וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוברות ההערכות שדני אבדיה ייבחר רביעי, המניה של ים מדר נוסקת

ב"בליצ'ר ריפורט" ו"דה רינגר" שולחים את הכוכב הישראלי לשיקגו. רכז הפועל תל אביב דורג כשחקן ה-34 בטיבו בדראפט

דני אבדיה מתאמן באטלנטה לקראת הדראפט/חשבון הטוויטר של דני אבדיה

בזמן שפלייאוף ה-NBA נכנס לשלביו המכריעים, עוסקות הקבוצות שלא זכו להגיע לבועה באורלנדו בדראפט שייערך בחודש הבא. היום (שלישי) פרסמו ב"בליצ'ר ריפורט" את המוק-דראפט העדכני שלהם לקראת רגע האמת, והציבו את דני אבדיה במקום הרביעי, שם תבחר שיקגו.

"הבנייה מחדש של הבולס זקוקה לחתיכה החסרה. לאבדיה יש סיכוי להיות בדיוק זה, בתנאי שהסגל הצעיר יישאר", נכתב. "הם זקוקים למוביל כדור, וזו התכונה הטובה ביותר של אבדיה. הוא יכול להריץ התקפה מתפרצת, לנהל פיק אנד רול, וכשהכול תקוע, הוא יכול ליצור מהלואו-פוסט. הזריקה שלו עדיין זקוקה לשיפור, אבל שיקגו יכולה להציב קלעים טובים סביבו".

על פניו, כל שחקני החמישייה של שיקגו כרגע מסוגלים לקלוע מחוץ לקשת - גם שחקני הפנים וונדל קרטר ולאורי מארקנן. ב"בליצ'ר ריפורט" העריכו כי אם אכן יילקח על ידי הבולס, יתחיל אבדיה את דרכו מהספסל, שכן בעמדה מספר 2 משחק זאק לאבין, וב-3 אוטו פורטר. "לאבדיה אין שטיח אדום לחמישייה, אבל הבולס לכל הפחות יתנו לו צ'אנס במחנה האימונים. הוא לא יוליך את כל הרוקיז בדקות (או בכל קטגוריה סטטסיטית), אבל ישחק 20 דקות לערב ויציב את אחת השורות הסטטיסטיות המאוזנות ביותר במחזור שלו".

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
יכול להתפתח ביחד עם הקבוצה הצעירה שנבנית בשיקגו. אבדיה/דני מרון

גם במוק דראפט העדכני של "דה רינגר" הוצב אבדיה במקום הרביעי. עם זאת, בדירוג השחקנים הטובים ביותר במחזור (בלי קשר לקבוצות שיבחרו), דורג הישראלי שמיני בלבד.

במקום ה-34 ניתן למצוא את ים מדר, שהושווה לפטריק בברלי, טי ג'יי מקונל וג'בון קרטר. "פוינט גארד מלהיב שמשחק עם אש בהגנה וכישרון בהתקפה", נכתב על הרכז של הפועל תל אביב. "האפסייד שלו ייקבע לפי התפתחות הקליעה שלו. הוא יודע לסיים ליד הטבעת, מוסר אינטואיטיבי שתמיד מנסה להתל בשחקני הגנה, תמיד זז, מקבל החלטות נכונות ומשחק חזק בהגנה".

אשר לחסרונות של מדר, נכתב כי "הוא מוסר יותר מדי מסירות לא מדויקות, פועל יוצא של השאפתנות שלו. קלע מתחת לממוצע שדייק ב-27 אחוז מחוץ לקשת בעונה שעברה. אבל הסיומות ליד הטבעת והאחוזים מהקו (81 אחוז) מעודדים לטווח הארוך. חסרים לו קצת סנטימטרים כדי להיות מגוון יותר בהגנה. עד כמה שינסה, הסקוררים הגדולים יותר עלולים לנצל זאת".

שחקן הפועל תל אביב ים מדר נבחר לשחקן המשתפר לעונת 2019/20. דני מרון
מחמאות גדולות. מדר/דני מרון

באתר "ספורטינג ניוז" פרסמו דוח סקאוטינג מקיף על כוכבה הצעיר של מכבי תל אביב, ופתחו אותו בהבהרה: "קחו כל סטריאוטיפ שאולי יש לכם על שחקן אירופי צעיר, וזרקו אותו מהחלון. אבדיה הכישרון האירופי הגדול ביותר בדראפט, והוא הגיע לשם דרך סגנון משחק אמריקאי. קשיחות בהגנה, נחישות בריבאונד וראוותנות. הוא נוטף ביטחון בכל פעם שהוא עולה לפרקט וחוסר הפחד הזה ישרת אותו היטב בארצות הברית. כן, אבדיה משחק עם היכולות והליטוש שראינו מכשרונות אירופיין, אבל זה השילוב הזה עם הסגנון האמריקאי שהופך אותו לכל כך מפתה, אחד השחקנים המסקרנים ביותר בדראפט".

בעמודת החוזקות של אבדיה הזכירו כמובן את ראיית המשחק שלו, היכולות שלו לחתוך ללא כדור וההגנה המפתיעה: "כנראה שהדבר הכי מפתה אצלו הוא השילוב בין אתלטיות והגנה, שהופכים אותו להימור בטוח. האפסייד ההתקפי שלו יעניק לו אפשרות להפוך לכוכב. הוא מציג הרבה תכונות שיוכלו להפוך אותו לסקורר מוביל ב-NBA, אבל גם תכונות של שחקן משלים שיעזרו לו מאוד בתחילת הדרך".

אשר לחולשות, הוזכרה כמובן הקליעה הלא יציבה, וגם הצעד הראשון האיטי ומבנה הגוף הדק יחסית, שיקשה עליו לשמור על פאוור פורוורדים. בתסריט החיובי ביותר, העריכו ב"ספורטינג ניוז" שאבדיה יכול להפוך למעין גרסה של דטלף שרמפף; בתסריט הגרוע ביותר, לקלי אוברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully