וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורת הסיכויים: לאן יילך דני אבדיה בדראפט 2020?

21.8.2020 / 16:00

שיקגו וקליבלנד, שיבחרו 4-5 בדראפט הקרוב, נראות כמו היעדים האפשריים ביותר עבור הפורוורד הישראלי. אטלנטה, שם נראה שהוא יכול להתאים לצד טריי יאנג, עשויה לראות אותו יורד מהלוח לפני שתורה יגיע במקום השישי. מי צריכה מה וממתי צריך להתחיל לכסוס ציפורניים?

דני אבדיה מכריז על הרשמתו לדראפט/באדיבות מכבי תל אביב

סטף קרי הגיע לשידור עם חולצת ה-WNBA שעליה כתוב "כולנו בריאונה טיילור". יחד איתו נשאר על המסך האיש שהתחיל את העונה שעברה כשותף שלו בקו האחורי ועבר למינסוטה טימברוולבס, דיאנג'לו ראסל. שניהם הבינו שהבחירות הטובות ביותר בדראפט 2020 יהיו שלהם - כלומר, אם הווריורס בכלל ירצו להשתמש בבחירה הזו. ואז נפל הפור: ראסל עקף את קרי ונשאר עם הבחירה הראשונה בדראפט שיתקיים ב-16 באוקטובר הקרוב.

אז מה כל זה אומר על דני אבדיה? שגולדן סטייט, שעומרי כספי לפחות חשב שהסגנון שלהם כנראה הכי מתאים לו, כנראה תלך על כיוון אחר ותיקח את אנתוני אדוארדס או לאמלו בול, אחד משני הגארדים הבכירים בדראפט, אם לא תצליח למצוא פרטנרית לטרייד; ושאטלנטה, שם מנסים לבנות שכפול של ההצלחה שהיתה לווריורס, עשויה לראות אותו יורד מהלוח עוד לפני שטריי יאנג, במקום השישי, יידע מי השותף העתידי שלו.

עוד לפני הניתוחים, יש דבר נוסף שצריך לומר: כל המספרים שמובאים כאן לגבי חוזים ותקרות שכר נכונים להיום. הליגה עומדת בפני אובדן הכנסות גדול עקב הקורונה ועוד קודם לכן, הסיפור ההוא עם דריל מורי וסין. כך שתיאורטית, גם המספרים הללו עוד יכולים לרדת. 

ועכשיו, בואו נצלול לתוך הלוטרי, ונראה מי בוחרת איפה ומה היא צריכה.

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
איפה ייפול? אבדיה/דני מרון

1. מינסוטה טימברוולבס: שחקן ראשון שלישי בשבע שנים

מקצועית: אף קבוצה לא עברה מהפך מטורף באמצע העונה כמו שקרה למינסוטה בפברואר האחרון. רוב הסגל של הקבוצה התחלף, והכוכב קארל אנתוני טאונס, שנבחר במקום הראשון בדראפט של 2015, קיבל את חברו הטוב דיאנג'לו ראסל, שנבחר מקום אחד אחריו, כפרטנר. עם זאת, בגלל פציעה ארוכה של טאונס השניים בקושי הספיקו לשחק יחד. הכל בקבוצה יעבור דרך הגארד ראסל והסנטר צלף השלשות טאונס, וכל השאר יצטרכו להסתדר לצדם ולהתאים להם.

בינתיים, ראסל כבר הספיק לסדר לוולבס את הבחירה מספר 1 השלישית בשבעת הדראפטים האחרונים. בפעם הקודמת שזה קרה, הם לקחו את טאונס. שנה קודם הם לקחו את אנדרו וויגינס, שלמרבה האירוניה, עזב את הוולבס... כדי שראסל יגיע.

כלכלית: שני הכוכבים טאונס וראסל חתומים לטווח ארוך וירוויחו בעונה הבאה 57 מיליון דולר יחד - לקבוצה עשוי להיות כסף לבזבוזים. בעיה אחרת היא שהקבוצה עומדת למכירה בימים אלה, כאשר הבעלים ב-25 השנים האחרונות, גלן טיילור, מעוניין למצוא רוכשים שישאירו את הקבוצה בעיר.

נקודה ישראלית: עומרי כספי שיחק שם כמה שבועות אחרי שהחלים מהפציעה ביד שבגללה נחתך מניו אורלינס, ובואו לא נדבר על זה.

למה זה טוב לאבדיה? המנג'ר החדש גרסון רוזאס והמאמן הצעיר ריאן סונדרס נעזרים בכוכבי יורוליג לשעבר, פאבלו פריג'יוני ודייויד ואנטרפול, בעמדות עוזרי המאמן, וזה לא יכול להזיק. אם החברות בין ראסל לטאונס תתבטא גם בהצלחה על המגרש, יהיה מעניין להיות חלק מקבוצה כזו.

למה זה רע לאבדיה? שני הכוכבים ירצו כנראה לחלק את העושר ההתקפי בעיקר בינם לבין עצמם. העיר די משעממת וקרה ועלתה לכותרות בחודשים האחרונים בעיקר בגלל טרגדיית ג'ורג' פלויד. למועדון אין מסורת של הצלחות - הם העפילו פעם אחת לפלייאוף מאז 2005.

כותרות אם ייבחר: לרקוד עם זאבים, זאב זאב, אדם זאב, וולף נייטס.

סיכוי שזה יקרה: נמוך עד אפסי. הוולבס בעיקר יעשו חושבים מה יתאים להם יותר בקו האחורי, האקספלוסיביות של אדוארדס שתתן להם פוטנציאל לטריו שעושה 75-80 נקודות לערב עם ראסל וטאונס, או ניהול המשחק של לאמלו בול שיאפשר לראסל לחזור לשחק בעמדה 2, כפי שעשה לצד קרי בגולדן סטייט.

עוד בוואלה!

דני אבדיה לקליבלנד, שיקגו או ניו יורק? הלוטרי התקיים, אלו האפשריות של הפורוורד ב-NBA

לכתבה המלאה

2. גולדן סטייט ווריורס: מכירה פומבית

מקצועית: הקבוצה שהגיעה לחמישה גמרים רצופים וזכתה בשלוש אליפויות, נאלצה להתפשר על עונת ירידה לצורך עלייה. סטף קרי שבר את היד אחרי שבוע, שותפו לצמד הקלעים קליי תומפסון ישב בחוץ כל העונה בגלל קרע ברצועה בברך, ומהר מאוד התברר שהעונה הזו תשמש כעונת מעבר שבה ייבחנו שחקנים למילוי הסגל בעונה הבאה, בה הווריורס בהדרכת המאמן סטיב קר מתכוונים לחזור ולהשתלב במאבק האליפות - עם בחירת הדראפט הזו או בלעדיה.

אם קבוצה אחרת תהיה ממש להוטה לתפוס את מי שיישאר מבין לאמלו, אדוארדס וג'יימס ווייזמן, ותהיה מוכנה לוותר לווריורס על שחקן שישלים להם את הפאזל מיידית, הרי שלארי, הכלב שאימץ הבעלים ג'ו לייקוב ושנקרא על שם גביע האליפות, יתחיל להריח עוד גביע.

כלכלית: כל שחקני המפתח של הווריורס נעולים לפחות עד קיץ 2022, בסכום מצטבר של 300 מיליון דולר לשנתיים הקרובות. המשמעות: אלא אם ימצאו דרך ו/או רצון לוותר על אחד הכוכבים הגדולים - קרי, תומפסון או דריימונד גרין - או על וויגינס שהגיע באמצע העונה הנוכחית, הווריורס יוכלו להסתפק רק בשחקנים זולים. בנוסף, החזרת האוהדים לכיסאות קריטית למועדון שרק פתח בקיץ 2019 אולם חדש ונוצץ במיליארד וחצי דולר. בינתיים, לפי דיווח, הווריורס גייסו רבע מיליארד דולר מקהילת ההייטק באיזור סן פרנסיסקו כדי להמשיך בתפעול השוטף.

נקודה ישראלית: עומרי כספי שיחק שם עונה, שהיתה היסטרית במונחים ה-NBA בישראל, ואז נופה רגע לפני הפלייאוף הראשון בו היה אמור לשחק, בשל פציעה בקרסול וצירוף נסיבות נדיר, במה שגרם לאנחת אכזבה קולקטיבית שנשמעה מיבנה עד גשר שער הזהב. כספי וסטיב קר נשארו חברים והחמיאו אחד לשני מאז, אבל האם עם ישראל שכח?

למה זה טוב לאבדיה? דני כבר רגיל לצהוב כחול, לערי חוף קוסמופוליטיות ותוססות, למועדוני כדורסל ברמה גבוהה וללחץ לקחת אליפות; הוא בשל מנטלית לא פחות מכל שחקן אחר בדראפט שלו. ואחרי כספי יש לנו חשבון פתוח עם הווריורס, שרק דני יכול לסגור.

למה זה רע לאבדיה? אם אבדיה לא יקלע מבחוץ ומהעונשין מספיק טוב וביציבות, הוא עלול למצוא את עצמו עמוק על הספסל, ממתין לגארבג' טיים. לווריורס אין זמן לבזבז על ניסויים בעונה הבאה.

כותרות אם ייבחר: הלוחם, אמצעי לחימה, גשר הזהב, ספלאש בראד'ר, יפה בסן פרנסיסקו על המים.

סיכוי שזה יקרה: נראה שהווריורס בעיקר ינסו להעביר את הבחירה הזו לקבוצה אחרת. אם היא תישאר אצלם, אדוארדס עשוי להפוך לספלאש בראדר השלישי, או שינסו להפוך במהירות את ווייזמן לכריס בוש השני. אם הם יחליפו בחירות ספציפית עם הבולס ויירדו למקום הרביעי (מישהו אמר טרייד של קוון לוני והבחירה מספר 2 על וונדל קרטר ג'וניור או לורי מרקאנן? הממ), הסיכוי של אבדיה להפוך לווריור ייראה פתאום הרבה יותר טוב.

עומרי כספי ממפיס גולדן סטייט NBA טבעת אליפות. AP
יש לנו חשבון פתוח. כספי והג'נרל מנג'ר בוב מאיירס/AP

3. שארלוט הורנטס: מי בא לרקוד איתי?

מקצועית: דיסוננס גדול מאוד קיים בין האיש שעומד בראש המועדון הזה - והאיש הזה הוא מייקל ג'ורדן - לבין אחת הקבוצות הכי פחות אטרקטיביות בליגה בעשור האחרון, כזו שמטיילת בין מרכז הטבלה לתחתית. ואולי הפער הזה קשור גם לג'ורדן עצמו: איך אפשר להתפתח לדרגת כוכב בשארלוט, כשהאיש הכי מוכר במועדון תמיד יהיה הבוס, וכולנו ראינו ב"ריקוד האחרון" עד כמה השאיפה שלו לפרפקציוניזם עלולה לפגוע בסובבים אותו? ובכל זאת, כמה שחקנים צעירים, ביניהם טרי רוז'יר, דבונטה גרהאם ופי.ג'יי וושינגטון, נותנים איזושהי תקווה.

אגב, אחרי "הריקוד האחרון", די סמלי שההורנטס קיבלו בחירה טובה יותר מהמיקום שלהם בפעם הראשונה מאז 1992, השנה בה ג'ורדן והדרים טים כבשו את העולם, וההורנטס ניצלו את ההזדמנות כדי לבחור בדראפט סנטר שהפך לכוכב - אלונזו מורנינג. ג'ורדן עצמו, כזכור, נבחר במקום השלישי. אז זהו מסר מרגיע למי שג'ורדן יבחר באותו מקום: אין!!! לחץ!!!! חברים!!!!

כלכלית: גם אם הצרפתי ניקולה באטום - שמזכיר מעט בסגנון המשחק שלו את אבדיה, ומרוויח שליש מתקרת השכר של ההורנטס בעונה הקרובה - יחליט לממש את האופציה על חוזהו, עדיין יהיה לצרעות כסף להוציא. השאלה היא מי ירצה לבוא, הרי לא מדובר בעיר גדולה, שוק גדול או יעד מושך לשחקנים חופשיים.

נקודה ישראלית: הג'נרל מנג'ר מיץ' קופצ'אק היה אחד מכוכבי וושינגטון בולטס שלאחר עונת האליפות, בשלהי שנות ה-70, הגיעה למשחק ראווה בישראל נגד מכבי תל אביב… והפסידה.

למה זה טוב לאבדיה? שקט תעשייתי, הרחק מאור הזרקורים, והמאמן ג'יימס בורגו, מבית הייצור של סן אנטוניו, נחשב למאמן טוב ויסודי.

למה זה רע לאבדיה? הכדור נשאר רוב הזמן אצל שני הגארדים, מה שהקבוצה באמת צריכה זה חיזוק מתחת לסל, ושוב, לך תנסה להתעלות על הציפיות של MJ כשהוא לא מהסס להוריד לך את הביטחון העצמי אם טעית.

כותרות אם ייבחר: מרחף ועוקץ, בצלו של ג'ורדן, הבייבי של מייקל, שבת המלכה, אמרה לו קן.

סיכוי שזה יקרה: אם ווייזמן יישאר באיזור, ההורנטס ישיגו את הסנטר הרציני הראשון שלהם מאז… מורנינג? (סליחה, ביסמק ביומבו, לא התכוונו להעליב). אם לא, וגם אדוארדס כבר יילקח על ידי קבוצה אחרת, גם אוקונגוו מ-USC יכול לשדרג אותם הגנתית בעמדה הזו. אבדיה כנראה יינצל מהגורל האכזר.

4. שיקגו בולס: התחלה חדשה

מקצועית: קבוצה בצומת דרכים. אף מועדון לא היה בכותרות בזמן פגרת הקורונה כמו הקבוצה מעיר הרוחות, הודות לדוקו "הריקוד האחרון", ואחרי ששקעו ענני הזינוק במרצ'נדייזינג, אוהדי כדורסל מזדמנים וחדשים שתהו מה עושים הבולס היום הופתעו לגלות שבערך כלום. אבל הבעלים ג'רי ריינסדורף עוד שם ומנסה להחזיר עטרה ליושנה, כאשר מינה הנהלה חדשה - הנשיא הוא שחקן העבר ארתוראס קרנישובאס, שהובס עם ליטא על ידי ג'ורדן ופיפן בחצי הגמר האולימפי ב-1992, והג'נרל מנג'ר הוא הקנדי מארק אוורסלי, לשעבר בכיר בנייקי וברפטורס והאפרו-אמריקאי הראשון בתפקיד. המאמן ג'ים בוילן פוטר אחרי שנתיים בינוניות ומטה, והכוכבים הם כמעט-אלוף-ההטבעות זאק לאווין המלהיב והפורוורד מפינלנד לורי מרקאנן.

כלכלית: בהנחה שהפורוורד אוטו פורטר לא יוותר כל כך מהר על 28 מיליון דולר, הבולס כנראה לא יוכלו להתחזק משמעותית בשוק החופשי עם סך משכורות של 106 מיליון דולר לעונה הבאה - מה שיחייב אותם ליצירתיות כמו שחקנים זולים ובחירות נבונות בדראפט. אם זה לא מספיק, הבעלים ריינסדורף, שמחזיק גם בשיקאגו ווייט סוקס, סיפר ל-USA TODAY שהפסיד סכום של תשע ספרות בזמן פגרת הקורונה.

נקודה ישראלית: הגארד תומאש סאטורנסקי הוביל את צ'כיה של ננו גינזבורג למקום השישי בגביע העולם האחרון בסין, מקום אחד מעל נבחרת ארה"ב.

למה זה טוב לאבדיה? לבולס היה עומס בעמדות הפורוורד היוצר של אבדיה בעונה שעברה, אבל מתוך ארבעת השחקנים העיקריים שהיו שם - פורטר, ת'אד יאנג (השחקן היחיד בסגל מעל גיל 30), צ'נדלר האצ'יסון ודנזל ולנטיין שמסיים חוזה - אף אחד לא נמצא בתוכניות לטווח הארוך. עם נשיא אירופי וכאחת הקבוצות הראשונות שהביאו אירופי לתפקיד בכיר ברוטציה, בשנות ה-90 עם טוני קוקוץ', יכול להיות שהקבוצה תלך גם הפעם על ארומה בינלאומית.

למה זה רע לאבדיה? כנראה שלקבוצה כבר יהיה מאמן עד רגע הבחירה, כך שכרגע אי אפשר לדעת מי יגיע; עיר הרוחות היא מקום לא פשוט עם מורשת כדורסלנית שאי אפשר לנצח, מה שלפעמים מהווה עול יותר מאשר יתרון. בהנחה שפורטר נשאר שם, יכול להיות שהוא נועל את עמדה 3 לעונה הקרובה.

כותרות אם ייבחר: בול פגיעה, קלעו בול, לא תחסום שור, ווידני סיטי, רוח קרב.

סיכוי שזה יקרה: בינוני עד גבוה. הבולס היו אחת הקבוצות שהביעו עניין רב באבדיה במהלך העונה; עם זאת, ההנהלה התחלפה מאז, כך שקשה להעריך כרגע עד כמה המצב השתנה. אם אדוארדס (שהבולס לא צריכים עם זאק לאווין), לאמלו ו-ווייזמן כבר יירדו מהלוח עד לשלב הזה, אבדיה עשוי להילקח כאן.

5. קליבלנד קבאלירס: מישהי לדבר איתה עברית

מקצועית: שנתיים אחרי שלברון ג'יימס עזב את אוהיו בפעם השנייה, נראה שהקבוצה תופסת כיוון ומפקידה את גורלה אצל שני גארדים שמשחקים בסגנון דומה זה לזה, קולין סקסטון ודריוס גארלנד, ואצל מלך הריבאונדים של הליגה אנדרה דראמונד שהגיעה מדטרויט רק כחודש לפני הפגרה, ושחקן הפנים המנוסה קווין לאב, שריד אחרון לאלופת 2016. לאן התרכובת הזו תגיע? לא ברור. אבל שחקן כנף אינטליגנטי כנראה לא יכול להזיק, ובחודש-חודשיים לפני הפגרה הראו ניצוצות מבטיחים ורצון אמיתי לא לחזור ללוטרי בשנים הקרובות.

כלכלית: הקבוצה חנוקה כרגע מבחינת תקרת השכר, עם מחויבות כספית של 110 מיליון דולר בעונה הבאה ל-11 שחקנים, מה שיאפשר לה לצרף רק שחקנים על חוזים נמוכים, למשל רוקיז.

נקודה ישראלית: נקודה? יותר כמו קוד מורס. לירון פנאן, לשעבר סוכנת שחקנים, בתו של מוני פנאן המנוח, משמשת בהנהלת הקאבס כחוליה המקשרת בין הקבוצה הבוגרת לבין קבוצת ליגת ההתפתחות. דייויד בלאט הגיע עם הקאבס לגמר 2015, שם הפסיד לגולדן סטייט, ופוטר כעבור כחצי שנה כשטיירון לו מחליף אותו ולוקח אליפות עם לברון. עומרי כספי הגיע לקאבס רגע לפני שהליגה יצאה להשבתה ביוני 2011 בטרייד תמורת ההרצלייני לשלוש דקות ג'ייג'יי היקסון, והקדנציה של עומרי בקליבלנד היתה כיפית בערך כמו זו של היקסון בהרצליה.

למה זה טוב לאבדיה? מועדון יחסית נטול ציפיות ועם פוטנציאל להתפתח, נוכחות ישראלית בהנהלה שתעזור לו להתאקלם.

למה זה רע לאבדיה? שני גארדים שאינם חובבי מסירה בלשון המעטה, ותחרות לא פשוטה על דקות בעמדות שלו מצד שני שחקנים, לארי נאנס ג'וניור בן ה-27 שמסוגל לשחק בעמדות 3 עד 5 ושחקן הכנף הטורקי בן ה-25 צ'די עוסמאן, שזכו לחוזים ארוכי טווח במועדון. אין לנו מספיק צרות עם הטורקים גם ככה?

כותרות אם ייבחר: כליבלנד, הקאב אחריו, חצה את הקאב, אבירי מצדו.

סיכוי שזה יקרה: הקאבס על פי ESPN הולכים לקחת את אבדיה במקום החמישי, אם כי אובי טופין מדייטון עשוי להתאים לא פחות, כמחליפו ויורשו העתידי של קווין לאב. אם הבולס יוותרו, אדוארדס לא יישאר על הלוח מסיבה מוזרה כלשהי וטופין כבר יילקח, דני יוכל להתחיל לדמיין את עצמו לובש זהב ובורדו.

6. אטלנטה הוקס: גולדן סטייט מזרח?

מקצועית: מנייה בעלייה. קבוצה צעירה מאוד, עם כוכבים צעירים מאוד, בראשם טריי יאנג, רכז שזורק מהטווחים של סטף קרי ודמיאן לילארד בתדירות בה אנשים ממצמצים. מסביבו יש צוות שעדיין מתגבש, רובו בגילאי 20 עד 23, כולל צירוף שחקן הפנים של יוסטון קלינט קאפלה - שלא הספיק לשחק בשל פציעה והקורונה. המאמן הצעיר והמבטיח הוא לויד פירס, המהווה גם קול בולט במאבק למען זכויות השחורים. המנג'ר טרוויס שלנק הובא מגולדן סטייט ומנסה לבנות את הקבוצה סביב יאנג לפי מודל קרי.

כלכלית: ההוקס זו אחת הקבוצות היחידות שיש לה הרבה כסף לבזבוזים בקיץ, בכפוף למה שקורה עם ההפסדים הכספיים הצפויים שיפגעו בתקרת השכר - הם מחויבים רק ל-59 מיליון דולר בעונה הקרובה, ויוכלו לנצל את מסגרת האשראי כדי להחתים שחקן איכותי שיעזור להם להתקדם.

נקודה ישראלית: הבעלים טוני רסלר, בעלים של חברת השקעות גדולה, נולד למשפחה יהודית, ונשוי לג'יימי גרץ, כוכבת טלוויזיה יהודיה, שייצגה את הקבוצה בדראפט בתקווה למזל טוב.

למה זה טוב לאבדיה? קבוצה עם אורך רוח מצד אחד, ושצריכה עוד שחקן בעל יכולת מסירה מצד שני. תוכל לתת לאבדיה להתנסות ולהשתפשף ולטעות, ואם יצליח, הוא עשוי להיות חלק מאחת הקבוצות המבטיחות בליגה.

למה זה רע לאבדיה? ההוקס הם לא מועדון מוצלח בדרך כלל מבחינת שחקנים שמגיעים מאירופה, ואתם יודעים, לא כל קבוצה שמבטיחה, בטח אם המודל הוא קבוצה שלקחה 3 אליפויות והגיעה ל-5 גמרים רצופים, גם מקיימת.

כותרות אם ייבחר: עין הנץ, החבר של טריי, אד הוק, הוק שוט.

סיכוי שזה יקרה: אם הבולס והקאבס יוותרו, לטריי יאנג כנראה יהיה חבר שילמד אותו להגיד "מה אתה זורק מהלוגו, אתה משוגע?" בעברית.

7. דטרויט פיסטונס: יש לו קייסי

מקצועית: עוד קבוצה בתקופת מעבר. התחילו את העונה שעברה עם שלישיית הוותיקים - דריק רוז הרכז, ושחקני הפנים בלייק גריפין ואנדרה דראמונד. אבל גריפין סיים את העונה בגלל פציעה בברך, דראמונד נשלח לקליבלנד ורוז עשוי לעזוב ולפנות את הדרך לשחקנים צעירים כמו הפורוורד/סנטר כריסטיאן ווד, הפורוורד סיקו דומבויה ושחקן הכנף לוק קנארד וברוס בראון שסביבם, וסביב גריפין, יבנה בלית ברירה המאמן המוערך דוויין קייסי את הקבוצה החדשה.

כלכלית: כסף יהיה - לפיסטונס יש רק 73 מיליון דולר במשכורות לעונה הבאה. רק שכמו קבוצות אחרות ברשימה, דטרויט אינה יעד אטרקטיבי עבור שחקנים חופשיים בולטים - היא לא היתה כזו גם בימים טובים יותר. גריפין ודומבויה הם השחקנים היחידים עם חוזה לעונת 2021/22, כך שדטרויט יכולה לתכנן קדימה.

נקודה ישראלית: סגן הנשיא ארן טלם, אחד הסוכנים המפורסמים בתולדות ה-NBA, הוא בן למשפחה יהודית וחבר בהיכל התהילה היהודי של פילדלפיה ודרום קליפורניה.

למה זה טוב לאבדיה? המאמן קייסי מחפש שחקנים שיקחו את הקבוצה הזו קדימה לעתיד טוב יותר. דומבויה, קנארד והפורוורד האוקראיני סביטוסלב (סבי) מיכאיליוק הראו ניצוצות בעונה שעברה, ואבדיה יכול להצטרף לחבורה הזו.

למה זה רע לאבדיה? עיר לא תיירותית במיוחד לישראלים שיגיעו, והרבה צעירים אחרים שיתחרו איתו על דקות.

כותרות אם ייבחר: החליפו מנוע, מעביר הילוך, מנוע צמיחה, נהג חדש, רכב שטח.

סיכוי שזה יקרה: אם אבדיה יישאר זמין, כנראה שדטרויט תלך עליו. באחד הבלוגים של הפיסטונס, רק השבוע החליטו שדטרויט צריכה ללכת על אבדיה "בשביל הסוואג ויכולת עשיית המשחק".

שחקני דטרויט פיסטונס בלייק גריפין דרק רוז. GettyImages
האחד יישאר, לא ברור לגבי השני. גריפין ורוז/GettyImages

8. ניו יורק ניקס: ימי הטום

מקצועית: האימרה על לימונים ולימונדה לא ממש הגיעה למדיסון סקוור גארדן. בעיר הכי מפורסמת באמריקה, באולם הכי מפורסם בעולם, נמצאת קבוצה מג'עגע'ת שב-20 השנים האחרונות מהווה את המועדון הכושל ביותר בליגה, בהנהלת בעלים נוראי, ג'יימס דולאן, שמפטר מאמנים בקצב, מתערב בהחלטות מקצועיות ולא נותן לדשא לצמוח. למרות זאת יש כמה שחקנים צעירים מבטיחים, בראשות שחקן הכנף אר.ג'יי בארט והסנטר מיצ'ל רובינסון, והקיץ הונחת מאמן חדש ושם גדול, טום ת'יבודו, שאימן בעבר את שיקאגו ומינסוטה. בשביל הסיפתח ה"חיובי", הניקס שסיימו את העונה במקום השישי מהסוף צללו שני מקומות אחורה.

כלכלית: לניקס כנראה יהיה כסף לבזבוזים בעונה הבאה, אלא אם כל השחקנים שיש להם אופציה בחוזה יממשו אותה. במהלך הקיץ הוחלפה ההנהלה, כאשר הסמכות המקצועית הבכירה היא ליאון רוז, אחד מסוכני השחקנים המפורסמים בעשורים האחרונים ב-NBA, בתקווה שיחסי האנוש הטובים שלו יעזרו לבנות קבוצה אטרקטיבית, והוא הביא עמו צוות ניהולי ומקצועי מרשים. לניקס, באופן כללי, לא חסר כסף. חסר להם כדורסל.

נקודה ישראלית: הנשיא החדש רוז היה סוכנו של כספי בעבר והוא חבר בהיכל התהילה של הספורט היהודי בפילדלפיה; בלאט שימש כיועץ להנהלה הקודמת, עד שחוזהו נגמר ולא חודש באפריל האחרון; בניו יורק יש קצת ישראלים, כך מספרים.

למה זה טוב לאבדיה? הבמה הגדולה ביותר בליגה, בוחטות של כסף ממרצ'נדייזינג וחסויות, ומקצועית חסר להם שחקן מהסוג שלו.

למה זה רע לאבדיה? המאמן החדש ת'יבודו ידוע כחסר סבלנות לצעירים וכאחד שנוטה לטחון עד דק את העצמות של השחקנים שלו באימוני פרך שלידם בניית הפירמידות במצרים זו קייטנה. הבעלים, כאמור, נוראי. וגם, שחקנים מוכשרים ומבטיחים ממנו כבר קיבלו שריקות בוז כשנבחרו על ידי אוהדי הניקס, ו/או קרסו תחת הציפיות של להחזיר את המועדון הכושל ללגיטימיות. מעט מאוד הצלחה עם שחקנים אירופים.

כותרות אם ייבחר: דניו יורק ניקס, גדול בתפוח, קודם ייקח את מנהטן, מדיסון סקוור גארדני.

סיכוי שזה יקרה: לא לבנות על זה. הניקס קיוו לבחירה גבוהה כדי לפתוח את העידן החדש, אבל זה הצליח להם בערך כמו השער ההוא עם קיירי אירווינג, קווין דוראנט וזאיון וויליאמסון במדי ניו יורק. בכל מקרה, אבדיה זכה ללא מעט תשומת לב בתקשורת המקומית, ואם יישאר פנוי, אולי הבוס החדש ירצה עוד ישראלי תחת כנפיו.

9. שאר הלוטרי: אם וכאשר

בשלב הזה של הדראפט כנראה כבר ננתח את ההתאמה של אבדיה לקבוצתו החדשה, אבל אם משום מה הוא עוד יישאר על הלוח…

במקום התשיעי בוחרת וושינגטון, קבוצה שלקחה בעונה שעברה את רוי האצ'ימורה היפני המשחק בעמדה 4, כשטרוי בראון, עם 15.3 נקודות, 7.3 ריב' ו-4.5 אסיסטים למשחק בבועה, מסתמן כאיש שלהם בעמדה 3. פיניקס, שכמעט נכנסה לפלייאוף, בוחרת עשירית והם יחפשו שחקן מנוסה שלא צריך לפתח. עמדות 3-4 פקוקות לאללה עם קלי אוברה ג'וניור, מיקאל ברידג'ס וקאמרון ג'ונסון, כשגם דריו שאריץ' יכול לשחק כפורוורד פותח הגנות.

במקום ה-11 מגיעה סן אנטוניו שיש לה חיבה מסוימת וידועה לשחקנים בינלאומיים, ושיטת משחק שדני יכול לפרוח בה. סקרמנטו בוחרת 12 ויש לה בעמדות 3-4 שני סרבים מנוסים, בוגדן בוגדנוביץ' ונמניה בייליצה. עם זאת, שני הסרבים הבכירים בהנהלה, המנג'ר ולאדי דיבאץ וסגנו פג'ה סטויאקוביץ', עזבו. במקום ה-13 יגיעו ניו אורלינס פליקנס והם עוד מנסים למצוא מאמן כרגע, אז הדראפט פחות בראש סדר העדיפויות. ממפיס, שנותרה מחוץ לפלייאוף ברגע האחרון, תראה את בחירה 14 הולכת לבוסטון סלטיקס עקב טרייד מהעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • דני אבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully