וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאישום פלילי לאישום כלכלי: על הצרות של אצילי ומיכה

עו"ד קרן ברק

31.7.2020 / 13:30

גם אם התיק הפלילי נגד שני השחקנים ייסגר, אצילי ומיכה חשופים לתביעה אזרחית, בה הסיכוי שלהם לצאת בזול נמוך בהרבה. אז מה הם יכולים לעשות כדי למזער נזקים? עו"ד קרן ברק מסבירה

דור מיכה מתאמן בחדר כושר/מתוך האינסטגרם של דור מיכה

ביום שאחרי סגירת התיק במשטרה נגדם, דור מיכה ועומר אצילי ינשמו לרווחה. בסופו של דבר, מבחינת החוק הם לא אשמים במקרה, ולא ידעו הלכה למעשה את גילם האמיתי של הנערות. סביר להניח שהם כבר הוזהרו, אבל גם אם נדמה להם כי הפרשה מאחוריהם, הם יגלו שהם חשופים לתביעה אזרחית גדולה מאוד מהקטינות עמן קיימו יחסי מין.

בין אם יחסי המין בין השניים לבין הנערות התקיימו בהסכמה ובין אם לאו, גם אם ידעו שהן קטינות ואם לא, העובדה שהחקירה נגדם הסתיימה ללא כתב אישום אינה מלמדת דבר על סיכויי תביעה אזרחית מצד הנערות ופסיקת פיצויים כספיים בסכומי עתק.

עומר אצילי שחקן מכבי תל אביב עם דור מיכה. דני מרון
זה לא ייגמר כל כך מהר. מיכה ואצילי/דני מרון

כאשר המדינה מחליטה שלא להגיש כתב אישום, היא עושה כן משום שהיא סבורה שאין בידה מספיק ראיות כדי להוכיח בבית המשפט את אשמתם של הנאשמים ב 99% ללא כל ספק סביר. לעומת זאת, בתביעה אזרחית כל שהנערות יצטרכו הוא להוכיח בבית המשפט אחריות של השחקנים ב-51 אחוז בלבד. במילים אחרות, פה הספק יכול להיות סביר, ועדיין בית המשפט יפסוק לטובת הנערות.

כעת, משתיק החקירה מיועד, כנראה, להיסגר, תוכלנה הנערות לקבל לידיהן את חומרי החקירה, לרבות העדויות שנתנו הכדורגלנים במשטרה. סביר להניח שנוכח עדותם בחקירה, ניתן יהיה לטעון כלפיהם כי ידעו, היו צריכים לדעת או לכל הפחות לחשוד, כי מדובר בקטינות ושהיו מספיק סימנים בשטח שכל אדם סביר היה מבחין בהם ופועל אחרת.

כאן יש להבין שמדובר בגברים בוגרים, מצליחנים, סלבריטאים בעלי סמל סטטוס בחברה הישראלית. הם מכירים את היטב התופעה של מעריצות צעירות שעלולות להיות קטינות ושמוכנות לעשות הרבה כדי ללכוד את תשומת ליבם. לכן הציפייה, מאותם סלבריטאים היא שינקטו במשנה זהירות, כדי שחלילה לא ינצלו את היותם מושא להערצה. ככל שתוגש תביעה אזרחית, יטענו הנערות לטראומה שגרמה להן לנזקים נפשיים קשים כתוצאה מהפרשה ומהעובדה שהיו קטינות בזמן שקיימו יחסי מין עם הכדורגלנים.

קובי בריאנט במדי לוס אנג'לס לייקרס בעונת 2000. GettyImages
סגר את התיק נגדו בחשאי ונמנע מהליך משפטי ארוך ומכאיב. קובי בריאנט/GettyImages

כפי שקורה בכל פרשת מין שבה מעורבת אישיות מפורסמת, צפוי כי גם התביעות שיוגשו הנערות נגד מיכה ואצילי תסתיימנה בפשרה ובהסכמי סודיות מחוץ לכותלי בית המשפט.

ההנחה היא שמיכה ואצילי לא יוכלו להרשות לעצמם לעלות על דוכן העדים ולהיצלב עליו על ידי עורכי הדין של הנערות ובפרסום חקירה זו בתקשורת. סביר כי ישלמו סכומים נכבדים כדי לשמור על שמם הטוב ועל הקריירה שלהם. ההשוואה לפרשיות דומות מעולם הספורט מתבקשת. כריסטיאנו רונאלדו הסתבך, כזכור, בפרשייה בה נטען כי אנס אישה בבית מלון בלאס וגאס ולדברי עורכי דינו שילם לה דמי שתיקה. גם קובי בריאנט שילם פיצוי כספי בהסכם שפרטיו סודיים לאישה שטענה כנגדו כי אנס אותה. גם הם הבינו כי מי שלא משלם במאסר, ישלם בכסף וששם טוב עולה הרבה. אני מניחה שבדרך זו של פיצוי כספי מחוץ לכותלי בית במשפט, צועדים כאמור גם אצילי ומיכה שודאי מבינים שהקריירה שלהם תסתיים ברגע שבית משפט יקבל את תביעת הקטינות ויעשו הכל כדי להימנע ממצב ביש ומביש כזה.

עו"ד קרן ברק ממשרד עורכי דין לייזרוביץ-ברק היא מומחית לייצוג נפגעות עבירות מין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully