וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילי טרופר פגש את אחת הנערות מפרשת "הכדורגלנים והקטינות": "היא שבורה לרסיסים"

"הנערה שאירחה אותי היום, לא יוצאת מביתה כבר שבועות מחמת הבושה והפחד", "זו נערה מצולקת, מושפלת, שמפחדת לצאת מעבר לסף ביתה". אחרי שנפגש עם אחת הנערות, שר התרבות והספורט התייחס בפוסט בפייסבוק לפרשה שהסעירה את הכדורגל הישראלי

תגובות בתום הפסדה של מכבי חיפה לבני סכנין בגביע הטוטו/דוברות מכבי חיפה

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, נפגש היום (שישי) עם אחת הנערות מפרשת "הכדורגלנים והקטינות", וכתב על כך בהרחבה בפוסט שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו.

"הנערה מ"פרשת הכדורגלנים" שפגשתי היום היא נערה חכמה, חזקה ומקסימה אך גם שבורה לרסיסים. על גבה הדק וכתפיה הצנומות היא סוחבת כבר מספר שבועות - האשמות, שקרים, רוע ושיימינג שגם מבוגרים ממנה יתקשו לשאת.

אני מתעקש לעמוד לצידה. למרות שכבר היה מישהו בקרבת השחקנים שהסביר לי שהן בכלל האשמות בסיפור, אני לא מתבלבל לרגע. לא בגלל שחלילה אני בעמדת חוקר או שופט, את זה נשאיר לחקירת המשטרה. וגם לא מעמדה של מטיף מוסר, שזה ממש לא מתפקידי.

אני מתייצב לצידן מפני שיש כאן נערות שמותקפות באופן פרוע ברשתות, סופגות אש איומה, עלבונות והכפשות נוראיות והן די לבד. אין להן אלפי אוהדים שמחברים שירים לכבודם, תוקפים למענם ומתגודדים סביבם בגיבוי ובאהדה. יש להן רק את המשפחות, שכמובן שבורות גם כן, קומץ חברים ולשמחתי גם כמה דמויות ציבוריות שמתעקשות לעמוד לצידן.

הנערה שאירחה אותי היום, לא יוצאת מביתה כבר שבועות מחמת הבושה והפחד. התמונות שלה והשם שלה הופצו ברשתות, בצירוף קללות וכינויי גנאי. אגב, כל אחד שהפיץ הלאה את שמה, כתובתה ותמונתה גם עבר על החוק, אבל שוב אני כלל לא מדבר בשדה המשפטי, הוא פשוט פירק ממנה עוד חתיכה. כל מי שגידף ופגע עוד קצת בצנעת הפרט שלה, קילף עוד שכבה מהלב של נערה בת 15, ששותת גם ככה. רגע לפני שאתם מוסיפים עוד שמן למדורת השנאה והרוע, שווה שתחשבו על הילדה שלכם או על האחות שלכם.

כרגיל, הבעיה היא לא רק באלפי המקללים, אלא בהמוני השתקנים אל מול האכזריות המשתוללת נגד שתי נערות. כולל השתיקה של השחקנים עצמם.

אין לי עניין להתכתש עם השחקנים, וגם לא להפוך אותם למטרה או לדמון. אבל אם הם כבר בחרו לפרסם פוסט שהגדירו כ"פוסט התנצלות", אני מתקשה להשלים עם כך שהם דילגו בפוסט על הנערות. היה מי שהסביר לי שלו היו מתנצלים בפניהן זה היה מסבך אותם בחקירה - אז לפחות תקראו לאוהדיכם הרבים לחדול ממחול השנאה כלפי הנערות. הנערה סיפרה לי שעד שכבר נרגע קצת, הרי שאחרי פרסום "פוסט ההתנצלות" שוב החל גל אדיר של קללות וגידופים נגדן. האם לא נכון שהשחקנים, בלי קשר למה שהיה מבחינתם באירוע עצמו, יעזרו לפחות לעצור את הגל העכור הזה?

אני כן רוצה לקוות שדמויות חזקות, שחקנים, ראשי קבוצות וסתם אנשים שחושבים שספורט ויחס מכבד לנשים יכולים ללכת ביחד, יעמדו בצורה ברורה נגד מסע השיימינג המכוער.

seperator

עבור הנערות המסע הזה קשה לא פחות מהמקרה עצמו. יש בי תקווה שכאשר פוגעים בנערות, ההתייצבות מול כל אלה תהיה חד משמעית, בלי אפולוגטיקה, בלי חישובים של תועלת משפטית וגם בלי פחד מתגובות כועסות ומבזות של קבוצת אוהדים, גם אם הם לא מעטים והם די רועשים.

להקת "מוניקה סקס" שרה פעם:
"החוק היבש לא נרטב אף פעם
אפילו לא מדמעה של ילדה"

וכשישבתי היום עם הנערה המקסימה והפגועה הזו, והדמעות שלה זלגו, חשבתי שבאמת פחות משנה מה החוק היבש יגיד ומה הפרקליטות תחליט. כרגע יש כאן נערה מצולקת, מושפלת, שמפחדת לצאת מעבר לסף ביתה, שמבינה שכל עיר מגוריה וכל תלמידי בתי הספר בעיר יודעים במי מדובר וקראו עליה את כל התארים המעליבים ביותר, שכל מילת רפש שנכתבת עליה מפילה אותה שוב לקרשים, והיא מרגישה לבד.

היא צריכה אותנו שם, כדי שנעמוד עבורה מול נחשולי הזוהמה שממשיכים להישלח אליה בוואטספ, באינסטגרם, בטוקבקים ולפעמים גם בתקשורת הממוסדת. ואחר כך, כדי שנזכיר לה שהיא טובה, שיש לה תקווה ושהיא לא לבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully