכבי תל אביב צריכה לנצח את בני יהודה, אבל איזו מכבי תל אביב צריכה לנצח את בני יהודה?", תהו, "זו שלא עשתה כמעט חיזוק? זו שלא צירפה בלם במקום אמאדור או חלוץ במקום אופואדו? זו שלא הביאה מגן ימני זר במקום ז'ראלדש?".

גאורגיוס דוניס, מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
לא הסתיר את הכעס הרב. דוניס/קובי אליהו

דוניס העדיף אתמול לעלות עם שבעת השחקנים שחזרו מהנבחרת הלאומית, אבל חלקם לא יקבלו את חולצת ההרכב מול דינמו ברסט ביום רביעי במוקדמות ליגת האלופות. המאמן גם עבר לשחק במחצית השנייה עם שלושה בלמים ואז מכבי תל אביב נראתה יותר טוב.

בקבוצה בטוחים שכך הוא היה צריך לפתוח ושבמצבת הבלמים הזו הוא חייב לקחת בחשבון את מתן בלטקסה שחזר מהשאלה ומלא במוטיבציה לקבל דקות. ירידה ביכולת נרשמת אצל דור פרץ שכמו במשחקי הנבחרת גם במדי מכבי תל אביב לא כל כך מוצא את עצמו בתפקיד הקשר המרכזי שצריך להצטרף להתקפה. הכוח של פרץ הוא בעמדה של גלזר ובחילוצי הכדור ובשלב הזה הוא עדיין לא מזכיר את השחקן המצוין שהיה בעונת האליפות הראשונה של ולדאן איביץ'.

גם גלזר עדיין לא מזכיר ביכולת את שחקן העונה שעברה. שחקנים נוספים שעדיין לא נכנסו לעונה הזו הם יונתן כהן וטל בן חיים וקיימת ציפייה גדולה שהם ירימו את היכולת כי בלעדיהם יהיה קשה מאוד למכבי תל אביב לייצר איכות בהתקפה.

מי שנראה מאוד מתוסכל הוא השוער דניאל טננבאום שהיה רגיל בעונה שעברה שהכדורים בכלל לא מסכנים אותו ולאור הבעיות הקשות במשחק ההגנה ספג כבר ארבעה שערים בשני המשחקים הראשונים בליגה, מה שגרם למסכת שמועות לפיה דוניס רוצה לצרף שוער זר במקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully