וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא מפלנטה אחרת": ב-NBA המומים מלוקה דונצ'יץ' אחרי המופע החד-פעמי

קרלייל התמוגג וטען שכוכב דאלאס "חי בשביל הרגעים האלה", לברון, סטף ויתר הכוכבים בירכו וגם ספרי ההיסטוריה מתחילים להיכתב מחדש. ודונצ'יץ' עצמו? "זו אחת התחושות הטובות ביותר שאי פעם הרגשתי". התגובות, המספרים והציוצים אחרי סל הניצחון המדהים מול הקליפרס

לוקה דונצ'יץ' חוגג את סל הניצחון מול הקליפרס/מתוך האתר הרשמי של דאלאס מאבריקס

פרק חדש נכתב הלילה (בין ראשון לשני) באגדה המופלאה שהיא לוקה דונצ'יץ'. על אף פציעה בקרסול, ללא השחקן השני בטיבו בדאלאס (קריסטאפס פורזינגיס), מול אחת הטוענות לכתר, מצא עצמו ילד הפלא הסלובני בפיגור בן 21 נקודות. רוב השחקנים היו מרימים ידיים, אולי שומרים כוחות למשחק החמישי בסדרה. לא לוקה. דונצ'יץ' החזיר את המאבס לחיים, כפה הארכה ושמר את הטוב ביותר לסוף: שלשה מדהימה, ממש על הבאזר, קבעה 133:135, וסגרה לילה עצום עם 43 נקודות, 17 ריבאונדים ו-13 אסיסטים.

דונצ'יץ', שלא נוהג לצאת מגדרו גם אחרי משחקים היסטוריים, הפעם הסכים להודות כי "זו אחת התחושות הטובות ביותר שאי פעם הרגשתי. זה מיוחד. אם אתה לא מאמין, כנראה שאתה לא צריך להיות כאן. אנחנו האמנו מההתחלה, ועכשיו אנחנו בשוויון 2:2. קשה לי להסביר מה אני מרגיש, לא רק כשהכדור באוויר אלא כשכל הקבוצה רצה אלי. כמובן שלא הייתי כשיר ב-100 אחוז, אבל הייתי בסדר".

"ידענו שהילד הזה אוהב את הדרמה", התמוגג ריק קרלייל, "הוא חי בשביל הרגעים האלה. הוא גם אוהב להופיע והוא גם שחקן גדול, אין לו פחד. שום דבר לא היה עוצר אותו מלשחק במשחק הזה. הוא כל הזמן אמר לי שהוא בסדר, שהוא מוכן לשחק כמה שרק נצטרך. אפילו לא ניסיתי להוציא אותו לפני סופי רבע, כי ידעתי שזה יגרום לקרב אגרופים בינינו. הוא פשוט מפלנטה אחרת. חבר'ה כמוהו, כמו ג'ייסון קיד, כמו לארי בירד - אי אפשר לעשות שום דבר כדי לגרום להם להפסיק להתחרות. אני מזכיר אותם כי הם משפיעים על המשחק בדרכים שונות וייחודיות. הוא רואה את המשחק ב-6G, לא 5G. הוא פשוט ברמה אחרת. הוא שחקן מאוד, מאוד מיוחד".

סת' קרי תיאר היטב את התחושות של שחקני דאלאס בכל פעם שהם עולים לפרקט ליד הסנסציה הסלובנית: "ברגע שראינו שהוא עולה בחמישייה, ידענו שנקבל ממנו משהו מיוחד".

טריי ברק הוסיף: "הוא משחק עם תשוקה מסוג אחר. הוא לא מפחד מאף אחד, זה לא משנה מי מדבר אליו, הוא לא יתבטל בפניו. הוא פשוט הרים את הרמה שלו, כמו שכוכב צריך לעשות, ואנחנו רק הלכנו אחריו". על סל הניצחון של חברו לקבוצה אמר ברק: "למען האמת, חשבתי שהוא יכול להשיג זריקה קצת יותר טובה, אבל היי, הוא לא היה צריך".

המספרים

* זהו הטריפל דאבל השני ברציפות של דונצ'יץ'.

* דאלאס מעולם לא חזרה מפיגור גבוה יותר בפלייאוף כדי לנצח משחק.

* הכי הרבה נקודות בפלייאוף, כולל סל ניצחון:
דמיאן לילארד (2019) - 50
לברון ג'יימס (2018) - 44
מייקל ג'ורדן (1989) - 44
לוקה דונצ'יץ' (2020) - 43 נקודות
קוואי לאונרד (2019) - 41 נקודות

* דונצ'יץ' הפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה שמספק טריפל דאבל עם למעלה מ-40 נקודות בפלייאוף.

* היחיד שסיפק טריפל דאבל עם יותר נקודות בפלייאוף היה ראל ווסטברוק (51).

* השחקן היחיד שסיפק טריפל דאבל, קלע לפחות 40 נקודות וקינח עם סל ניצחון בפלייאוף: נכון, מייקל ג'ורדן, עם אותה זריקה מפורסמת מעל קרייג אילו וקליבלנד ב-1989.

* השחקן היחיד מלבד דונצ'יץ' עם שני טריפל דאבלים בארבעת משחקי הפלייאוף הראשונים שלו: מג'יק ג'ונסון.

* הסלובני רשם שיא אישי גם בכל הנוגע לדקות משחק (46).

* אוסקר רוברטסון וצ'ארלס בארקלי השחקנים היחידים בהיסטוריה שהעמידו טריפל דאבל של פחות 40 נקודות, 15 ריבאונדים ו-10 אסיסטים במשחק פלייאוף.

* השחקן היחיד עם לפחות 43 נקודות, 17 ריבאונדים ו-13 אסיסטים? זה קרה בפעם האחרונה במשחק עונה סדירה, ב-1968, וקראו לו ווילט צ'מברליין (53, 32 ו-14).

מיותר לציין שגם יתר שחקני ה-NBA לא נותרו אדישים

ורק שאקיל לא מתלהב

מנגד, פול ג'ורג' לקח אחריות אחרי עוד הופעה מאכזבת. "אם הייתי קולע זריקות, הסדרה הזאת היתה קצת אחרת. צריך לתת לדאלאס קרדיט, היא משחקת טוב ולוקה משחק בצורה פנומנלית".

דוק ריברס כעס על ההופעה של קבוצתו, ואמר: "למען האמת, אני חושב שהיינו חלשים מבחינה אמוציונלית. אם הייתי יודע מדוע, הייתי זיגמונד פרויד. בסופו של דבר, הובלנו ב-20 הפרש, קיבלנו עבירות טכניות וזה נותן לקבוצה השנייה עוד אוויר. אמרתי זה כבר בשלושת המשחקים הקודמים - העונה היינו הרבה יותר טובים ממה שאנחנו מראים כעת. צריך לתת קרדיט לדאלאס, רואים את הרוח שלה. הם יוצאים לריצה ואנחנו מתקפלים. זו אשמתנו. גם אשמתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully