וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקטוריה אזרנקה לא נבהלה מהשאגות של סרינה וויליאמס: "השנה זה הרבה יותר כיף"

הבלארוסית, שגברה על האמריקאית והעפילה לגמר גרנד סלאם לראשונה אחרי 7 שנים, סיפרה על התהליך שעברה בתקופה הקשה: "אני במקום אחר עכשיו". סרינה לא מתכוונת להישבר

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

משחקי חצי גמר הנשים באליפות ארה"ב שנערכו הלילה (בין חמישי לשישי) החזירו מעט מהכבוד האבוד של סבב הנשים בטניס העולמי, עם שני מפגשים איכותיים ובעיקר הדבר שהכי חסר לענף - יריבות אמיתית. ויקטוריה אזרנקה פגשה את סרינה וויליאמס למה שבעבר היה הקרב הגדול של סבב הנשים (השתיים נפגשו 23 פעמים ב-12 שנים). הלילה הן שוב התמודדו זו מול זו ובסופו של דבר הבלארוסית הייתה זו שניצחה 6:1, 3:6, 3:6 והעפילה לגמר, שבו תשחק מול נאומי אוסקה היפנית. הייתה זו הפעם השנייה בלבד ב-18 השנים האחרונות ששלוש משתתפות בחצי גמר גרנד סלאם זכו בגרנד סלאם בעבר.

הטניסאית הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה. רויטרס
כמה אושר. אזרנקה יודעת להעריך את ההישג/רויטרס
הטניסאית הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה אחרי הניצחון בחצי גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
שבע שנים בלי גמר. אזרנקה/רויטרס
ויקטוריה אזרנקה אחרי הניצחון על סרינה וויליאמס בחצי גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
סוף סוף, יריבות אמיתית. אזרנקה מול סרינה/רויטרס

אזרנקה בת ה-31, שזכתה בשני גרנד סלאמים באוסטרליה ב-2012 ו-2013, נמצאת בכושר מצוין, והיא תגיע לגמר עם 11 ניצחונות רצופים. היא הייתה אמורה לפגוש את אוסקה לפני כשבועיים בגמר טורניר סינסינטי, שבוטל בגלל פציעה של היפנית. אזרנקה העפילה לגמר גרנד סלאם לראשונה זה שבע שנים, כשבפעם האחרונה היא הפסידה לסרינה בגמר בניו יורק 2013. כעת, אחרי תקופה קשה וארוכה מבחינתה מבחינה אישית, תקופה שכללה שורה של פציעות, הפיכתה לאמא, מאבקי משמורת על הבן שלה ליאו ולא מעט קשיי אגו - היא שוב חוזרת לטופ.

והיא מסבירה: "כשאתה מגיע משום מקום, ואז הופך למספר 1 בעולם, לפעמים אתה עלול להתחיל לחשוב שאתה בלתי מנוצח, ושאתה יותר טוב מכולם, וזה לא נכון. ואז האגו מתחיל לגדול. וזה כואב מאוד שהוא נפגע.

"אז במקום לגרום נזק לאגו, ניסיתי להזיז אותו הצדה וללמוד מהטעויות שלי מהאגו הזה, להתבגר ולהפנים, להבין שאם אתה שחקן טניס זה לא הופך אותך לטוב יותר או רע יותר מאחרים, שאתה עדיין בן אדם, ומה שאתה יכול לעשות זה להוציא את המיטב שבך ולהשתפר".

עוד בוואלה!

נובאק דג'וקוביץ' ממשיך לספוג אש: ״מסוג האנשים שהיו יורים לבמבי בפנים״

לכתבה המלאה
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
הפעם זה לא הבהיל את היריבה. סרינה/רויטרס

אחד מרגעי המפתח במשחק היה במערכה השלישית. סרינה, עוד שבועיים בת 39, אחרי ששיחקה שלושה משחקים רצוף של שלוש מערכות, התקשתה להתמודד עם הקצב והעוצמות של אזרנקה, ובשלב כלשהו עצרה, נשענה על הרשת, וביקשה טיפול בקרסול. אזרנקה ישבה בכיסא שלה בדממה. היא עצמה את עיניה ונראתה רגועה וקרת רוח. אחרי חמש דקות המחשק חודש, ובעוד שסרינה ניסתה להעלות את הקצב - ובעיקר העלתה את עוצמת הקריאות והשאגות שלה אחרי נקודות, עם צעקות "קאם און" קולניות שמאיימות על יריבותיה - אזרנקה הייתה זו שהתעלתה וניצחה. "מבחינה מנטלית אני במקום אחר לגמרי", אמרה אזרנקה, והוסיפה בחיוך: "אם לפני שבע שנים להעפיל לגמר היה משהו צפוי עבורי, הפעם זה אחרת. זה הרבה יותר כיף. יותר מספק. זה מרגיש נחמד יותר".

סרינה, כידוע, רודפת אחרי הגרנד סלאם ה-24 בקריירה, בניסיון להשוות את שיא כל הזמנים של מרגרט קורט, אבל גם אחרי שנכנעה הלילה, וגם אחרי שלמעשה הפסידה בארבעה גמרי גרנד סלאם רצופים, היא לא נשברת.

"ברור שזה מאכזב", אומרת סרינה, "אבל במקביל, היום עשיתי כל מה שיכולתי. אני מרגישה שבפעמים אחרות הייתי קרובה, ויכולתי לעשות יותר טוב. היום הרגשתי שנתתי את כולי". סרינה, שהבהירה שלפציעה שלה אין קשר להפסד, טוענת שאין לה כוונה להישבר עכשיו. "כן, ברור שאני נוסעת לפריז", נשאלה לגבי ההשתתפות ברולאן גארוס, "אין ספק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully