וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה: "אני מכוון למקומות הגבוהים ביותר". בארה"ב שוב מחמיאים

24.8.2020 / 14:30

הכוכב הצעיר שמתכונן לדראפט באטלנטה התראיין למנהלת הליגה וסיפר על הטיפים מסטודמאייר וכספי, על המועמדת שלו לאליפות והודה: "כשישבתי על הספסל בנוער לא חשבתי שאהיה שחקן". ב"בליצ'ר ריפורט" טענו: הוא הכישרון הגדול ביותר בדראפט

דני אבדיה מכריז על הרשמתו לדראפט/באדיבות מכבי תל אביב

בעוד פלייאוף ה-NBA צובר תאוצה, עיניהם של חובבי הכדורסל הישראלי נשואות לאטלנטה שם מתאמן בימים אלה דני אבדיה לקראת דראפט ה-NBA שייערך בעוד פחות מחודשיים. אמש (ראשון) התארח אבדיה בריאיון באינסטגרם של מנהלת ליגת העל וסיפר בין היתר כי הוא מאמין שלוס אנג'לס קליפרס תזכה באליפות, עוד לפני ההפסד לדאלאס במשחק הרביעי בסדרה.

"אני עובד בכל יום על כושר וכדורסל", אמר אבדיה. "עשיתי את זה חמישה ימים ברציפות, והיום אני לוקח יום חופש כדי לראות את הסביבה ומה יש פה מסביב. הרבה אוכל, וקשה לעמוד בפיתויים, אבל לוקחים את זה לאט לאט. זה לא פשוט. המטרה עוד לא הושגה. תמיד עבדתי קשה, אם זה במכבי תל אביב או בזמן שנכנסתי לרוטציה שם. זה ימשיך להיות ככה, גם כשאהיה שחקן משמעותי ב-NBA. מוסר העבודה שלי לא יירד. זה מה שמחזיק אותי, המוטיבציה להשתפר ולהיות יותר טוב, לעלות עוד מקום בדראפט ועוד מקום. אני מכוון למקומות הגבוהים ביותר".

הריאיון המלא עם אבדיה בעמוד האינסטגרם של המנהלת

אבדיה, שנמצא בארצות הברית ביחד עם סוכנו הישראלי מתן סימנטוב עובד במתקן האימונים P3 ששימש שחקני NBA רבים, והוא סימן בין היתר את הדברים שעליו לשפר במשחק שלו: "אני חושב שהקליעה מאוד חשובה ב-NBA וגם פריצה לסל ביד שמאל זה דבר חשוב. אני רוצה להיות עם הכדור לא מעט, חייב לעבוד על הכדרור שלי, וזהו בעיקרון. זה הרבה דברים לשפר".

על השאלה באיזה עמדה נוח לו יותר לשחק אמר: "אני מרגיש בנוח לשחק ליד הכדור, ליד הרכז, אומרים לי שנכון לי לשחק בעמדה מספר 4, שיהיה לי שם יתרון יותר גדול, אבל לא הכי נוח לי לשחק שם. אני אעשה מה שטוב בשביל הקבוצה. אין לי כל כך מילה מול מה שהמאמן רוצה. אלו העמדות שאני רוצה לשחק בהן".

"אין לי כל כך מודל לחיקוי, אני אוהב להיות אני ולהיות דני, אוהב להיות ייחודי", הוסיף אבדיה, "זה פופולרי שיש לך מודל לחיקוי, אולי כשהייתי יותר קטן אהבתי את דרק רוז, אבל היום אני עושה את הדברים כמו שאני אוהב ובדרך שלי. אני אוהב להסתכל על עצמי ולהגיד אני דני אבדיה, ואני לא מזכיר אף אחד".

כשנשאל על מה לקח משחקני מכבי תל אביב שהיו ב-NBA סיפר: "היה לי קשר מיוחד עם אמארה, הוא באמת עזר לי, אני אוהב לשאול הרבה שאלות ושאלתי את עומרי הרבה שאלות. הרגשתי שהם דואגים לי ועונים לי על כל השאלות, היה להם אכפת לי שאני אצליח. ביקשו ממני לא להתעסק עם השחקנים הוותיקים, כי אחרת החיים יהיו יותר קשים. אני צריך לקחת את הדברים האלה לאט לאט".

רבים תהו מדוע אבדיה חזר לשחק בשלבי ההכרעה בליגת העל, שם נבחר ל-MVP בסופו של דבר: "בדיעבד לא יודע אם הייתי משחק בליגת העל, יכול להיות שבמקרה של פציעה החלום שלי יכול היה ללכת לפח. בדיעבד אמרתי לעצמי שלא נפצעתי, אבל לא יודע אם הייתי מקבל את אותה ההחלטה אם הייתי שוב באותה סיטואציה. חשבתי רק לזכות באליפות".

View this post on Instagram

Fam & ??

A post shared by Deni Avdija (@deniavdia8) on

כשאחד הגולשים ביקש מאבדיה טיפ, הוא קיבל ממנו תשובה מפורטת: "אתה אף פעם לא יודע לאיזה סיטואציה תיכנס, לפעמים תחשוב שהכדורסל לא בשבילך ואתה לא משחק, ובשנייה אחת זה יכול להשתנות. זה מה שקרה לי בעצם. שיחקתי בבני הרצליה ועברתי למכבי, ישבתי על הספסל בטורנירים בחו"ל ולא חשבתי שאהיה שחקן, ולאט לאט צמחתי וקיבלתי דקות ברוטציה. אתה לא יודע לאן החיים יובילו אותך, תמיד צריך לנסות הכי טוב שאפשר, כדי שתדע שעשית כל מה שאתה יכול כדי להיות השחקן הכי טוב. לא עבדתי הכי קשה שהייתי קטן, זלזלתי המון, אבל עם הזמן גיליתי שאין תחליף לעבודה קשה. ראיתי שאני משחק פחות, אז הבנתי שאין לי מה להפסיד, יכול להיות שאם הייתי משחק בגיל נוער, אז אולי זה לא היה משתנה".

אבדיה סיפר על הכבוד לייצג את הכדורסל הישראלי ושיתף חוויה מאטלנטה: "יש אחריות, זה זכות לקבל את התואר של שגריר, אתה עובד עליו כל החיים, אם יש לך הזדמנות לייצג את המדינה בצורה הכי טובה שיש אני אעשה את זה ומקווה שאעשה את זה בגדול. מקווה לעשות את כל מדינת ישראל גאים. הייתי באטלנטה באימון וצילמתי סטורי, יצאתי מהאימון ומחכים לי שלושה חבר'ה, תלמידי מכללות, הם הביאו לשם 20 כדורים ו-70 דפים והתחלתי לחתום, ובאיזשהו שלב מתן אומר להם שיש גבול. יש מצב שהם מוכרים את זה, אני לא יודע כמה זה יהיה שווה, מקווה שזה יהיה שווה הרבה. הם יודעים מה הם עושים, הוא אמר לי שאני יהודי, אבל לא יודע אם זה נכון".

ובינתיים, בארצות הברית ממשיכים לנסות ולחזות מה יקרה בדראפט שייערך ב-16 באוקטובר. לפי אחד המוק דראפטים האחרונים שפורסמו ב"בליצ'ר ריפורט", הישראלי עתיד להיבחר בבחירה השנייה, על ידי גולדן סטייט. הכותב, טים דניאלס, גרס כי אבדיה הוא הכישרון הגדול בדראפט - אפילו יותר מאנתוני אדוארדס, שככל הנראה ייבחר ראשון.

"יותר מדי פעמים, אנחנו מתקדמים רק בצד החיובי", כתב. "במובן הזה, קל לראות למה אדוארדס קונצנזוס להיבחר ראשון. אבל חשוב לחשוב גם על החסרונות. איזה מין פספוס הוא יכול להיות? לאבדיה יש תקרה גבוהה, הוא לא יכול להשתוות ליכולות הקליעה של אדוארדס ואולי אף פעם לא יהיה יותר מאפוציה שנייה או שלישית בהתקפה, אבל הוא מתקדם יותר בכל קטגוריה אחרת. הוא משחק חזק בשני צידי המגרש ויכול לחולל שינוי של ממש בהתקפות מעבר. הישראלי בן ה-19 הוא ההימור הבטוח ביותר להיות נכס גדול ומגיע לו להיות במקום הראשון, במחזור דראפט שלא כולל את זאיון וויליאמסון או ג'ה מוראנט".

גם אריק פוסט, מהאתר הרשמי של הליגה בקנדה, הציב את אבדיה במקום השני במוק דראפט שלו: "מביא לשולחן יכולת ליצור בהתקפה וערך גם בהגנה. הוא כנראה אתלט ממוצע או קצת פחות ממוצע בסטנדרטים של ה-NBA ועדיין אין לו קליעה יציבה, אבל הוא מציע יכולת הגנתית שלמעט שחקני כנף ב-NBA יש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully