וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור האיקס: על ההחלטה הנכונה של גולדהאר לשחרר את מיכה ואצילי

3.8.2020 / 11:00

את ההחלטה להיפטר ממיכה ואצילי מיטש גולדהאר קיבל, כנראה, כבר מזמן, ואתמול רק התקבלה החותמת הסופית. באומץ וביושר הוא החליט שאיש לא יבייש את מכבי תל אביב, גם לא שניים מכוכביה הגדולים ביותר. על הדרך, הציב רף גבוה מאוד עבור שאר הבעלים

דור מיכה מתאמן בחדר כושר/מתוך האינסטגרם של דור מיכה

בשני ריאיונות בסוף השבוע, אחד ב"ישראל היום" והשני ב-ONE, התייחס אמיר עגייב לעניין דור מיכה ועומר אצילי ואמר את אותו משפט: "הם לא עשו שום דבר לא בסדר". אחר כך הסביר כי "כל עוד לא קרה שום דבר משפטית או פלילית הם צריכים לחזור אתמול".

עגייב לא לבד. אם הייתי צריך לזרוק ניחוש, רוב שחקני ליגת העל רואים את העולם בצורה דיכוטומית, בשחור ולבן. אין תיק פלילי? אין אשמה. רק שלא עגייב ולא הם קובעים. במכבי תל אביב קובע איש אחד, והוא החליט שאין דרך חזרה, שמיכה ואצילי לא ישחקו במכבי תל אביב.

והוא צודק.

עומר אצילי, דור מיכה. צילומים: ברני ארדוב, מערכת וואלה! NEWS
רק אחד קובע לגביהם, והוא זה שהחליט שהם יהיו מחוץ למכבי תל אביב. מיכה ואצילי/מערכת וואלה! NEWS, צילומים: ברני ארדוב

זרעי הגירוש של מיכה ואצילי נולדו לפני קרוב לעשר שנים, כשבאחר צהריים אחד בתחילת ינואר 2011 פיטר מיטש גולדהאר את אבי נמני מאימון הקבוצה (מסיבות מקצועיות ותו לא, יש להבהיר). הוא אמר אז משפט שכוון לאוהדים והלך איתו מאז לכל אורך הדרך במכבי תל אביב: "אף אחד לא גדול יותר מהמשחק". חמש אליפויות מאוחר יותר, אותם אוהדים יודעים שגולדהאר צדק אז, ובסתר לבם אולי גם המתנגדים הגדולים ביותר למהלך מבינים שהוא צודק גם היום. וגם אם הם מאיימים בהחרמה ובמחאות (איך בכלל מחרימים קבוצה בעידן הקורונה?), סביר להניח שהם יתיישרו, פשוט כי לא תהיה להם ברירה.

גולדהאר כבר לא ממש מגיע לישראל, אבל על התנוססות הסמל של מכבי תל אביב ב-12.6 ב"אולפן שישי", בשיא הפריים טיים של סוף השבוע, הוא בוודאי שמע, אולי גם ראה. אושיות האולפן, שבדרך כלל דנות בנושאים ברומו של עולם כמו פוליטיקה וקורונה, הקדישו דיון לפרשה כשברקע בולט, בענק, הלוגו הצהוב. שם הוטבע הכתם וסביר להניח שבאותו רגע גם נפלה הסכין. ההערכה במשך שבועות ארוכים הייתה שגורלם של השניים נחרץ, ויותר מחודש וחצי לאחר מכן היא התבררה כנכונה. מכבי תל אביב לא יכלה להשלים עם הופעה כל כך מבישה של הסמל. יותר מההדחות המביכות באירופה בשנתיים האחרונות, יותר מכל מחדל על ומחוץ למגרש, לזה הבעלים לא יכול היה להסכים.

עוד בוואלה!

"אם חצי מאוהדי בית"ר שרוצים את אצילי היו עושים מנוי, טדי היה מלא"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב אבי נמני עם מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
הזרעים נבטו כבר בתחילת 2011, עם הפרידה המקצועית מאבי נמני, כשגולדהאר הכריז ש"אף אחד לא יותר גדול מהמשחק"/ברני ארדוב

קל לומר שגולדהאר עשה את זה כי הוא קנדי, כי הוא רחוק וכי שם, בעולם הספורט של צפון אמריקה, יש קודים שונים של התנהגות מצד מועדונים ובעלים. אז בואו תשמעו סיפור. לכל אורך 2019 דרש כוכב הפוטבול אנטוניו בראון להשתחרר מאוקלנד ריידרס. אחרי שהתנהג בנבזיות כלפי המועדון, הוא שוחרר לבסוף ונקלט על ידי ניו אינגלנד פטריוטס. זה קרה ב-7 בספטמבר, ימים ספורים לפני בעיטת הפתיחה של העונה. יומיים לאחר מכן, הוא הואשם על ידי אישה בביצוע מעשים מגונים. הוא נשאר בקבוצה. מאוחר יותר הצטרפה אישה נוספת להאשמות ובראון שלח לה הודעות מאיימות. ב-20 בספטמבר הוא שוחרר מהפטריוטס. הסיבה: את ההודעות האלה הוא שלח בהיותו שחקן של הקבוצה.

המוסר הכפול של הפטריוטס, שלקחו שחקן עם שק של בעיות והדיחו אותו רק משום שאחת העבירות נעשתה בהיותו חלק מהמועדון, מלמד על דפוס החשיבה האמריקני: לא קרה אצלנו? לא נחשב. זה גם המבוא לשאלה היכן ישחקו מיכה ואצילי בעונה הקרובה. זה יכול לקרות באירופה או בליגת העל, אבל במכבי תל אביב זה לא יקרה.

אז איפה כן? אם נוהגים לפי הסטנדרטים האמריקניים דוגמת הפטריוטס ומועדונים אחרים שקלטו שחקנים סוררים ששוחררו, כל קבוצה בליגת העל תוכל לקלוט אותם, אלא שיש בעיה. ישראל היא מדינה קטנה וגולדהאר הציב רף מוסרי גבוה מאוד עבור הבעלים האחרים של הקבוצות הגדולות. כל קבוצה שתצרף אליה את מיכה, אצילי או שניהם תסתכן בתיוג שלילי, וגם אם נדמה לכם שהבעלים לא שמים על זה, אתם טועים - אף אחד לא רוצה להיות זה שישבור את קוד המוסר. המשימה של רונן וגלעד קצב תהיה, ככל הנראה, למצוא להם קבוצה באירופה. בימים האלה במיוחד זה לא קל.

אנטוניו בראון ניו אינגלנד פטריוטס. AP
רק כשהתברר שעשה את המעשה בקבוצה עצמה הוא שוחרר מניו אינגלנד. אנטוניו בראון/AP

אוהדי מכבי תל אביב מבכים את עזיבת השניים, שהיו כוח התקפי עצום, אבל עצובים במיוחד בגלל מיכה. הוא התגלמות המכביזם. אולי לא נמני, אבל כן סמל שגדל במועדון, שבילה בו את כל שנותיו, שבעיקר היה טוב לו היכן שהוא נמצא. מבחינת מיכה, כך נראה, לא הייתה אופציה אחרת למשחק בכל מקום שהוא לא מכבי תל אביב. זה מה שהוא שידר וזה מה שעצר את ההתקדמות שלו, כי הוא היה יכול להיות אפילו יותר טוב, אבל היה נוח לו להישאר במשבצת ולא לתבוע לעצמו מעמד גבוה יותר בקבוצה.

למיכה יש כישרון גדול בהרבה ממכביסט אמיתי אחר, שרן ייני, אבל אין לו את אותה תבונה מחוץ למגרש. בצמתים קטנים ולא חשובים, לכאורה, הוא הופיע והדליק נורות אדומות קטנטנות לפני המפץ הגדול. הוא שר בקול "הפועל זונה" אחרי ה-2:3 העצום בדרבי של 2013/14, הוא הופיע כאחד החבר'ה המשתאים בתמונת איבר המין המפורסמת מחדר ההלבשה, הוא היה גם הכוכב של "מכבי חיפה חיזבאללה" השנה. כל אלה התנהגויות שאפשר לתרץ, להסביר ועדיין - אלה דברים שלא קרו לייני. להיות מכביסט אמיתי זה הרבה מעבר לכיבוש שערים, לחנופה לאוהדים או להתנהגות של סופרסטאר שחושב שהוא חסין לכל.

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
מכביסט אמיתי, גם מחוץ למגרש. שרן ייני/אתר רשמי, מכבי תל אביב

חוזרים לגולדהאר. הקנדי לא מושלם. הוא נוהג להיעלם, לא לענות למיילים, לתת לכולם לרדוף אחריו. יש מידה מסוימת של חוסר הגינות בכך שגם היום מכבי תל אביב עדיין לא הוציאה הודעה רשמית על עזיבתם של השניים. היא פותחת עונה בלי מאמן, בלי זרים ועם בן ביטון כרכש שבא בהשאלה (!) מבאר שבע. ממתי מכבי תל אביב שואלת שחקנים מבאר שבע, ומי בכלל זוכר עכשיו שזו הייתה הבשורה הכי גדולה של הערב עד סביבות השעה 19:45?

לא, מקצועית גולדהאר לא מושלם, אבל מוסרית הוא הפך את מכבי תל אביב לא רק לאלופת עונת 2019/20, אלא גם לאלופת קיץ 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully