וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמינייה לרשת של ברתומאו: המהלך המבריק של ליאונל מסי בדרך למהפכה בברצלונה

5.9.2020 / 11:00

הפרעוש לא באמת רצה לעזוב, אך נאלץ לצאת בהכרזה דרמטית על מנת להעביר את המסר באופן הכי חד וברור שאפשר. כעת, אחרי שניצח שוק על ירך בקרב התודעתי, הוא מנהיג בלית ברירה את המחנה שדורש שינוי בהנהלת המועדון הקטאלני

אביו של ליאונל מסי חורחה נוחת בברצלונה/רויטרס

התמונה הזו הייתה שווה אלף מילים, והיא התפשטה ברחבי הרשת כמו אש בשדה קוצים - ילד בחולצה של ליאו מסי יושב על המדרכה עם הראש בין הידיים, הרוס ועצוב מעזיבתו של האליל הבלתי מעורער. זו הייתה התמונה המנצחת. היא הייתה כמו שמינייה של הפרעוש לרשתו של ג'וספ מריה ברתומאו. במשך מספר ימים, אוהדי ברצלונה רבים האמינו, באמת ובתמים, כי המועדון הולך לאבד את השחקן הגדול בתולדותיו. הם דמיינו את בארסה ללא מסי. "אין דרך חזרה", זעקו הכותרות שמישהו דאג להדליף איכשהו. העברת המסר הייתה חדה, ברורה ונחרצת. המסר הזה ריסק את הלבבות. וזה הספיק כדי להכניע את היריב ללא תנאי. תודעתית ותקשורתית, זה היה הישג כביר.

באמת חשבתם שהמשחק האחרון של מסי בברצלונה יהיה התבוסה ההיסטורית לבאיירן מינכן? באמת חשבתם שהוא ינטוש דווקא אחרי העונה העלובה ללא תארים? האם זה הגיוני שאקורד הסיום שלו יהיה התמונה הקטסטרופלית עם הראש בין הידיים במחצית בליסבון? אחרי כמעט 16 שנה בהרכב, אחרי שבנה את כל המיתוס סביבו, הוא יאפשר להנהלה המושחתת לדחוק אותו החוצה ולהישאר עם תחושה צורמת של כישלון לכל החיים? זה לא נשמע סביר, נכון? אבל מסי שיחק את היד שלו בצורה מושלמת, וגרם לאנשים להפנים שזה ייתכן.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. רויטרס
באמת חשבתם שהוא יסכן את המורשת שלו? מסי/רויטרס

באמת חשבתם שהוא יעקור את המשפחה שלו מהעיר האהובה אחרי שני עשורים? בראיון המופלא שפורסם דיבר מסי בהרחבה על רצונם של אשתו וילדיו להישאר בביתם, במקום היחיד שהם מכירים. הבן הבכור טיאגו בכה וניסה לשכנע את אביו לא לעשות את הצעד הקיצוני שישנה את חייו לתמיד. האישה תמכה בו, לדבריו, "למרות הכאב הגדול בנפשה". זו החלטה משפחתית בסדר גדול כביר, ולא מקבלים אותה כך, מהיום למחר. מסי הוא איש משפחה למופת, והיה ברור שהוא ישתדל לעשות הכל כדי לא לפגוע בתא הקטן והפרטי שלו. ובכל זאת, הוא גרם לאנשים להפנים שזה ייתכן.

באמת חשבתם שהוא יעבור בעיצומו של משבר הקורונה? יקח את חפציו ויעבור למדינה חדשה ולא מוכרת, לבית חדש ולא מוכר, דווקא כאשר המצב הבריאותי כה עדין ושברירי? יש שחקנים שרגילים לשנות מקום כל שנה או שנתיים, אבל עבור מסי קבלת ההחלטה הזו קשה במיוחד גם כך. כיצד אפשר לחשוב שהוא יהמר על הכול בשנת 2020 המקוללת? זה לא הגיוני בשום אופן. ובכל זאת, הוא גרם לאנשים להפנים שזה ייתכן.

באמת חשבתם שהוא יסכן את המורשת שלו? בואו נדבר ברצינות על הדרך בה תזכור ההיסטוריה את מסי. על גדולתו אין עוררין, אבל הוא מזוהה עם שתי ישויות בלבד - ברצלונה ונבחרת ארגנטינה. באחת הוא זכה לתהילה, בשניה הוא מוגדר כלוזר, גם אם לא בהכרח בצדק. ואולי, לאור המצב בקאמפ נואו, יש לו כמיהה לחוות הרפתקה חיובית במקום אחר ולהוכיח את עצמו בליגה חדשה, אך הסיכון עצום. אם ייכשל, הוא ישובץ אוטומטית כשחקן שמסוגל להצליח רק בקבוצה אחת. זוכרים את התהיה המפורסמת על "לילה קר ורטוב בסטוק"? טוב, סטוק עצמה כבר בליגת המשנה, אבל המחשבה על דומיה לא יכולה לא להטריד את הפרעוש.

שחקן יובנטוס כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
תדמיתו התערערה. רונאלדו/GettyImages

הדוגמא של כריסטיאנו רונאלדו מונחת לפניו. הוא עזב את ריאל מדריד לטובת יובנטוס כמלך הבלתי מעורער של ליגת האלופות. מעבר לרצון לחזק את המותג הגלובלי, המטרה הספורטיבית של הגברת הזקנה כאשר שילמה תמורתו 100 מיליון יורו הייתה לשים קץ לבצורת הארוכה והבלתי נסבלת בצ'מפיונס-ליג. מה קרה מאז? רצף הכישלונות של יובה באירופה רק התארך, והגיע לשפל לא מתקבל על הדעת בהדחה בידי ליון בשמינית הגמר העונה. תדמיתו של רונאלדו במפעל התערערה, אבל לפחות הוא צבר מוניטין רב בזירות מגוונות. הוא חווה הצלחה במנצ'סטר יונייטד, וזכה באליפות אירופה עם נבחרת פורטוגל. כעת יש לו גם שתי אליפויות איטליה. מה יקרה למורשת של מסי אם לא יעמוד בציפיות במועדונו החדש? למשל, אם מנצ'סטר סיטי שלו תסיים במקום החמישי בפרמייר-ליג בעונתו הראשונה? זה לא מדע בדיוני, והוא כבר בן 33.

איך שלא תסתכלו על זה, מכלול הנסיבות הפך את עזיבת ברצלונה ללא רלוונטית בעליל מבחינת הפרעוש. פרט לניואלס אולד בויס אהובתו בעיר הולדתו רוסאריו, אין קבוצה מלבד ברצלונה בה הוא צריך לסיים את הקריירה. זה ברור כשמש. הוא גם מעולם לא הסתיר את זה, והצהיר בכל הזדמנות כי חלומו הוא להישאר במדי הבלאוגרנה לתמיד. הייתה רק בעיה אחת עם החזון הזה - ההנהלה הפושעת שהרסה כל חלקה טובה במועדון, והפכה גם את המשך חייו של הגאון הארגנטינאי במסגרת זו לבעייתי ביותר. השנה האחרונה, במהלכה שכרה בין היתר החבורה של ברתומאו שירותים של חברה חיצונית על מנת להשחיר את פניו של הכוכב ברשתות החברתיות, הייתה קשה מנשוא. אחרי שתיקה ממושכת מדי, יצא מסי למאבק פומבי, אך לא הצליח למגר את הרשע. נדרש ממנו צעד משמעותי הרבה יותר במלחמה הזו, והוא עשה אותו באמנות.

שוטר מוציא אוהד ברצלונה אחרי שהוא נכנס אל קאמפ נואו. רויטרס
האמינו שהוא הולך. אוהדי ברצלונה מפגינים מחוץ לקאמפ נואו/רויטרס

ההודעה על עזיבה חידדה את תמונת המצב כפי שהיא - הבחירה היא בין השחקן הטוב בתולדות ברצלונה לנשיא הגרוע ביותר בתולדות ברצלונה. זו לא דילמה קשה במיוחד, וציבור האוהדים חייב להפעיל את השפעתו על מנת לפתור אותה לשביעות רצונו. במשך ימים, כאשר אנשים באמת האמינו כי עידן מסי במועדון הגיע לקיצו, הזעם כלפי ברתומאו - אשר בינתיים פורסם על חשדות פליליים נגדו - הגיע לשיא חדש. הנשיא אף נאלץ להצהיר כי יפנה את מקומו אם הדבר יסייע לשמור על מסי. ההצהרה הזו נרשמה בפרוטוקול, וזכתה להתעלמות מצד הפרעוש. הוא ניהל את העסק במיומנות מרהיבה.

ואז הגיע הריאיון המכונן, במהלכו האשים מסי את ברתומאו בשקר וקבע כי אין במועדון פרויקט מסודר ואסטרטגיה ברורה. אחרי שגרם לנשיא המושחת לאיים במאבק משפטי ארוך נגדו, הוא ירד מהעץ בקלילות וטען כי עושה זאת למען המועדון כי אינו מסוגל להיאבק נגד ברצלונה בבית המשפט. המסר שוב היה חד וברור - עבור מסי ברצלונה הייתה ונשארה קדושה מעל הכל, בעוד ברתומאו מסוגל להחריב אותה עד היסוד. וזה באמת נכון. זו האמת. אם מישהו לא הבין זאת קודם, גם העיניים שלו נפקחו כעת. כקמפיין יחסי ציבור, הקמפיין הזה קרוב לשלמות.

כעת מצהיר הארגנטינאי כי יעזוב בתום החוזה ב-2021, כאשר יהפוך לשחקן חופשי, אך דברים רבים יכולים להשתנות עד אז. במהלך הימים האחרונים, הוא הפך באופן מוחלט לדמות החזקה והדומיננטית ביותר במועדון. המסר עבר, וכעת יש ציפיה לשינוי מהותי מאוד בהנהלה בחודשים שנותרו עד לעזיבה המתוכננת. אם וכאשר התהליכים אכן יתרחשו, לא תהיה לכוכב סיבה לממש את האיום. הוא ישמח להשאיר את משפחתו בברצלונה, להמשיך לזכות בתארים במדיה, ולא לסכן את מורשתו במעבר אל הלא נודע. גם הוא יודע שהקריירה שלו לא תימשך לנצח, ולא חייבים לחפש הרפתקאות מפוקפקות בגיל 34.

נשיא ברצלונה ז'וספ מריה ברתומאו. GettyImages
החודשים הקרובים יהיו קריטיים. ברתומאו/GettyImages

אז הוא עשה את הכול על מנת להישאר, ומצב החירום אילץ אותו להכריז לשם כך על הנכונות לעזוב. על הדרך, הוא גם הביע חוסר אמון מובהק בעיתונות הספורט המסורתית, אשר מקושרת מדי להנהלה - וניסה לבצע מהפכה גם בתחום הזה. כדאי לשים לב כי הריאיון הגדול פורסם דווקא באתר גול.קום, אשר קיבל בזכותו חשיפה מזהירה, והמתנה הזו לא ניתנה לו סתם כך. הועבר כאן מסר ברור גם לעיתונים המובילים על מנת לשכנע את העורכים לבחור את הצד הנכון במהפכה שצריכה להתבצע באופן מיידי. אם לא יעשו זאת, אתרים מסוגו של גול.קום יחליפו אותם.

החודשים הקרובים יהיו קריטיים, והחקירה המשטרתית בהחלט עשויה לסייע למסי במשימתו. לא טבעי לו להיות בחזית, והוא ניסה להימנע מכך ככל הניתן, אך כעת לא נותרה לו ברירה. הוא מנהיג מעכשיו את המחנה להבראת ברצלונה, וגם מי שלא מסמפט את המועדון הזה בכל מקרה צריך לאחל לו הצלחה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully