וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס קסטריטיס: "לבנות קבוצה סביב ים מדר? לא מתעסק בהשערות, רק בוודאות"

6.8.2020 / 17:02

"גאה בדרך שבה עמדנו בדרבי", "השוק לא מלא באפשרויות". מאמן הפועל תל אביב מסכם חצי עונה ראשונה בישראל, לקראת מוקדמות ליגת האלופות

התגובות לזכייה של מכבי תל אביב באליפות/צילום: דני מרון ,עריכת וידאו: ניר חן

"מעולם לא ראיתי הגנה כזאת, זה היה כמו בלאגן מאורגן ואפקטיבי", אמר אותלו האנטר, אחד שראה הגנה או שתיים בחייו, כשהתבקש לתאר את הקשיים שהערימה הפועל תל אביב על קבוצתו, מכבי תל אביב. "הם שיחקו חזק ובילבלו אותנו בשני המשחקים הראשונים, אני לא יודע אם הרבה אנשים ראו הגנה כזאת", הצטרף טיילר דורסי במחמאות ליריבה העירונית.

האיש שאחראי על ההגנה המבלבלת והאפקטיבית הזאת, מאמן האדומים יאניס קסטריטיס, יושב בביתו ביוון ושומע את הדברים. "זו מחמאה גדולה על המאמץ שלנו. כל החודש הזה היה כמו סדרת פלייאוף ארוכה, ניסינו לעשות משהו ייחודי מול קבוצה ברמה גבוהה, עם צוות מקצועי ברמה גבוהה. האנשים שלנו עשו עבודה מצוינת ולכן שיחקנו ככה. אני גאה בדרך שבה השחקנים עמדו באתגר וביכולת שהציגו בכל משחק, לא משנה מה הייתה התוצאה לפני כן. ידענו שכדי להפוך לקבוצה עם אוריינטציה הגנתית, צריך להוציא את כל האנרגיות בחלק הזה של המגרש".

- אם הייתם מסיימים מעל למקום השמיני, ופוגשים יריבה אחרת, הייתם מגיעים לפיינל פור?

"זה 'אם' גדול. היינו צריכים להתמודד עם המציאות. הבית התחתון היה מאוד תחרותי, שיחקנו כל יומיים או שלושה, וכולם ניצחו את כולם. יכולנו לנצח בעוד משחק או שניים ולהיות במקום טוב יותר, אבל יכולנו גם להפסיד ולהישאר מחוץ לפלייאוף. הדבר הכי חשוב הוא שכולם היו מוכנים להתמודד עם הסיטואציה בכל יום, ולהיות מוכנים להמשיך הלאה. זה לא היה קל. כולם היו עייפים אחרי כל משחק, זה היה אתגר גדול, ועמדנו בזה".

מאמן הפועל תל אביב יאניס קסטריטיס. דני מרון
"יכולנו לנצח בעוד משחק או שניים ולהיות במקום טוב יותר, אבל יכולנו גם להפסיד ולהישאר מחוץ לפלייאוף". קסטריטיס/דני מרון

בסוף ינואר 2020, שבועיים אחרי שאריאל בית הלחמי סיים את דרכו בהפועל תל אביב, מונה קסטריטיס שעזב את היראקליס סלוניקי רק כמה ימים קודם לכן. "הייתי מרוכז מאוד בקבוצה שלי, אבל הדברים השתנו, וכזה הוא המקצוע שלנו. לפתע באה הזדמנות גדולה כמו הפועל. תמיד רציתי לאמן מחוץ לגבולות יוון, וכשניתנה לי הזדמנות לאמן מועדון כזה, זה היה התרחיש הכי טוב עבורי. לא חשבתי לשנייה, ובאתי".

- נקלעת לסיטואציה מוזרה, ואחרי ארבעה משחקים יצאת לפגרה של שלושה חודשים בגלל הקורונה.

"זאת הייתה סיטואציה משוגעת לכולנו, בכל האספקטים של החיים. כל אחד היה צריך להתאים את עצמו. הרגשנו כאילו אנחנו בשתי עונות נפרדות. הראשונה הייתה קצרה מדי, בלי הרבה משחקים ועם עצירה בגלל החלון של פיב"א. הייתי בקבוצה במשך חודשיים והיו לנו רק ארבעה משחקים. הייתה לי הזדמנות להכיר את הארגון ואת התרבות של המועדון, ולעבוד עם השחקנים, אבל זה היה מספיק עבורי כדי להרגיש את תמיכת האוהדים שלנו. בו בזמן הבנתי שהתרבות הזאת משפיעה על השחקנים שעובדים חזק, ולא משנה מה הייתה התוצאה, הם היו מוכנים בכל יום כדי לעבוד ולהביא את הפועל למקום שאנחנו רוצים להיות בו".

- חזרתם מהקורונה קבוצה עם הרבה ציפיות, חזקה יותר.

"להרבה אנשים זה היה המשך של העונה, אבל אם חושבים על זה, חזרנו אחרי הפסקה של חודשיים וחצי, כמו חופשת קיץ ארוכה, רק שלרוב השחקנים לא הייתה הזדמנות להתאמן בכלל. לא כל הזרים חזרו, אבל הבאנו במקומם שחקנים טובים מאוד".

- הפסדתם בארבעה משחקים כשלא הצלחתם לקלוע במהלך האחרון.

"לא משנה אם אנחנו מנצחים או מפסידים, ולא משנה אם זה במהלך האחרון או לא, בכל פעם אנחנו בודקים מה אנחנו צריכים לשנות כדי להשתפר. במצבים מיוחדים, בסוף המשחק, עושים את זה. היו משחקים שניצחנו בסיום, אולי לא במהלך האחרון, אבל שינינו שיטה בדקות האחרונות. זה אתגר גדול שעזר לכולנו, במיוחד לשחקנים הצעירים שלנו שצברו ניסיון".

*****

הפועל תל אביב צפויה להיות הקבוצה הישראלית הראשונה שתעלה על הפרקט בעונת 2020/21. ב-15 בספטמבר היא אמורה לארח את באקן ברס הדנית בשלב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות, כשעננת הקורונה מעמידה את המשחקים הללו בספק. "הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות הוא להכין את הקבוצה בצורה הטובה ביותר", אומר קסטריטיס. "נתנו לשחקנים זמן לנוח, בעצה אחת עם מאמן הכושר. חלק מהם ממשיך לעבוד, ואנחנו מתכוונים להתחיל את ההכנה ב-20 באוגוסט. עם כל הסיטואציה של הקורונה והטיסות, אנחנו לא בטוחים מתי הזרים שלנו יוכלו לבוא לישראל, אבל נעשה מאמץ להתחיל להתאמן בתאריך הזה".

- איך אתה מעריך את הסיכוי שלכם במוקדמות?

"אנחנו לא יודעים יותר מדי. יש לנו תאריך יעד, ונתקדם יום אחרי יום. אנחנו נילחם בשביל זה, וברור לי שלא יהיה קל. אנחנו משחקים מול קבוצה עם ניסיון גדול באירופה, שמופיעה כבר הרבה שנים ביורופקאפ ומתקדמת במפעל הזה. הכי חשוב שנסיים לבנות את הסגל ונגיע בכושר הכי טוב שאפשר, וכמו שה-DNA שלנו אומר, נילחם על המגרש ונעשה הכי טוב שאנחנו יכולים".

האדומים בונים את הסגל בעידן שאחרי תומר גינת, כשנכון לעכשיו הוחתמו מחדש רז אדם וטאליב זאנה. קסטריטיס נזהר להכריז שזו תהיה הקבוצה של ים מדר, שהעמיד את עצמו לבחירה בדראפט ה-NBA, שייערך רק באוקטובר. "גם זה 'אם' גדול מאוד. הפילוסופיה והגישה שלנו הן שנראה מה שיש לנו מובטח בכל רגע נתון, ונתקדם. אנחנו לא יכולים לעבוד על השערות, אלא בוחנים את המצב, ורואים איזה קבוצה יש לנו ביד. אנחנו מתקדמים בקצב טוב כדי לבנות את הסגל לעונה הבאה. איבדנו שלושה אמריקנים ואת תומר, שהוא אבידה גדולה עבורנו. אנחנו צריכים לראות מה יש לנו ביד ולהתקדם משם".

- אתה רואה סיטואציה שבה מדר לא ישחק בהפועל תל אביב?

"אנחנו צריכים לחכות ולראות לגבי ים. אי אפשר לדעת אף פעם. הקורונה הפכה את המצב למסובך מאוד. כרגע כולם עובדים לא רק על ים מדר, אלא על כל חלק בקבוצה כדי שנהיה מוכנים. אנחנו מתקדמים יום אחרי יום, אי אפשר לדעת הרבה דברים, גם לגבי ים".

- איך אתה מסתדר בשוק השחקנים הישראלי?

"אני מכיר את כל השחקנים, ונגד רובם שיחקנו. הבעיה היא שהרבה שחקנים עברו לאירופה, והשוק לא מלא באפשרויות".

יאניס קסטריטיס מאמן הפועל תל אביב. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
"אם היו אוהדים בדרבי, זה היה שונה והרבה יותר מרגש"/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

כשקסטריטיס נשאל על העובדה שרבע מהמאמנים בליגה הם יוונים, הוא קצת מתחמק. "הליגה הישראלית מאוד תחרותית, ביוון מאוד מעריכים אותה וגם במקומות נוספים באירופה. רואים את זה מרמת המשחקים ומרמת השחקנים הזרים שמגיעים לכאן, מהשחקנים הישראלים שיוצאים לאירופה, ואני נהנה גם מרמת האימון פה. זה שוק גלובלי, ולכל אחד יש הזדמנות לעבוד בכל מקום. אם מישהו חושב שבית הספר היווני מתאים לאמן פה בישראל, זה לא מתפקידי להשיב על השאלה הזאת".

- ובכל זאת, לשחק מול המאמנים היוונים שמחמיאים לך, זה בטח לא דבר רגיל.

"זה סיפור נורא יפה, אבל בסופו של דבר השחקנים הם אלה שמשחקים ומתחרים. זה לא קורה בכל יום שאתה נפגש עם מאמנים מהמדינה שלך במדינה אחרת. שיחקנו אחד נגד השני ביוון, אבל זה משהו מאוד יפה ומרגש".

- היריבות בין הפועל למכבי תל אביב מזכירה לך את הדרבים ביוון?

"יש לנו יריבות כזאת בין אולימפיאקוס לפנאתינייקוס, אבל לא הייתי חלק ממנה, וזה דומה לדרבי של סלוניקי בין אריס לפאוק. אימנתי באריס, אבל לא היה לי מספיק מזל, כי לא היה קהל במשחקים כאן בפלייאוף. אם היו אוהדים בדרבי, זה היה שונה והרבה יותר מרגש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully