וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהיה פספוס לא להגיע ליורו כשיש שחקן כמו ערן זהבי"

5.9.2020 / 7:11

שלוש המסקנות אחרי ה-1:1 מול סקוטלנד ("טוב שחטפנו כזה שער"), השינויים המתוכננים להמשך (מערך 3 הבלמים ימשיך), הפרגון לשחקני הספסל ("לא הפסיקו לעודד את חבריהם") והמחמאות שקיבל הכוכב. סיכום ההופעה של הנבחרת בליגת האומות

מנור סולומון במסיבת עיתונאים לאחר משחקה של נבחרת ישראל בסקוטלנד/דוברות ההתאחדות לכדורגל

אופטימיות זהירה בנבחרת ישראל אחרי ה-1:1 אמש (שישי) מול סקוטלנד בגלזגו במסגרת משחקי ליגת האומות דרג ב'. הדבר הראשון שהיה חשוב לצוות המקצועי וגם לשחקנים המובילים כמו ערן זהבי היה להעביר כבר בחדר ההלבשה אחרי המשחק את המסר שעם כל הכבוד לתוצאה המכובדת, הנבחרת לא ניצחה ולמעשה עדיין לא עשתה משהו משמעותי שצריך להוציא את השחקנים מהכלים או לייצר אווירה של אופוריה שעלולה להוביל לאכזבה גדולה בהמשך. עם כל ההערכה למשחק הטוב של הנבחרת, המאמן וילי רוטנשטיינר הבהיר לשחקנים שצריך להמשיך את היכולת מול סלובקיה ביום שני ובעיקר בעוד כחודש מול סקוטלנד במשחק היותר חשוב בפלייאוף היורו. רוטנשטיינר צפוי לערוך שינוי אחד ואולי אפילו שניים בהרכב הנבחרת מול סלובקיה כאשר יונתן כהן שנכנס טוב כמחליף עשוי לפתוח במקום דור פרץ שרשם משחק פחות טוב. יש הרבה ציפיות מפרץ ובנבחרת משוכנעים שהוא אחד הטובים בסגל, אבל יתכן שרוטנשטיינר ינסה משהו אחר. נראה שהמאמן ימשיך עם מערך שלושת הבלמים.

שלושה דברים חשובים לקחו בנבחרת מהמשחק. הראשון והשלילי דווקא הוא שהשחקנים יהיו חייבים ללמוד את לקח הפנדל שעשה איתן טיבי ולזכור לקראת המשחק הבא מול סקוטלנד שברמות האלה הם חייבים להיות מרוכזים לגמרי. בעניין הזה בנבחרת גם יראו לשחקנים את הכיסוי הלא טוב של פרץ בכדור הקרן ממנו הגיע הפנדל. פרץ היה לפני שחקן סקוטלנד ובכל זאת זה נגח מעליו ומשם היה כבר טיבי עם הפנדל המפוקפק. "דווקא טוב שחטפנו כזה גול", אמרו בנבחרת. "זו תהיה דוגמא מצויינת בכל האסיפות על כך שחייבים כל הזמן להיות בריכוז ברמות האלה. צנועים ומרוכזים זה המפתח להכול".

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל חוגג שער. רויטרס
״יודע לשים הכול בצד״. זהבי חוגג/רויטרס

עניין שני שמתכוונים בנבחרת לקחת מהמשחק הוא החזרה מפיגור. למרות שזה היה משחק חוץ מול נבחרת סקוטית שעל הנייר לפחות טובה מישראל, הנבחרת לא איבדה את הראש אפילו שספגה סמוך להפסקה וידעה לשמור על הפיגור המינימלי ולחכות לאיש שהוא למעשה האלמנט השלישי שלוקחים בנבחרת בדרך הביתה. זהבי הוכיח שהוא ממשיך את קמפיין היורו הנפלא שהיה לו. השער שכבש היה תוך כדי ביצוע מושלם. עד אותה בעיטה זהבי לא הגיע לשום מצב. עבד הרבה על המגרש טקטית ועזר להגנה. לפעמים היה נדמה שרוטנשטיינר ביקש ממנו באופן אישי לתת דוגמא לכולם ולא לנוח לרגע. העקב שהשאיר לו מונס דאבור היה למעשה הכדור הראשון שהוא קיבל בעמדה סבירה. כשבראש יושב שכולם מצפים ממנו לתת את הגול, זהבי סיים מדהים בשער מרהיב. שחקן בנבחרת אמר עליו: "כיף היה לראות את ההתנהלות של ערן כל הימים שלפני המשחק. יש עליו לחץ גדול. הוא מקבל אלפי הודעות מאוהדים של מכבי תל אביב וכאלה שאוהדים את פנרבחצ'ה בטורקיה וכולם רוצים לדעת מה יהיה איתו, אבל הוא יודע לשים הכול בצד ברגע האמת ובקור רוח שיש רק לזהבי למצוא את החיבורים בכדור הראשון שהוא מקבל. כשיש לך כזה שחקן בנבחרת, זה יהיה פספוס לא להגיע ליורו".

בנבחרת אהבו מאוד את הגישה של השחקנים אשר לא שיחקו ודיברו על כך רבים. "שחקני הספסל עודדו את הנבחרת, הם רצו מאוד בתוצאה טובה והיה כיף לראות את זה. אחלה גיבוש ואחלה פרגון", אמר גורם בנבחרת. "חשוב מאוד שכל מי שמשחק יידע שאלה שיושבים בחוץ ירצו בהצלחה של הנבחרת".

באימונים הספורים שיש להם ובאסיפות שיבואו לקראת סלובקיה וגם בחודש הבא יעבדו רוטנשטיינר ואלון חזן על מציאת נוסחה יותר טובה לשמירה מצד אחד על משחק טקטי ועבודת הגנה אל מול דגש חזק יותר על אלמנטים בהתקפה. במחצית הראשונה, למעט הנגיחה של דאבור, הנבחרת כמעט שלא סיכנה את השער של סקוטלנד והתחושה היא שאפשר להעז יותר. על כך דיבר גם מנור סולומון בתום המשחק. הקשר המצוין של שחטאר דונייצק היה מנקודות האור הבודדות בהתקפה במחצית הראשונה. סולומון עשה כמה מהלכים טובים במשחקי המעבר, אבל זה לא היה מספיק כי הנבחרת הייתה מאוד לחוצה לא לספוג. "אנחנו לוקחים בחשבון שנצטרך להמר יותר בחודש הבא כי תיקו הרי לא יספיק", אמרו בנבחרת. כמו כן מחזיקים בנבחרת אצבעות לכך שבסקוטלנד לא יינתן אישור לחזרת קהל למגרשים. "אם בחודש הבא האמפדן יהיה מלא או אפילו חצי מלא, זו תהיה אופרה אחרת. יהיה לנו הרבה יותר קשה אם קהל סקוטי יתמוך בנבחרת שלהם. נקווה ששוב נשחק מול יציעים ריקים".

וילי רוטנשטיינר מאמן נבחרת ישראל. GettyImages
מרוצה ממשחק ההגנה. רוטנשטיינר/GettyImages

בכל הקשור למשחק ההגנה היתה שביעות רצון גדולה מהיכולת של חאתם עבד אלחמיד וניר ביטון. שני שחקני סלטיק שיחקו כבלמים לצד איתן טיבי ששיחק את הבלם המרכזי ושניהם שיחקו עם ביטחון רב ושקט מה שהסב הרבה אופטימיות לרוטנשטיינר. גם טאלב טוואטחה היה טוב בכנף שמאל. אלי דסה פתח רע במחצית הראשונה על הצד הימני, אבל במחצית השנייה כבר השתחרר ונראה יותר טוב.

הערב תקיים הנבחרת אימון שחרור בגלזגו ומחר בבוקר תמריא חזרה לישראל. מיד עם הנחיתה יסעו השחקנים לאצטדיון בנתניה לאימון המסכם לקראת סלובקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully