וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן חסון: "הכדורגל הישראלי לא בשפל, יש לנו כלים לעבור את סקוטלנד"

3.9.2020 / 15:00

יושב ראש ההתאחדות בריאיון לוואלה! ספורט לקראת המשחק בגלזגו: " יש לנו נבחרת מוכשרת שכבר הוכיחה בעבר את היכולות שלה, לא משחק אחד ולא שניים צריכים לסמן את הכלל. לא קונה הפסד מחר וניצחון בחודש הבא, רוצה לנצח בשני המשחקים"

שון וייסמן נבחרת ישראל/אתר ההתאחדות

מבין שני המשחקים של נבחרות ישראל השבוע, אורן חסון היה פחות מודאג מהמשחק שחיכה אתמול (רביעי) לנבחרת הצעירה באיי פארו. הראש מן הסתם היה רק בגלזגו, שם תשחק הנבחרת הבוגרת מול סקוטלנד.

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל לא חשב שאת הבומבה בכחול לבן נקבל כבר אתמול עם ההפסד הבלתי צפוי מצד הנבחרת של ניר לוין. "זה מאכזב מאוד", אמר אמש בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט לקראת פתיחת עידן וילי רוטנשטיינר כמאמן הנבחרת, "מישהו ציפה להפסד של 3:1 לנבחרת שהייתה בלי נקודות אחרי שהובלנו עליה כבר 0:1? ברור שזה מאכזב מאוד, אבל לצערי זו המציאות וזו התוצאה".

אורן חסון מנכ"ל מנהלת ליגת העל. ברני ארדוב
"כולנו דרוכים לקראת המשחק מחר בגלזגו. אנחנו מתחילים קמפיין חדש והאתגר שלנו בדרג ב' יהיה הרבה יותר משמעותי ממה שהיה לנו בדרג ג'". חסון/ברני ארדוב

אולי זה מצב הכדורגל שלנו וזה מה שאנחנו שווים? בית"ר ירושלים הפסידה באלבניה לפני שבוע, הנבחרת הצעירה הפסידה לאיי פארו. זו המראה של הכדורגל הישראלי ואנחנו בתקופת שפל בכדורגל שלנו?

"אני לא חושב שאנחנו בתקופת שפל. ממש לא. לא משחק אחד ולא שניים צריכים לסמן את הכלל. אנחנו לפני קמפיין חדש של ליגת האומות, בה עלינו לדרג ב'. אנחנו לפני חצי גמר העפלה לטורניר היורו בעוד חודש. כשם שלא נכנסנו לאופוריה עם ההגעה לחצי הגמר, כך לא ניכנס למרה שחורה אם קבוצה ישראלית הודחה באלבניה והנבחרת הצעירה הפסידה לנבחרת פחות טובה".

לא ציפית להפסד הזה של הצעירה. היית הרבה יותר מודאג השבוע מהמשחק מחר של הבוגרת.

"כולנו דרוכים לקראת המשחק מחר בגלזגו. אנחנו מתחילים קמפיין חדש והאתגר שלנו בדרג ב' יהיה הרבה יותר משמעותי ממה שהיה לנו בדרג ג'. נשחק מול נבחרות יותר חזקות. עצם היכולת שלנו להישאר בדרג ב' ייחשב כהצלחה".

איחדת לווילי רוטנשטיינר תפקידים ונתת לו לאמן את הבוגרת לצד הניהול של כל הנבחרות. לקחת בחשבון שתשלם מחיר מקצועי?

"לפני שקיבלנו את ההחלטה בוועדת האיתור, ביררנו היטב עם וילי עד כמה ואם אמורה להשפיע ההחלטה למנות אותו כמאמן הנבחרת על יתר הפעילויות שלו. וילי טען שהפעילות שלו לפיתוח הכדורגל לא תיפגע. רק השבוע חנכנו את האקדמיה הראשונה בישראל מבואות ים. חנכנו שלושה מרכזי מצוינות ברחבי הארץ. למרות הקורונה אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך בריא לכדורגל הישראלי. יחד עם זה בתקופת הקורונה אנחנו מקבלים החלטות בהן אנחנו לוקחים בחשבון את המרכיב הכלכלי. להערכתי שנת 2021 תהיה עוד יותר קשה כלכלית מ 2020 ואנחנו פועלים מתוך אחריות ציבורית".

המנהל הטכני של נבחרות ישראל וילי רוטנשטיינר. דני מרון
"אני לא חושב שאלה המשחקים שיקבעו את עתידו של רוטנשטיינר. המשחקים האלה חשובים מאוד. אבל עוד מוקדם לדבר על העתיד של בעל תפקיד כזה או אחר"/דני מרון

מה אתה מצפה לראות מהנבחרת הבוגרת של רוטנשטיינר מחר במשחק הראשון שלו כמאמן הנבחרת?

"אני מקווה מאוד לראות נבחרת דומה לנבחרת שראינו בקמפיין ליגת האומות הקודם. מאוד נהניתי לראות את הנבחרת בקמפיין ליגת האומות הקודם. היו משחקים יפים של הנבחרת עם כדורגל התקפי. השגנו הישגים טובים שבזכותם העפלנו לחצי הגמר. אני רוצה לראות המשך ישיר מחר למה שהיה בקמפיין ליגת האומות הקודם".

יש לנו כלים לזה?

"אני משוכנע שיש לנו כלים. יש לנו נבחרת מוכשרת שכבר הוכיחה בעבר את היכולות שלה. כולנו זוכרים את הניצחונות שהיו לנו. זה קמפיין חשוב מאוד וזה גם חשוב כמשחקי הכנה למה שיהיה בעוד חודש. נבחרת זו לא קבוצה ואין יותר מדי יחידות אימון ולכן המשחקים מחר ובשבוע הבא מול סלובקיה הם גם משחקי הכנה לקראת האתגר הכי גדול שהיה לנבחרת ישראל ב-20 השנה האחרונות. מה שיהיה בעוד חודש במשחק מול סקוטלנד הוא דבר גדול מאוד ואם נעבור אותם, נהיה במרחק של ניצחון אחד מטורניר היורו. זה דבר ענק ולכן כולנו דרוכים לקראת זה".

אלה המשחקים שיקבעו את עתידו של וילי רוטנשטיינר בנבחרת ישראל?

"לא. אני לא חושב. המשחקים האלה מאוד חשובים. אבל עוד מוקדם לדבר על העתיד של בעל תפקיד כזה או אחר".

שחקן נבחרת ישראל, ערן זהבי. יוסי ציפקיס
"אני רוצה לנצח בכל משחק ולא מוותר על שום משחק. אני רוצה לנצח גם מחר וגם בשמונה באוקטובר"/יוסי ציפקיס

ממה אתה יותר מוטרד, מהחלק ההתקפי שייתן גולים או ממשחק ההגנה שלנו והשערים השטותיים שאנחנו מקבלים בדרך כלל?

"אני לא מוטרד. אני רוצה לחשוב בכיוון החיובי. אם כל אחד יביא מעצמו את היכולות שלו ויהיה מרוכז לאורך 90 דקות אז יהיה טוב ומבחינתי זו המטרה. אנחנו רוצים ניצחון. זה הכול".

למה אתה לא בגלזגו?

"רציתי מאוד להצטרף, אבל בימים אלה אני עסוק ביחד עם אנשי משרד הספורט ומשרד הבריאות בהרבה עניינים. החלטתי בנסיבות של הקורונה לתעדף את הפעילות מול משרדי הממשלה כדי שנחזיר לשגרה מלאה בקרוב את הכדורגל שלנו".

קונה הפסד מחר וניצחון בחודש הבא בחצי גמר הפלייאוף?

"אני רוצה לנצח בכל משחק ולא מוותר על שום משחק. אני רוצה לנצח גם מחר וגם בשמונה באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully