וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייר אמריק אובמיאנג: "מאושר, זה זמן טוב להיות שחקן ארסנל"

קפטן התותחנים חגג את ה-1:2 מול ליברפול והזכייה במגן הקהילה ורמז שהוא צפוי להישאר. קלופ: "צריך לחזור לשלושה חילופים"

פייר אמריק אובמיאנג חוגג את הזכייה במגן הקהילה/מתוך אינסטגרם

ארסנל זכתה אתמול (שבת) בתואר הראשון לעונת 2020/21 באנגליה. התותחנים ניצחו 4:5 את ליברפול בדו קרב פנדלים אחרי 1:1 ב-90 דקות וזאת למרות שהיו ללא מסוט אוזיל, מתאו גנדוזי (שניהם כנראה מחוץ לתכניות), ניקולא פפה, אלכסנדר לקאזט, וויליאן ועוד. ליברפול, ששיחקה בהרכב חזק פרט לטרנט אלכסנדר ארנולד וג'ורדן הנדרסון, נראתה לא טוב במיוחד פרט לכמה דקות של לחץ במחצית השנייה, מה שהוביל גם לשער השוויון של טאקומי מינאמינו (73). פייר אמריק אובמיאנג כבש את השער לתותחנים (12) וגם דייק בפנדל החמישי והמכריע בסיום. ריאן ברוסטר היה המחמיץ היחיד בדו קרב.

פייר אמריק אובמיאנג שחקן ארסנל עם דויד לואיז. GettyImages
אובמיאנג חוגג את התואר עם דויד לואיז/GettyImages

המספרים

* ארסנל זכתה במגן הקהילה/מגן הצדקה בפעם ה-16 ועברה את ליברפול (15 פעמים), רק למנצ'סטר יונייטד יש יותר (21). ארסנל זכתה במגן הקהילה ארבע פעמים בשבע העונות האחרונות.

* ליברפול היא הקבוצה הראשונה אי פעם שמפסידה פעמיים ברציפות בדו קרב פנדלים במגן הקהילה/הצדקה. זו הפעם הראשונה שהיא משתתפת שנתיים ברציפות במגן הקהילה בלי לזכות בו מאז 1983 ו-1984.

* ארסנל זכתה במגן הקהילה שבע פעמים כזוכה בגביע, יותר מכל קבוצה אחרת. ארבע הזכיות האחרונות שלה היו כזוכת גביע.

* ארסנל היא הקבוצה השנייה שזוכה במגן הקהילה יותר מפעם אחת דרך דו קרב פנדלים. רק מנצ'סטר יונייטד זכתה יותר (חמש פעמים).

* ארסנל ניצחה ב-9 מ-11 הפעמים האחרונות שנקלעה לדו קרב פנדלים, ליברפול הפסידה בשלוש מחמש הפעמים האחרונות.

*פייר אמריק אובמיאנג הוא הכובש המצטיין של ארסנל בוומבלי עם חמישה כיבושים כאלה (גם לאלכסיס סאנצ'ס יש חמישה), וכל השערים שלו הגיעו בתוך 42 ימים.

* טאקומי מינאמינו הוא שחקן ליברפול הראשון שכובש את שער הבכורה שלו בוומבלי.

יורגן קלופ מאמן ליברפול. רויטרס
"הקצב שלנו קצת ירד". קלופ/רויטרס

פייר אמריק אובמיאנג אמר אחרי המשחק: "יש תחושה טובה. קודם כל אני שמח לאחל יום הולדת שמח לאחי איינזלי מייטלנד ניילס. הוא היה השחקן המצטיין שלנו היום ואני שמח מאוד בשבילו, זה מגיע לו. אנחנו הולכים לקחת את התואר הזה ואני מקווה שהפעם לא אפיל אותו". על השער שלו אמר הגאבוני: "שיחקנו טוב. עשינו פעולה פנטסטית שהתחילה מאחור. בוקאיו סאקה נתן לי את הכדור ואז החלטתי ללכת על זה עם רגל ימין ולבעוט וזה הכול. אני שמח מאוד". אובמיאנג נשאל האם אוהדי ארסנל צריכים לחכות להודעה על הארכת חוזהו וענה: "נראה. היום ניקח את התואר. אנחנו מתקדמים ויש עדיין עבודה, אבל אני שמח מאוד וזו תקופה מרגשת עבורי להיות שחקן ארסנל".

איינזלי מייטלנד ניילס: "זה רגע מיוחד בשבילי. זו פעם ראשונה שאני משחק ביום ההולדת שלי, אנחנו בוומבלי, נאבקנו על תואר נוסף בשביל המועדון והבאנו את זה הביתה. זו תחושה נהדרת". על עתידו והאם יעזוב בקרוב אמר: "אני שחקן ארסנל עד שייאמר לי אחרת. הלב שלי במועדון ובזמן שאני כאן אתן 100% בכל פעם".

מאמן ארסנל מיקל ארטטה: "אתה אף פעם לא מתרגל לניצחונות וזכיות בתארים. ידעתי שנעמוד בפני אתגר עצום מול קבוצה נהדרת. אני מודה לשחקנים על המאמץ וההופעה שלהם. הם היו נועזים מאוד, אגרסיביים מאוד בלי הכדור ונגד הלחץ של ליברפול. אני מרוצה וידעתי שבמחצית השנייה נסבול. אבל עמדנו בלחץ גם בפנדלים. בעשר הדקות האחרונות שיחקנו גבוה מאוד. אני מרוצה מהצורה בה השחקנים שלי נלחמו, זה נותן אמונה".

מאמן ליברפול יורגן קלופ: "הגיע לנו להשיג את השוויון והיינו יכולים לכבוש שערים נוספים, אבל לא הצלחנו לעשות את זה. כשאתה משחק נגד מערך כזה, אתה צריך להיות רענן מאוד בשליש האחרון ואתה צריך לאתגר את המערך הזה כדי ליצור זוויות. הקצב שלנו קצת ירד. זה לא היה מספיק". קלופ התייחס לעובדה שהעונה יהיו רק שלושה חילופים אפשריים בפרמיירליג ואמר: "יש לנו 38 משחקים בפרמיירליג וזה אומר שדברים כמו חמישה חילופים יוכלו לעזור לנו. אני מניח שקבוצות אחרות יראו את זה בצורה שונה. העניין החשוב הוא איך נעבור את העונה ולא מה ייתן יתרון כזה או אחר לאיזושהי קבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully