וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריס סן ז'רמן: ניימאר המצטיין כבר חושב על הגמר, אל חלאיפי הבטיח: "הוא ואמבפה לא עוזבים"

הגיבור המפתיע אריק מקסים שופו-מוטינג זכה לשבחים אחרי המהפך הדרמטי של פ.ס.ז'. ניימאר, שהיה חתום על כמה החמצות גדולות, סיפק הצהרה: "שום דבר לא יעצור אותי מלחשוב על הגמר". אל חלאיפי: "ניימאר ואמבפה לא עוזבים"

רומן שירוקוב מכה שופט כדורגל במהלך משחק ראווה ברוסיה/טוויטר

שחקני פריס סן ז'רמן הנרגשים חגגו אמש (רביעי) דקות ארוכות על כר הדשא בליסבון לאחר שניצחו 1:2 באופן דרמטי מאין כמוהו את אטאלנטה ועלו לחצי גמר ליגת האלופות. החגיגה הייתה גדולה במיוחד, לאור העובדה שפ.ס.ז' רשמה את ההישג ביום בו מציין המועדון 50 שנה להיווסדו. מאמן האלופה הצרפתית תומאס טוכל הגיע למשחק בידיעה שהפסד ככל הנראה יוביל להפסקת עבודתו במועדון, כשמסימיליאנו אלגרי הוזכר כמי שצפוי לרשת את מקומו במקרה של הפסד.

שחקני פריז השתלטו על המשחק כבר מהפתיחה, כשניימאר רושם מספר החמצות ענק. בדקה ה-27 הייתה זו דווקא אטאלנטה שעלתה ליתרון לאחר שמריו פשאליץ' כבש בבעיטה נהדרת לחיבורים. האיטלקים הצליחו לשמור בקנאות על יתרונם, כשמהעבר השני שחקני פ.ס.ז' הלחוצים לא הפסיקו להחמיץ. לקראת הסיום פנה טוכל לספסל, שם מצא את אריק מקסים שופו-מוטינג, שבכלל סיים חוזה בקבוצה, והמחליף גמל למאמנו עם מהלך אדיר שהוביל לשער השוויון של מרקיניוס (90) וכבש בעצמו שלוש דקות בתוך תוספת הזמן כדי להעניק לקבוצתו חצי גמר ראשון בליגת האלופות מאז 1995.

200 אוהדי פריז חוגגים בליסבון

אריק מקסים שופו-מוטינג שחקן פריז סן ז'רמן עם מאמנו תומאס טוכל. רויטרס
איזה סיפור. תומאס טוכל חוגג עם אריק מקסים שופו-מוטינג/רויטרס

הסיפור המדהים עם שופו-מוטינג, הוא שהשחקן בכלל סיים את חוזהו בפריז ב-30 ביוני, והאריך את חוזהו יחד עם טיאגו סילבה בשבועיים בלבד לצורך טורניור הסיום של ליגת האלופות. מעבר לכך, הסיבה היחידה שמועדון הצרפתי השאיר בכלל את שופו-מוטינג לפרק הזמן הזה היא עקב עזיבתו של קבאני, שסירב להאריך את חוזהו במועדון.

"סופר סאב", נכתב בתקשורת הצרפתית על החלוץ. "שופו-מוטינג שלח את פ.ס.ז' לחצי הגמר לאחר שנכנס בדקה ה-85. כולם מתרכזים בניימאר ואמבפה, אבל אף אחד לא ישכח את התרומה של שופו-מוטינג". בתקשורת הצרפתית חלק הכו על חטא: "אל תבטלו אף אחד. מי יודע, אולי הם יהיו אלו שיצילו את המצב? מרקיניוס ושופו-מוטינג היו אלה שהחזירו את פריז".

שופו-מוטינג עצמו היה נרגש בסיום ואמר: "אני חושב שהראינו אופי טוב עד השניה האחרונה. כל השאר הוא היסטוריה קטנה עבור פריז. עשינו צעד גדול היום". חשוב להזכיר כי השחקן הודח מסגל אלופת צרפת לליגת האלופות בפברואר האחרון, והוחזר אליו בחסות משבר הקורונה.

רק בפברואר האחרון, שופו-מוטינג הוצא מחוץ לסגל פריז לליגת האלופות:

ניימאר אמר בסיום: "לרגע לא חשבתי על הדחה. שום דבר לא יעצור אותי מלחשוב שאנחנו מגיעים לגמר. היה קשה מאוד. אנחנו חווים דברים טובים, יש לנו סגל נהדר, אנחנו משפחה. היה בלתי אפשרי לחשוב שנודח".

אנדר הררה הוסיף: "כולם עזרו אחד לשני. זכינו בארבעה תארים, רק קבוצה מאוחדת יכולה לעשות את זה. עשינו את מה שהיינו צריכים מול קבוצה טובה מאוד".

נאסר אל חלאיפי הבעלים המיליארדר של פריז הצהיר לאחר המשחק: "ניימאר ואמבפה הם בין השחקנים הטובים בעולם. ניימאר היה המצטיין במשחק הזה ושניהם יישארו, אף אחד לא עוזב". על הניצחון הדרמטי: "השחקנים נתנו 200 אחוז, אני מאוד גאה בהם. כולם אמרו שפריז לא מוכנה לליגת האלופות, אבל הוכחנו אופי גדול ואנחנו חושבים עכשיו רק על חצי הגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully