וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה קולומביאנית: האיחוד המרגש בין חאמס רודריגס לקרלו אנצ'לוטי

8.9.2020 / 14:00

הוא הפיק ממנו את המיטב בריאל מדריד, אבל פוטר. הביא אותו לבאיירן מינכן, ושוב הועזב. ניסה לגייס אותו לנאפולי, אבל לא הצליח ועזב. כעת מקווים חאמס רודריגס וקרלו אנצ'לוטי כי סיפור האהבה שלהם יאריך ימים באברטון, וזה בהחלט אפשרי

אביו של ליאונל מסי חורחה נוחת בברצלונה/רויטרס

"קרלו אנצ'לוטי הוא מאמן על. חכם, בעל ידע עצום, יודע איך לנהל קבוצות ושחקנים. סמכתי עליו לחלוטין, והיתה לי עונה נהדרת", נזכר חאמס רודריגס בתקופה בה נדמה היה כי הוא בדרך להפוך לאחד השחקנים הטובים בעולם.

הפליימייקר הקולומביאני הגיע בקיץ 2014 לריאל מדריד ממונאקו תמורת 80 מיליון יורו בתום מונדיאל אדיר בו הוכתר למלך השערים - כולל אחד הביצועים היפים ביותר של הטורניר בשמינית הגמר מול אורוגוואי. החיוך השובב שלו כבש לבבות, הסגנון ההרפתקני הלהיב, הנגיעות הרכות בכדור הקסימו. הוא היה הנסיך של הכדורגל העולמי, ובסנטיאגו ברנבאו קיבלו אותו על תקן גלאקטיקו, אבל היה גם צורך לאפשר לו להתאקלם במהירות. אנצ'לוטי דאג לכך. הוא העניק לחאמס שקט נפשי, והתוצאות לא איחרו לבוא. היה זה שידוך מושלם, אהבה ממבט ראשון.

רודריגס נהנה מכל רגע בעונת 2014/15. לא מדובר רק ב-13 שערים ו-13 בישולים ב-29 הופעות בליגה הספרדית - תרומתו היתה גדולה הרבה יותר מסטטיסטיקה יבשה. הוא היה האיש שחיבר בין הגנה להתקפה. הבנת המשחק שלו והנכונות להניע את העניינים במהירות הפכו אותו לעוגן מרכזי. לפי הדיווחים בתקשורת, השחקנים הדומיננטיים בחדר ההלבשה - ובראשם כריסטיאנו רונאלדו וסרחיו ראמוס - העדיפו את חאמס על פני איסקו שנטה להחזיק בכדור קצת יותר מדי. הקולומביאני הסתפק בנגיעה או שתיים, כי הרי כך הוא היה רגיל גם בנבחרת, וזה הטבע שלו. ואנצ'לוטי הוא בדיוק המאמן שעוזר לחניכיו להביא לידי ביטוי את הטבע שלהם.

חאמס רודריגס עם קרלו אנצ'לוטי, ריאל מדריד. GettyImages
נהנו מכל רגע יחד. אנצ'לוטי וחאמס בריאל/GettyImages

האיטלקי לא הפסיק לשבח את חניכו הנערץ. "חאמס מילא מספר מגוון של עמדות, והצטיין בכולן. שחקנים מוכשרים כמוהו נוטים להיות פגיעים, אבל הוא חזק מאוד פיזית ומסוגל לבצע הספק עבודה גבוה. בתפקיד נסוג יותר הוא מכסה שטחים נרחבים בהצלחה מרובה, וזה הפתיע אותי יותר מכל. ציפיתי ממנו להמון, וקיבלתי אפילו יותר", אמר אנצ'לוטי. רודריגס היה אז בן 23, במסלול נסיקה מהיר - כוכב על אמיתי בפוטנציה. לו שיתוף הפעולה שלו עם אנצ'לוטי היה ממשיך ללא הפרעה, היה סיכוי אמיתי למימוש הפוטנציאל הזה, אך הגורל רצה אחרת.

שחקני ריאל היו נגד פיטוריו של אנצ'לוטי, וכריסטיאנו ביקש אישית מהנשיא פלורנטינו פרס להימנע מכך - אך לשווא. ההחלטה התקבלה בניגוד לדעת הרוב השפוי, וחאמס היה הנפגע העיקרי. את רוב הקדנציה הקצרה של רפא בניטס הוא החמיץ בגלל פציעה, אך בכל זאת הספיק להירשם כשעיר לעזאזל כאשר נכלל בהרכב הפותח בקלאסיקו האומלל מול ברצלונה, כביכול בניגוד לרצונו של המאמן ולפי הנחייתו של פרס. הקולומביאני הוחלף בתחילת המחצית השנייה בתבוסה הביתית 4:0, חלק מהתיק הופל עליו, וחילופים נוספים בעמדת המאמן הרסו אותו לחלוטין.

בעוד אנצ'לוטי ראה בחאמס משקיען, זינדין זידאן סבר שהוא עצלן. כבר בחלוף שבועות ספורים נפוצו בתקשורת הדיווחים לפיהם הצרפתי מאבד את הסבלנות עם הפליימייקר, ואיסקו קיבל עדיפות ברורה במאבק על המקום על הדשא. כאשר דיבר זיזו על כושר פיזי לקוי של שחקנים מסוימים, הוא התכוון בעיקר לקולומביאני. שנה וחצי נזרקו לפח, לפני שהאיטלקי אירגן לשחקנו האהוב חבל הצלה עם השאלה בת שנתיים לבאיירן מינכן בקיץ 2017. "לא רציתי שהוא יעזוב, אבל הוא רצה לשחק יותר, ואני יכול להבין זאת", קבע זידאן, גם אם מעטים האמינו לחלק הראשון של המשפט.

אחרי האיחוד המחודש עם אנצ'לוטי, קיבל חאמס כצפוי יחס של מלכים. הוא הוחזר בהדרגה לכשירות, וזהר כבר במשחקו הראשון בהרכב בבונדסליגה עם שער ובישול מול שאלקה. מה רבה היתה אכזבתו כאשר המנטור שלו פוטר כעבור שמונה ימים בלבד, והותיר אותו בסוג של מלכודת לטווח ארוך. היה זה תסריט בלהות מבחינת השחקן שהגיע למינכן אך ורק בזכות אנצ'לוטי, אך לזכותו ייאמר כי לא הוריד את הראש. כי חאמס הוא לא שחקן של מאמן בודד. הוא כוכב רב גוני, שרק זקוק לאווירה חיובית על מנת לפרוח. יופ היינקס סיפק לו אותה, והעונה הראשונה כולה באליאנץ ארנה היתה חיובית. "חאמס הוא מתת אלוהים עבורנו", הצהיר המאמן הוותיק שנהנה מהברקות לא מעטות, כולל שער בברנבאו בחצי גמר ליגת האלופות, אשר הסתיים בהדחה דרמטית. אלא שגם היינקס היה שם רק לזמן קצוב וידוע מראש. בלעדיו זה הלך קשה הרבה יותר.

עוד בוואלה!

אברטון הודיעה על החתמת חאמס רודריגס

לכתבה המלאה
שחקן ריאל מדריד חאמס רודריגס עם זינדין זידאן. GettyImages
איפה שאנצ'לוטי ראה קוסם, זידאן ראה עצלן/GettyImages

היחסים עם ניקו קובאץ', שמונה בקיץ 2018, עלו במהרה על שרטון. הקפדנות והנטיות הדיקטטוריות של המאמן החדש לא מצאו חן בעיני שחקנים רבים בבאיירן, וחאמס סיפק את יריית הפתיחה. "אנחנו לא בפרנקפורט", הוא צרח בחדר ההלבשה אחרי שנותר מחוץ להרכב מול אייאקס בתחילת הקמפיין בליגת האלופות, כשהוא מתייחס לקבוצתו הקודמת של קובאץ'. המשבר נרגע מעט עם הזמן, אך החיוך של חאמס נעלם, והוא הפך לדמות שולית. איש לא הופתע כאשר המועדון החליט לא לממש את האופציה לרכוש אותו תמורת 42 מיליון יורו, וקובאץ' הודיע לו על כך עוד לפני סיום העונה. איש לא הופתע גם כי חאמס עצמו העדיף לברוח.

מי השתוקק לבוא לעזרתו? אנצ'לוטי, כמובן. הפעם הוא רצה להביא אותו לנאפולי, ועשה הכל על מנת לשכנע את הבעלים אאורליו דה לאורנטיס להגיע לסיכום חיובי עם ריאל. "אני אוהב מאוד את חאמס, וקשור אליו מאוד. הוא שחקן ענק שיכול לשדרג את הסגל שלנו", אמר המאמן. בסופו של דבר, המגעים כשלו בשל אי הסכמה כלכלית, ואולי הקולומביאני אף הריח כי אנצ'לוטי לא יאריך ימים בדרום המגף. הניסיון המר במינכן לימד אותו לקח, והוא לא מיהר לקשור את גורלו בזה של אנצ'לוטי, גם אם הלב אמר לו לעשות זאת. אחרי שריאל סירבה למכור אותו גם לאתלטיקו, הוא נותר שוב תקוע עם זידאן, ועוד עונה התבזבזה.

אז עכשיו חאמס כבר בן 29. הפוטנציאל העצום לא מומש עד הסוף, והוא כבר אף פעם לא יהיה ברשימת השחקנים הטובים בעולם. הרכבת הזו עברה, אבל יש לו עדיין המון לה לתרום אם יוכל לסמוך על המאמן. אז אנצ'לוטי שוב כאן, בפעם הרביעית, בתקווה ליצור שיתוף פעולה שייארך יותר משנה. באברטון יש לאיטלקי אשראי בלתי מוגבל בשלב זה, והוא הוחתם על מנת לנסות להחזיר את הכחולים לצמרת הגבוהה בפרמיירליג. לשם כך הוא זקוק לשחקן יצירתי במרכז המגרש, ורודריגס היה באופן טבעי הבחירה הראשונה.

חאמס רודריגס עם קרלו אנצ'לוטי, באיירן מינכן. GettyImages
הפעם הקשר ישרוד לאורך זמן? אנצ'לוטי וחאמס בבאיירן/GettyImages

הפעם היה ברור לכל הצדדים כי חייבים לסגור עסקה. לריאל לא היה זמן למשחקים מיותרים בעידן הקורונה, כאשר חוזהו של חאמס מסתיים בכל מקרה ב-2021. הפליימייקר עצמו הבין שלא יוכל לשמור על רמת השכר האסטרונומית, והיה מוכן להתפשר מאוד על מנת לעבוד שוב עם המורה שמסוגל להפיק ממנו את המיטב. הוא יודע בוודאות כי יהיה שחקן מפתח בגודיסון פארק, וזו עשויה להיות החוויה המכוננת שתגדיר את הקריירה שלו מחדש. מדובר בסיכון, אך בהתחשב בנתוני הפתיחה סיכויי ההצלחה גבוהים, ויש לו עם מי לשחק. רישארליסון הברזילאי מחכה לו בקוצר רוח. לא כדאי לזלזל בכוחה של אהבה, במיוחד אם מדובר באהבה קולומביאנית.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully