וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ריאל מדריד, דורטמונד ואנדרלכט: איך הגיע אחד הכישרונות הכי גדולים בניגריה דווקא לרעננה?

11.8.2020 / 10:38

סירב להצעה מדורטמונד. היה מבוקש בגלאטסראיי ובשיקטאש ואנדרלכט ויתרה ברגע האחרון. כך הגיע פיטר אולוולה בן ה-18, המכונה "רונאלדו הקטן", דווקא לקבוצה מהליגה הלאומית

הביצועים של שחקן הפועל רעננה פיטר אולוולה/צילום מסך

ריאל מדריד, בורוסיה דורטמונד, בשיקטאש, גלאטסראיי, ליל, ניס ואנדרלכט. על פי לא מעט דיווחים, חלק גדול מהקבוצות הגדולות ביבשת, כולל ריאל ודורטמונד, התעניינו באחד השחקנים הניגרים הכי מבטיחים כיום, פיטר אולוולה בן ה-18. אלא שמכל קבוצות הפאר שרצו לצרף את שחקן הכנף שזכה לכינוי המחייב "רונאלדו הקטן" (על שמו של רונאלדו הברזילאי) דווקא הפועל רעננה, שירדה בתום העונה מליגת העל לליגת הלאומית, הצליחה לצרפו לשורותיה והוא אמור לשחק העונה בקבוצת הנוער של המועדון, אחרי שסיכם את כל תנאיו.

אולוולה, יליד יולי 2002, אמנם עדיין משחק בארצו, אך זכה להתעניינות רבה בשל יכולתו במונדיאל עד גיל 17 שנערך לפני כשנה, במהלכו היה לאחד השחקנים הכי מרשימים בנבחרת הניגרית. קבוצות רבות פנו אליו, אך הוא אמור לנחות בישראל ולחתום רשמית על החוזה בהפועל רעננה, כשבמהלך העונה הוא ייבחן גם על ידי הקבוצה הבוגרת. על פי גורמים המעורים בפרטים, הקשר האישי של בעלי הקבוצה עם סוכן העל רוי אמקה הביאו לכך שהשחקן סיכם.

עוד לפני שהגיע להפועל רעננה, אולוולה, כך מסתבר, היה קרוב לחתימה בבלגיה. "אנדרלכט, בדומה לקבוצות גדולות אחרות ביבשת, ניסתה לצרף את אולוולה, הנחשב לכוכב הכי גדול של נבחרת ניגריה הצעירה", נכתב בתקשורת הבלגית. "בקבוצה התכוונו להזמין אותו למבחנים, אבל בגלל הסגר בבלגיה בשל התפשטות נגיף הקורונה, העסקה נפלה, ובסופו של דבר הפועל רעננה מישראל זכתה מן ההפקר".

לפני מספר חודשים דווח בניגריה שאולוולה החליט לוותר על הצעה מדורטמונד. המנטור שלו, סמואל אוקוקו, שוחח עם התקשורת בניגריה על הסיבות שהובילו להחלטה: "בדורטמונד רצו אותו מאוד, אך סירבו להבטיח לו דקות משחק. לא רצינו להיקלע לסיטואציה שבה פיטר יתייבש על הספסל, היה לנו חשוב שהוא ישחק וכמה שיותר. תבדקו אותי, רוב השחקנים שהצליחו בדורטמונד לא הגיעו מקבוצת הנוער, אלא הבריקו בקבוצות אחרות קודם. אגב, דורטמונד לא הייתה היחידה. דחינו הצעות גם מטורקיה, מקבוצות כמו גלאטסראיי, בישקטש ופנרבחצ'ה, וכן קבוצות מהליגה הצרפתית. הדבר החשוב ביותר עבור פיטר הוא לשחק, וכמה שיותר. אולי בעתיד תגיע הצעה נוספת בדורטמונד".

עוד לפני הסיכום ברעננה, השחקן עצמו התראיין בניגריה בעקבות ההתעניינות של כמה מהקבוצות הגדולות באירופה: "המודל לחיקוי שלי הוא רונאלדו הברזילאי. אהבתי מאוד את סגנון המשחק שלו; הוא מהיר, טכני, חזק ומאוד חכם. צפיתי בהמון סרטונים שלו ואני ממשיך לעבוד קשה כדי להיות אפילו טוב יותר ממנו. אני חושב שהוא השחקן הטוב ביותר ששיחק והלוואי ואצליח לשחק כמוהו. בכל אופן, המאמנים שלי באקדמיה דווקא חושבים שאני מזכיר בצורת המשחק שלי את תיירי הנרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully