וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכרת לי מפעם: היריבות האפשריות של מכבי תל אביב בפלייאוף ליגת האלופות

אלופת ישראל לא תהיה מדורגת בהגרלת הפלייאוף בשלישי (13:00). אם תעבור את דינמו ברסט, מחכה לה מפגש עם קבוצות עדיפות על הנייר, שכולן כבר שיחקו כאן בעבר: זלצבורג, אולימפיאקוס, סלביה פראג או דינמו זאגרב

בווידאו: גאורגיוס דוניס אחרי ההפסד של מכבי תל אביב/צילום: דוברות מכבי ת״א עריכת וידאו: ניר חן

חגיגת ההגרלות של אופ"א נמשכת, ומחר (שלישי, 13:00) תדע מכבי תל אביב מי תהיה היריבה שלה בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות, במקרה שתעבור את דינמו ברסט הבלארוסית בסיבוב השלישי. ניצחון על הבלארוסים מבטיח בכל מקרה מקום בשלב בתים (לפחות זה של הליגה האירופית) וחורף חם, אבל בפלייאוף כבר יהיו שני משחקים ולא אחד.

אחרי שלוש הגרלות כמדורגת, אלופת ישראל תהיה בצד השני בהגרלת הפלייאוף. גם פה האפשרויות כבר ידועות, וכמובן קשות הרבה יותר מאשר בסיבוב הקודם. מכבי תל אביב תוכל לפגוש את רד בול זלצבורג האוסטרית, אולימפיאקוס היוונית, סלביה פראג הצ'כית או העולה מהמשחק של דינמו זאגרב הקרואטית מול פרנצווארוש ההונגרית. וכמו סודובה (וגם היריבות הטריות של מכבי חיפה ובאר שבע) - כולן כאלה שכבר ביקרו בישראל.

ערן זהבי שחקן הפועל תל אביב מול שחקני רד בול זלצבורג. ברני ארדוב
פעם זו הייתה יריבה נוחה עבור הישראליות. ערן זהבי במדי הפועל תל אביב מול זלצבורג ב-2010/ברני ארדוב

רד בול זלצבורג

אלופת אוסטריה היא יריבה מוכרת לקבוצות הישראליות בשלב הפלייאוף. מכבי חיפה עברה אותה בדרך לשלב הבתים ב-2009/10 ועונה לאחר מכן הייתה זו הפועל תל אביב שעשתה בדיוק אותו דבר. הפעם היחידה שזלצבורג עברה יריבה ישראלית הייתה ב-1994/95, היא עוד נקראה קזינו זלצבורג וניצחה את מכבי חיפה פעמיים במוקדמות ליגת האלופות.

את רד בול זלצבורג, שזכתה באליפות אוסטריה בכל שבע השנים האחרונות ובשתי העונות הקודמות גם חגגה דאבל, מאמן האמריקני ג'סי מארש, והסגל שלו עתיר כישרון גם אחרי המכירות הבלתי פוסקות של השנים האחרונות. דומיניק סובוסלאי ההונגרי ופאטסון דאקה שהתחרה עם שון וייסמן על תואר מלך השערים הם השמות הבולטים, אבל יש עוד רבים בגילאי 18-22 שיתקדמו לליגות הבכירות בשנים הבאות.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב הוגרלה נגד דינמו ברסט במוקדמות ליגת האלופות

לכתבה המלאה
שרן ייני שחקן מכבי תל אביב מול אנטוניס ניקופולידיס שוער אולימפיאקוס. ברני ארדוב
מכבי תל אביב עברה את אולימפיאקוס לפני עשור. שרן ייני מול אנטוניס ניקופולידיס/ברני ארדוב

אולימפיאקוס

גם אולימפיאקוס לא זרה לכדורגל שלנו. מכבי תל אביב הפתיעה אותה בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית ב-2010/11 ועלתה שלב בזכות שער החוץ, הפועל באר שבע עברה אותה בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות ב-2016/17 ומכבי חיפה ניצחה את האלופה היוונית 0:3 במשחק הביתי בקפריסין בשלב הבתים של 2002/03 וגם סיימה ב-3:3 בחוץ.

שיאנית התארים ביוון החזירה לעצמה את האליפות אחרי שלוש שנים, ועשתה את זה עם הפסד אחד בלבד ו-18 נקודות יתרון על פני פאוק סלוניקי. פדרו מרטינס הפורטוגלי מתחיל עונה שלישית כמאמן הקבוצה והוא צירף בקיץ את המגנים הוותיקים ראפיניה (אקס באיירן מינכן) וחוסה הולבאס, וממשיך ליהנות ממתיו ולבואנה הצרפתי, יוסף אל עראבי המרוקני, אחמד חסן המצרי, מיגל אנחל גררו הספרדי ושורה של זרים, כשהקפטן הוא קוסטאס פורטוניס שמתחיל עונה שביעית במועדון.

שחקני סלביה פראג חוגגים מול דור פרץ שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הפסדים בבית ובחוץ. דור פרץ מול סלביה פראג ב-2017/ברני ארדוב

סלביה פראג

אלופת צ'כיה שיחקה רק מול מכבי תל אביב, וזה היה לא מזמן. שתי הקבוצות נפגשו פעמיים בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2016/17, וסלביה ניצחה 0:2 בישראל ו-0:1 בפראג. במסגרת האינטרטוטו היה מפגש נוסף, ביוני 1993 בבלומפילד, וגם בו ניצחו הצ'כים 1:3.

סלביה פראג שמרה על תואר האליפות עם עונה מרשימה שבמהלכה הפסידה רק פעמיים וספגה 10 שערים בלבד (כמו מכבי תל אביב). המאמן ינדריך טרפישובסקי נמצא בתפקיד מאז דצמבר 2017 והעמידה קבוצה נהדרת שבעונה הקודמת עשתה חיים קשים בליגת האלופות לאינטר (1:1 בסן סירו) וברצלונה (0:0 בקאמפ נואו). בסגל נמצאים רק חמישה זרים, שהבולט שבהם הוא הרומני ניקולאה סטנצ'ו. הכוכב תומאש סוצ'ק עבר כבר בינואר לווסטהאם שרכשה אותו בקיץ ב-21 מיליון יורו לפני כחודשיים.

שחקן הפועל באר שבע טוני וואקמה עם שחקן דינמו זאגרב אריאן אדמי. ברני ארדוב
הפועל באר שבע הובסה במשחק הראשון בזאגרב. אנתוני וואקמה מול אריאן אדמי ב-2018/ברני ארדוב

דינמו זאגרב (או פרנצווארוש)

את הקבוצה השולטת בכדורגל הקרואטי פגשה מכבי תל אביב בגביע אופ"א ב-2001/02 ואז עלתה בזכות שערי חוץ אחרי 3:3 בסיכום. דינמו זאגרב שיחקה במוקדמות ליגת האלופות מול הפועל באר שבע לפני שנתיים ואז עלו עם 0:5 מוחץ בבית ו-2:2 בטרנר. גם האופציה השנייה מהמפגש הזה, פרנצווארוש, פגשה את הצהובים, שעלו עם 1:2 בסיכום לסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית לפני שנתיים. ובכלל, מעולם לא הודחה נציגה ישראלית על ידי קבוצה מהונגריה.

דינמו זאגרב עברה את הסיבוב השני עם הרבה מזל, אחרי כ-70 דקות ב-10 שחקנים ודו-קרב פנדלים דרמטי מול קלוז'. המאמן זוראן מאמיץ' איבד את ניקולה מורו שנמכר לדינמו מוסקבה ב-8.5 מיליון יורו וגם את דמיאן קונדז'ור הפולני שנרכש על ידי אייבר, ובמקומם הגיעו כריסטיאן יאקיץ' ומרקו טוליץ' מלוקומוטיבה. ברונו פטקוביץ', מיסלב אורשיץ' והשוער דומיניק ליבאקוביץ' עם השמות הבולטים לצד הקפטן אריאן אדמי.

פרנצווארוש הנוכחית טובה מכפי שהייתה ב-2018, ועד כה היא רשמה שני ניצחונות מפתיעים על יורגודן בבית וסלטיק בחוץ. סרגיי רברוב, חלוץ העבר האגדי של אוקראינה, הוא המאמן שחתום על שתי האליפויות הרצופות של הנשרים הירוקים, מתוך 31 של המועדון בסך הכול. טוקמאק אנגואן, הנורבגי-סודני-קנייתי שניצח את סלטיק, היה מלך השערים בעונה הקודמת ולצדו יש זרים רבים, ביניהם אקס בית"ר מרסל הייסטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully