וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפ גווארדיולה ניחם את זינדין זידאן בסיום: "מקווה שיום אחד נוכל לדבר כמו שצריך"

מאמני מנצ'סטר סיטי וריאל מדריד שוחחו במשך דקות ארוכות על כר הדשא: "רציתי לברך את זידאן על הזכייה בליגה". הצרפתי: "עכשיו הגיע הזמן לנוח". רפאל וראן: "אני אשם בהפסד, זו אחריותי המלאה". בספרד קוטלים אותו

אימון ריאל מדריד/האתר הרשמי של ריאל מדריד

המשחק על שם רפאל וראן. הבלם הצרפתי ייזכר לנצח בשל מופע הבלהות שסיפק הערב (שישי) בהפסד 2:1 של ריאל מדריד למנצ'סטר סיטי בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות. שתי טעויות שלו הובילו לשערים של האנגלים: האחת סידרה כיבוש קל לראחים סטרלינג בדקה התשיעית, השנייה עזרה לגבריאל ז'סוס לסגור עניין בדקה ה-68, כשגם שער השוויון הזמני של קארים בנזמה בדקה ה-28 הופך לא רלוונטי.

למרות שסיטי היתה עדיפה על ריאל לכל אורך המשחק ובכל החוליות, בתקשורת במדריד הפנתה בסיום אצבע מאשימה לוראן. "וראן פתח את הדלת לסיטי", קראה הכותרת ב"אס". "שתי שגיאות קשות של הצרפתי, שנותר יתום בהיעדרו של סרחיו ראמוס, עצרו את ריאל מדריד". גם ב"מארקה" לא חסכו ביקורות מהבלם, והכותרת הראשית זעקה: "וראן הרס את ריאל".

רשימת העולות לרבע הגמר

מנצ'סטר סיטי
ליון
ר.ב. לייפציג
אתלטיקו מדריד
אטאלנטה
פריז סן ז'רמן
ברצלונה/נאפולי
באיירן מינכן/צ'לסי

ראחים סטרלינג, מנצ'סטר סיטי חוגג, רפאל וראן ריאל מדריד מאוכזב. GettyImages
יום שחור. רפאל וראן/GettyImages

התגובות

מאמן ריאל זינדין זידאן ניסה לעודד בסיום את שחקניו, וגם את הגיבור הטרגי רפאל וראן: "אני לא צריך להגיד לו שום דבר, רק שישמור על הראש למעלה. ב-95 אחוז מהמשחקים העונה הוא ושאר השחקנים היו פנטסטיים. כמובן שלהפסיד זה אף פעם לא נחמד, אבל אנחנו צריכים להיות גאים על העונה שעשינו. אין תירוצים, הפסדנו שני משחקים חשובים, אבל נתנו את כל כולנו, ולפעמים גם זה לא מספיק".

על כך שלא שיתף את ויניסיוס גם כשהיה זקוק לכוח אש התקפי, אמר זידאן: "כשהייתי צריך לעשות שינויים, חשבתי על שחקנים אחרים. בכל פעם שמפסידים, אתם מחפשים סיבות ותירוצים. היום רציתי לשתף שחקנים אחרים, וזה הכול".

"ברור שאני מאוכזב, איך אפשר להיות מרוצים אחרי הפסד?", אמר זידאן. "למרות זאת, אני גאה בשחקנים שלי. הם באמת עשו את הכול ולצערי היריבה שלנו הייתה טובה יותר. אין לנו תירוצים כי הפסדנו לקבוצה אדירה ואני בטוח שמכאן רק נשתפר. אני עדיין לא יודע מה יהיה בעונה הבאה. עכשיו הגיע הזמן לנוח. אני כאן, אני מאמן ריאל מדריד עד שמשהו אחר יקרה".

רודריגו, שבישל את השער לזכות ריאל, הוסיף: "אנחנו עצובים, כי רצינו להמשיך הלאה. מצד שני, אנחנו יודעים שסיטי קבוצה גדולה, ונלחמנו עד הסוף. טעויות יכולות לקרות לכל אחד. חבל שזה מה שקרה לוארן היום, אבל זה לא יכתים את הקריירה שלו".

רפאל וראן, הגיבור הטרגי, אמר: "ההפסד הזה עליי. אני חייב לקחת אחריות על מה שקרה היום. התכוננו היטב למשחק, אבל הטעויות שלי עלו לנו ביוקר. אני עצוב מאוד בשביל החברים שלי לקבוצה עכשיו".

עוד בוואלה!

מנצ'סטר סיטי ניצחה 1:2 את ריאל מדריד ועלתה לרבע גמר ליגת האלופות

לכתבה המלאה

ראחים סטרלינג הודה בסיום שתוכנית המשחק היתה להפעיל כמה שיותר לחץ על שחקני ההגנה של ריאל, בכוונה לערער את ביטחונם בהיעדרו של סרחיו ראמוס. "ניסינו ללחוץ אותם, לכסות כמה שיותר שטחים קרובים לשער. אני חושב שהתוכנית עבדה, כי בזכות הלחץ הזה ייצרנו שני שערים. עם השחקנים שיש כאן, אנחנו לא נחותים מאף קבוצה. שיחקנו ממש טוב היום. יש להם שחקנים טובים מאוד, אבל היום האנרגיות שלנו היו בשיאן. אני מאמין שמה שניצח את המשחק היום, מה שעשה את ההבל, היה מי רץ יותר ומי רוצה יותר. אנחנו רצנו יותר ורצינו יותר, וזה עבד לנו".

פפ גווארדיולה חגג: "אני יותר ממרוצה מהמשחק הזה. השחקנים יגיעו לפורטוגל במטרה לעשות את הצעד הבא בליגת האלופות. אנחנו יודעים בדיוק איזו קבוצה הדחנו היום. יותר ממגיע לנו לעלות לשלב הבא, וזה נהדר".

על שיטת המשחק של סיטי אמר גווארדיולה: "במחצית הראשונה שיחקנו הכנף שלנו היו יותר בתוך הרחבה מאשר מחוצה לה, וזה לא עבד טוב. במחצית השנייה הם שיחקו בצורה רחבה יותר וזה כבר נראה הרבה יותר טוב. הטעות הזו היא עליי, אני קיבלתי החלטה לא נכונה".

על העובדה שהדיח את זינדין זידאן לראשונה משלב הנוקאאוט של ליגת האלופות אמר: "הוא מעולם לא הודח, ואפשר להבין למה. הוא משרה עליהם רוגע, יש לי אישיות מיוחדת וזה מקרין על השחקנים. מצד שני, אנחנו רוצים לזכות בליגת האלופות. דיברתי עם אנשים ממחלקת הסקאוטינג שלנו על ליון, והם אמרו לי שנצטרך להיזהר. יש לנו שמונה ימים להתכונן, ונעשה את זה כמו שצריך".

בסיום המשחק, בזמן שכל השחקנים שלו חוגגים את הניצחון בחדר ההלבשה, ניגש פפ לקולגה זידאן, ושוחח עימו דקות ארוכות על כר הדשא. התמונה של השניים הפכה ויראלית במהרה, והעיתונאים התקשו שלא לשאול את השניים על כך. "רציתי לברך אותו על הזכייה בליגה", אמר פפ. "שאלתי אותו מה שלומו ואיך משפחתו ולא מעבר לכך. אני מקווה שיום אחד נוכל לדבר כמו שצריך בארוחת ערב".

מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה. AP
נוקאאוט גם על הקווים. פפ גווארדיולה/AP

המספרים

* זינדין זידאן הודח משלב הנוקאאוט של ליגת האלופות לראשונה בקריירה.

* ריאל מדריד הגיעה לכל הפחות לחצי גמר ליגת האלופות בכל שמונה השנים בהן כריסטיאנו רונאלדו שיחק בקבוצה. מאז שהוא עזב, היא לא עברה את שמינית הגמר.

* רפאל וראן בחברה רעה למדי: אחרי שתי השגיאות שעשה הערב שהובילו לשערים של סיטי, הוא הפך לשחקן השלישי בלבד בתולדות ליגת האלופות שחתום על שתי טעויות שמובילות לשערים של היריבה במשחק אחד. הקודמים: לוריס קאריוס בגמר המפורסם נגד ריאל מדריד, ואיימריק לאפורט נגד טוטנהאם.

* וראן הוא גם השחקן הראשון של ריאל מדריד מאז עונת 2007/08 שחתום על שתי טעויות שהובילו לשער של היריבה.

* פפ גווארדיולה הפך למאמן השלישי אי פעם שמדיח את ריאל מדריד יותר מפעם אחת בשלב נוקאאוט של ליגת האלופות.

* אדן הזאר לא ביצע אפילו מהלך אחד על אחד מוצלח אחד במשחק, ומנגד שחקני מנצ'סטר סיטי עברו אותו פעמיים.

* אחרי השער השני של סיטי בדקה ה-68, ריאל מדריד ייצרה בעיטה אחת בלבד לשער.

* קווין דה בראונה יצר לא פחות מתשעה מצבי הבקעה הערב. זה מספר המצבים הגבוה ביותר ששחקן כלשהו ייצר נגד ריאל מדריד בארבע השנים האחרונות בליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully