וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה - פריז: הטור דה פראנס יוצא לדרך תחת חששות כבדים

אייבי גילת

28.8.2020 / 8:00

אחרי אינספור דחיות בשל הקורונה, הטור דה פראנס ה-107 ייצא לדרך בשבת והמארגנים מקווים שיגיע לסיומו בלי תקלות. אייבי גילת בטור מיוחד

גיא ניב בטור דה פראנס/סטארט אפ ניישן

בשבת זה קורה. למרות הקשיים ובאיחור לא אופנתי של למעלה מחודשיים, הטור דה פראנס ה-107 יוצא לדרך מנקודת הזינוק בניס, כשבמשך שלושה שבועות ידהרו הרוכבים על כבישי האספלט של צרפת עד שיגיעו לפריז. במוקד תמשיך, כמובן, לעמוד מגיפת הקורונה שגרמה לאינסוף דחיות של המירוץ. כרגע השלטונות הצרפתיים נוקטים בכל האמצעים כולל אמצעים סופר חמורים על מנת שהטור יתנהל כמתוכנן. מבחינת המארגנים, כל המשתתפים אנשי הצוות וכל מי שמעורב בתחרות (30 חברים בכל קבוצה, 22 קבוצות בסך הכול) עבר בדיקת קורונה ונמצא בתוך "בועה". לאף אחד אין את האפשרות לצאת מממנה, כמו ב-NBA. אם ייצא לא יוכל לחזור.

זה לא הסוף. קבוצות שיתגלו בהן רוכבים שנדבקו בווירוס לא תוכלנה להמשיך ויסולקו מהתחרות. כרגע, זה האתגר הגדול ביותר של המארגנים. אחרי כל הדחיות, הם פשוט מקווים שהטור הזה אכן יגיע לפריז ולא יופסק באמצע. וזה, כמו בכל אירוע ספורט היום, חשש לא מבוטל.

הצגת הקבוצות המתחרות בטור דה פראנס 2020. רויטרס
הצגת הקבוצות המשתתפות בטור דה פראנס/רויטרס

ויש גם את המוקד הספורטיבי של הטור: התחרות על החולצה הצהובה, הירוקה, המנוקדת והלבנה. הרוכבים והקבוצות מתחרים על נקודות של התאחדות האופניים הבינלאומית, על פרסי כסף ובעיקר על משהו יקר יותר: על רישום בספרי ההיסטוריה על תהילת עולם.

הטור השנה פתוח לגמרי. יש הרבה מועמדים לזכייה בתואר. הבולטים שבהם הם פרימוז רוגליץ' הסלובני, איגאן ברנל מקולומביה וניירו קינטנה מקולומביה. הצרפתים, שתמיד רוצים לשמח את הקהל הביתי (שלא יגיע הפעם) ינסו להגיע גם הם לצמרת עם טיבו פינו, רומיין בארדה וג'וליאן אלאפיליפ, אבל נכון לעכשיו נראה שאם מישהו מהשלישייה הראשונה שנמנתה פה לא יהיה על הפודיום זו תיחשב להפתעה גדולה.

ולמרות הכול, מדובר במירוץ אופניים קשה ומתיש, ולא תמיד ניתן לצפות איך יתפתחו הדברים, במיוחד כשהשנה הצרפתים בנו את מסלול הטור עם דרגת קושי קשה במיוחד, באופן שיתאים לכלים/הרוכבים העומדים לרשותם. כבר מהקטע השני יצטרכו המועמדים לדירוג הכללי המצטבר להיאבק ביניהם, אם לא להתברג בצמרת לפחות, על מנת שלא לאבד יותר מדי זמן.

רוכב האופניים הסלובקי פטר סגאן. רויטרס
פטר סגאן/רויטרס

ולנקודה הישראלית. בניגוד לפעמים עברו, הפעם המירוץ הופך להיות גם חלק אינטגרלי עבורנו. אחרי כל מסיבות העיתונאים וההקדמות, הקבוצה הישראלית ISN תהיה הנבחרת הראשונה בהיסטוריה של הטור שבהרכבה מצוי רוכב ישראלי, גיא ניב. במהלך הימים האחרונים שוחחתי עם רון בראון, שיחד עם רן מרגליות הקימו לפני 5 שנים את קבוצת הרכיבה סייקלינג אקדמי. המטרה המוצהרת הייתה בדיוק זו: לשתף רוכב ישראלי בטור דה פראנס.

5 שנים חלפו מאז והחלום הזה, שנראה היה רחוק בתחילת הדרך, התגשם. בראון נשמע בעננים כשהצהיר: "נעשתה היסטוריה. דגל ישראל, מגן דוד, אנשים מבקשים מאיתנו חתימות. המטרה שלנו למעשה כבר הושגה". גם סילבן אדאמס, הבעלים של הקבוצה והאיש ששם הרבה מאוד כסף כדי להגיע למעמד הזה, נשמע רגשני משהו במסיבת עיתונאים שערכה הקבוצה לפני הטור: "זהו רגע גדול עבורנו. אנחנו הקבוצה הישראלית הראשונה שתעשה את זה. אני מאוד שמח ונרגש".

שומעים את משק כנפי ההיסטוריה. ניב, שסיים בשנה שעברה את הג'ירו ד'איטליה, יכול רק להפתיע. כרגע הוא צריך לדאוג להגיע בתוך שלושה שבועות לשדרות השאנז אליזה שבפריז כשהוא בריא ושלם.

אייבי גילת הוא פרשן האופניים של וואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully