וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלנים ואנשי צוות לא יהיו חייבים בבידוד, גם ספורטאים שיחזרו מחו"ל

27.8.2020 / 14:51

משרדי הממשלה אישרו את המתווה של המנהלת לקיום המשחקים בעונה הקרובה תחת הקורונה, שכלל מספר הקלות בכל הקשור לבידוד - גם במקרה של חשיפה לחולה מאומת. משרד הספורט הודיע על נהלים דומים לספורטאים ישראלים שיחזרו ארצה מחו"ל

מסיבת העיתונאים של מכבי חיפה לקראת ז'לייזניצ'אר/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: טל רזניק

משרדי הבריאות והספורט, אישרו היום (חמישי) את מתווה הפעילות לעונת 2020/21 עבור קבוצות הליגות המקצועניות. המתווה שהוגש על ידי מנהלת הליגות, כלל בין השאר דרישה כי כל קבוצה תבחר אדם לתפקיד "ממונה קורונה", שיהיה האחראי על יישום ההנחיות השונות שיועברו מעת לעת על ידי המנהלת ו/או הנחיות משרד הבריאות.

בנוסף, הובהר כי השחקנים לא יהיו חייבים לשהות בבידוד ויוכלו לצאת מביתם "גם מעבר לפעילויות הקבוצה", אך במקביל דרשו במנהלת מהשחקנים להימנע מהתקהלויות ואירועים המוניים, כמו גם "הימנעות משהייה במקומות ציבוריים בהם אנשים מסתובבים ללא מסיכות, כגון ברים, מועדונים, בריכות, חדרי כושר וכו'".

במקרה של חשיפה לחולה קורונה מאומת, יעברו כל שחקני הקבוצה ואנשי הצוות אשר באו במגע עם החולה המאומת בדיקות קורונה. בנוסף, ייכנסו כמובן כל השחקנים ואנשי הצוות לבידוד ביתי בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החידוש של המנהלת כאן, הוא שבמהלך תקופת הבידוד הביתי, יוכלו השחקנים ואנשי הצוות לצאת לאימוני ומשחקי/פעילויות הקבוצה בלבד.

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות. דני מרון
מצפה ממנהלי הקבוצות לגלות אחריות. ארז כלפון/דני מרון

"נבדק שבדיקתו תמצא חיובית, יישאר בבידוד ביתי מלא בהתאם לכללי משרד הבריאות ולא יחזור לפעילות עד להגדרתו על ידי גורמי הרפואה כמחלים מנגיף הקורונה", נכתב בחוזר שהוציאה המנהלת. "נבדק שבדיקתו תמצא שלילית, ישלים את תקופת הבידוד הביתי על פי הנחיות משרד הבריאות, אולם יהיה רשאי לצאת במהלכה לפעילויות הרשמיות של הקבוצה (אימונים, משחקים, שהיה משותפת עם הקבוצה, בדיקות רפואיות וכו') בלבד". באשר לקבוצות החוזרות ממשחקים בינלאומיים נכתב כי אנשי הצוות והשחקנים לא יהיו חייבים בבידוד ביתי ויוכלו לחזור לפעילות הקבוצה באופן מיידי.

יו"ר המנהלת, ארז כלפון: "לאחר עבודה מאומצת שכללה דיונים רבים, קבע משרד הבריאות את מתווה הפעילות לעונת המשחקים 2020/21. אני מאמין בלב שלם כי המתווה כי שאושר, יאפשר את התחלת וסיום עונת המשחקים באופן תקין. אני מבקש להודות לשר הבריאות, שר התרבות והספורט והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אשר עבדו לילות כימים לאישור המתווה על מנת שנוכל לקיים את פעילות הכדורגל המקצועני גם העונה, להסב הנאה למאות אלפי האוהדים ולדאוג לפרנסתם של אלפי משפחות".

יו"ר המנהלת פנה לקבוצות: "אני מצפה כי מנהלי הקבוצות, המאמנים והשחקנים יגלו אחריות ויפנימו את חשיבות השמירה על כללי משרד הבריאות. אפשרנו לשחקנים לצאת מהבידוד הביתי, אולם עליהם להימנע מהמצאות המקומות העשויים לסכן את בריאותם ואת המשך פעילות הליגה. אנא גלו אחריות רבה ותתנהגו בהתאם. בהזדמנות זו ולקראת פתיחת העונה, אבקש לאחל לקבוצות ולקהל עונת כדורגל ספורטיבית, מוצלחת ובעיקר בריאה".

seperator

גם במשרד התרבות והספורט הודיעו היום באופן רשמי: ספורטאים ישראלים שיוצאים לחו"ל ושבים מחו"ל, לא יחוייבו בבידוד בשובם ארצה. "ספורטאי ישראל הם גאווה בינלאומית. אני שמח שהם יוכלו להמשיך ולייצג את מדינת ישראל בצורה בטוחה וחופשית", אמר שר התרבות והספורט חילי טרופר. "נמשיך לעשות הכל כדי לאפשר לספורט התחרותי לחזור לשגרה מלאה ולהצלחה בארץ ובעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully