וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבור את הקיר: העתיד הלא ידוע של הבאקס אחרי ההדחה מהפלייאוף

9.9.2020 / 16:00

ההדחה המוקדמת מכניסה את מילווקי לקיץ הקריטי בתולדותיה: האם יאניס יעמוד מאחורי ההבטחה להישאר, האם הוא צריך לשנות תפקיד וגישה, איך העונה הבאה לא תהפוך לקרקס תקשורתי והאם מייק בודנהולזר בכלל צריך להיות חלק ממנה. דבר אחד בטוח: מהטעות הבאה כבר לא תהיה דרך חזרה

שחקני טורונטו ראפטורס מתאחדים עם המשפחות שלהם באורלנדו/מתוך הטוויטר של טורונטו ראפטורס

ההפסד המפתיע של מילווקי למיאמי בחצי גמר הפלייאוף שלח את עולם הכדורסל למערבולת של ספוקלציות. מילווקי הייתה אחת הפייבוריטיות לזכות בתואר, הרבה בזכות הכוכב הגדול שלה - יאניס אנטטוקומפו. הגריק פריק כבר זכה בתואר שחקן ההגנה של העונה הרגילה והצטרף לרשימה מאוד מצומצמת של כוכבים שזכו גם בתואר שחקן ההגנה וגם בתואר ה-MVP: מייקל ג'ורדן, האקים אולג'וואן, דייויד רובינסון וקווין גארנט. תואר ה-MVP שמתייחסים אליו כרגע הוא עדיין התואר של עונת 18-19, מכיוון שהתואר של העונה הנוכחית עדיין לא חולק. יאניס הפייבוריט לזכות גם בתואר הזה, תואר MVP שני רצוף, שיצרף את יאניס לעוד רשימה אקסקלוסיבית. ג'ורדן ואולג'וואן הם היחידים שזכו בתואר באותה עונה. עם כל הכבוד לרשימות ולתארים, יש רשימה אחת חשובה יותר, אליה יאניס כבר לא יצטרף העונה: הרשימה שמכילה את כל השחקנים שזכו באליפות ה-NBA. זו הרשימה היחידה שקובעת.

יש המון נקודות דמיון בין הסיפור של יאניס ומילווקי בשנתיים האחרונות, לסיפורים של פול ג'ורג', קווין דוראנט, אנתוני דייויס ולברון ג'יימס (ב-2010), וזה שולח את כל אוהדי הליגה להמון ספוקלציות ותרחישים.

- ליאניס יש חוזה לעוד עונה אחת ואחריה הוא יהיה שחקן חופשי.

- מילווקי עשתה שיקולים כלכליים ו-ויתרה על כישרון שהיה יכול לעזור לה מאוד בפלייאוף הזה. בקיץ היא ויתרה על החתמתו של מלקולם ברוגדון בשביל לא להיכנס למס המותרות. ברוגדון קיבל חוזה של 21 מיליון דולר לעונה, אבל היה עולה למילווקי כ-45 מיליון דולר עם מס מותרות.

- הסגל מסביב ליאניס מוגבל ותוקע את התקרה, ככה שאפשרויות החיזוק שלו גם הן מוגבלות.

- סגל מבוגר ללא אופציית שיפור גדולה מבפנים.


* שגיא רפאל ואורן לוי כותבים ספר לסיכום עונת 19-20 בליגת ה-NBA. בואו להשתתף בחגיגה

יאניס אנטטוקומפו שחקן מילווקי מאחל בהצלחה לשחקני מיאמי היט אחרי ההפסד בסדרה. GettyImages
כוכב מסוג אחר, שעדיין יש לו הרבה מה ללמוד. יאניס אחרי ההדחה/GettyImages

יאניס בינתיים מוריד הכל מסדר היום. אחרי ההפסד הלילה וההפסד בסדרה כריס היינס מ"יאהו" שאל את יאניס האם הוא ידרוש טרייד ממילווקי. התשובה של יאניס הייתה חד משמעית: "זה לא קורה. זה לא קורה. חלק רואים קיר ופונים בכיוון אחר. אני שובר את הקיר. אנחנו צריכים להשתפר כקבוצה, כיחידים, ולחזור למירוץ בעונה הבאה". יאניס לא שיחק הלילה בגלל הפציעה בקרסול שהגבילה את הניידות שלו. למרות זאת, ולמרות המעמד שלו בקבוצה, הוא לא היסס לעודד את החברים מהספסל ובהפסקה לקח ריבאונדים עבור השחקנים שהתחממו בקליעה. יאניס הוא כוכב מסוג אחר מהשחקנים שהזכרנו קודם, וצריך להזכיר גם את זה. הוא לא אמריקאי וזה מאוד משמעותי. אין לו עיר מועדפת על מילווקי, העיר הראשונה בה הוא גר בארצות הברית; אין לו שאיפה לחזור לשחק ליד הבית, או בעיר גדולה יותר; הוא מעולם לא התערב בניהול הקבוצה; ליאניס יש את הכוח לדחוף החלטות. אמירה אחת שלו בקיץ על כך שמילווקי צריכה להשאיר את ברוגדון היתה עושה הבדל אדיר, אבל יאניס כלל לא התייחס לנושא.

מילווקי הכחישה חד משמעית שהיא הולכת להעביר את יאניס בטרייד, גם אם הוא לא יחתום על הארכת חוזה בקיץ. צריך לזכור שמילווקי יכולה להציע ליאניס הרבה יותר כסף מקבוצות אחרות, בסכומים משמעותיים. מילווקי יכולה להציע ליאניס בקיץ את חוזה הסופר מקס, בין 220 ל-250 מליון דולר (הסכום המדוייק תלוי בכמה קשה היכתה הקורונה בכלכלה של הליגה) לחמש עונות, בזמן שקבוצות אחרות יוכלו להציע ליאניס בקיץ 2021 כ-140 מיליון דולר לארבע עונות. בינתיים יאניס אומר את כל הדברים הנכונים, אבל בלי חתימה על הארכת חוזה בקיץ, מערבולת השמועות סביבו רק תתחזק ותלך איתו כל העונה הבאה, בדומה מאוד לעונה האחרונה של קווין דוראנט בגולדן סטייט.

וגאס כבר מסמנת את הפייבוריטיות לקלוט אותו בשוק החופשי: מיאמי וטורונטו, שתי האחראיות על המצב הנוכחי של מילווקי. זה מבוסס ברובו על שמועות שיוצאות מהבועה. צריך לזכור שהשחקנים שנמצאים בבועה באורלנדו מדברים אחד עם השני ועם העיתונאים, ואנחנו שנמצאים מחוץ לבועה (וזה לא משנה אם בישראל או בארצות הברית) לא מקבלים את התמונה המלאה של מה שקורה שם. אם מילווקי יהיו מוכנים להעביר אותו בטרייד כדי לא לאבד אותו בשוק החופשי ללא תמורה, מספר המועמדות גדול, וקבוצות כמו גולדן סטייט כבר הכינו את הנכסים (בחירה 2 בדראפט הקרוב, הבחירה של מינסוטה בדראפט 2021) בשביל לשכנע אותם להיפרד מהכוכב.

עוד בוואלה!

מיאמי גברה על מילווקי ועלתה לגמר המזרח, לברון ג'יימס שבר שיא ליגה בניצחון על יוסטון

לכתבה המלאה
קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
העונה הבאה של יאניס במילווקי תיראה כמו העונה האחרונה של דוראנט בגולדן סטייט?/רויטרס

הבאקס ויאניס נכנסים לקיץ לא פשוט. מעבר לאופציות שנמצאות על השולחן, ולאלו שאנחנו אפילו לא מצליחים לדמיין, הפוקוס של שני הצדדים צריך להיות איך משתפרים. מיאמי וטורונטו מצאו את עקב האכילס של הכוכב היווני, ולקחו כל מה שמילווקי ובודנהולזר נתנו להם. ההפסד למיאמי היה חד משמעי ולא השאיר מקום לספקות. ההיט חיסלו את ההגנה וההתקפה של מילווקי שנראתה נפלא בעונה הרגילה. הם הקימו קיר בין יאניס והסל ולא איפשרו לו להתקרב לטבעת. השחקנים שלהם הקריבו את הגוף שלהם בשביל לסחוט עבירות תוקף. הקלעים לא פגעו ולא הצליחו לרווח את החומה שמיאמי שמה, וכל ההתקפה של מילווקי קרסה. בצד ההתקפי, מיאמי קלעה מצויין מהשלוש ולא התקשתה לחדור עד הטבעת. היא ניצלה את כל החולשות של ההגנה של מילווקי עד תום.

גם בעמדת המאמן יש לבאקס סימני שאלה. קואץ' באד לא מצא פתרונות לבעיות שמיאמי יצרה עבורו. יותר מזה, נראה שהוא בכלל לא ניסה. מילווקי נראתה אובדת עצות ככל שהסדרה נגמרה. בודנהולזר הוכיח מספר פעמים שהוא מאמן עונה רגילה מצויין. אבל בשלושה פלייאופים אחרי שהוביל את הקבוצה שלו למאזן הכי טוב במזרח בעונה הרגילה, הוא נכשל, וזה מציב סימן שאלה גדול לגבי היכולת שלו להוביל קבוצה בפלייאוף. צריך לזכור שלפני שבודנהולזר הגיע הבאקס היו קבוצת סף פלייאוף. איתו הם הפכו לקונטנדרית.

בצד של יאניס יש לא מעט סימני שאלה. יאניס לא יהיה קרי, וגם אם הוא יפתח קליעה קבוצות ימשיכו להמר על הזריקה שלו כדי לא לאפשר לו להגיע לטבעת. הנזק שהוא יכול לגרום מתחת לטבעת גדול משמעותית. הוא ימשיך לראות מולו קיר, וימשיך לנסות לשבור אותו. אולי צריך לחשוב על המשחק שלו אחרת. ביל סימונס הציע בפודקאסט שלו שאולי יאניס הוא בכלל לא תואם לברון, אולי יאניס ישפיע יותר על המשחק בפלייאוף אם ישחק כמו סנטר. זה רעיון מעניין. ספק אם קליעה סבירה משלוש תפתור ליאניס את הבעיות שההגנות מציבות לו. אולי הפתרון צריך לבוא ממקום אחר, ושינוי סגנון המשחק שלו ככה שיקבל את הכדור קרוב יותר לסל יכול לאפשר לו את חופש הפעולה ליצור לעצמו ולאחרים בצורה יעילה יותר.

seperator

מילווקי ויאניס נכנסים לקיץ מותח, שיכול להימשך כל העונה הבאה. ב-2016, מרק לסרי, הבעלים של הקבוצה סיפר שב-2012 הווריירס רצו לשלוח את סטף קרי למילווקי בתמורה לאנדרו בוגוט. בסופו של דבר מונטה אליס נשלח בטרייד מכיוון שהצוות הרפואי של מילווקי העריך שהקרסוליים של קרי לא יחזיקו מעמד. הסיפור הזה הגיע כתגובה לאמירה שחצנית של ג'ו לייקוב, הבעלים של הווריירס. לסרי היה צריך להפנים אולי את המסר מאחורי האמירה - כמה השפעה יש לטעויות על העתיד של הקבוצה. זה נראה שהבאקס ניצלו את מכסת הטעויות שלהם, ואולי גם עשו טעות אחת יותר מדי. הם יצטרכו קיץ מושלם בשביל להמשיך להתמודד, ויש לא מעט שאלות קשות שסובבות את הקבוצה.


* שגיא רפאל ואורן לוי כותבים ספר לסיכום עונת 19-20 בליגת ה-NBA. בואו להשתתף בחגיגה

לא לשימוש. אילוסטרציה, עיבוד תמונה
כריכת הספר של שגיא רפאל ואורן לוי/עיבוד תמונה, אילוסטרציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully