וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה שמשקמת את הכבוד של מכבי תל אביב באירופה: כך אנטה ז'יז'יץ' יגיע דווקא להיכל

2.8.2020 / 12:30

למה כוכב בסדר גודל של אנטה ז'יז'יץ' העדיף לבחור דווקא במכבי תל אביב על אף שירוויח בה פחות מההצעה של ריאל מדריד? על המצב הייחודי, היסודות שנבנו, והקבוצה שמתגבשת ביד אליהו על רקע המציאות החדשה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות עם האוהדים הצהובים/אור שקדי

מכבי תל אביב צפויה להשלים כבר היום (ראשון) את עסקת החתמתו של אנטה ז'יז'יץ', שחקנה של קליבלנד קבאלירס, במהלך שהפך לאחד המדוברים ביותר בעולם הכדורסל האירופי אתמול. השחקן אמור קודם כל להשתחרר מקבוצת ה-NBA באופן רשמי, ולאחר מכן להצטרף לצהובים, כשבסביבתו הודו כבר אתמול כי רק דבר חריג במיוחד יכול למנוע את הגעתו ליד אליהו.

לוואלה! ספורט נודע שז'יז'יץ' ירוויח כ-750 אלף דולר בעונתו הראשונה במכבי וכמיליון דולר בעונתו השנייה, הרבה פחות מהסכום שהוא היה אמור להשתכר בריאל מדריד. "כסף זה לא מה שהניע את העסקה הזאת, אם הוא היה מניע אותה מראש, אנטה היה מחכה לריאל", הודו בסביבתו, "הוא נמצא בקשר מצוין עם אנשי מכבי תל אביב שמבטיחים לו סיטואציה טובה, גם המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ', וגם המאמן יאניס ספרופולוס. השילוב הזה יוצר עבורו את הקרקע המושלמת לפרוח ולפרוץ בכדורסל האירופי".

אנטה ז'יז'יץ' במדי קליבלנד קאבלירס מול ניקולה יוקיץ'. GettyImages
ההחתמה היקרה ביותר של מכבי בקיץ הקרוב. ז'יזי'ץ'/GettyImages

בתור שחקן צעיר, ז'יז'יץ' התאמן במדי מכבי תל אביב בה שיחק אחיו אנדריאה, ונחשב לחברו של דראגן בנדר שהיה פרויקט משמעותי של הצהובים לפני שיצא ל-NBA. לפני הליכתו ל-NBA חתם בדרושפאקה הטורקית של דיוויד בלאט, כשבסביבת מכבי תל אביב אומרים שגם בתקופה הזאת הוא שמר על הקשר המצוין שלו עם המועדון.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב: אנטה ז'יז'יץ' צפוי להצטרף לקבוצה

לכתבה המלאה
seperator
אנטה ז'יז'יץ' במדי קליבלנד קאבלירס 2019. GettyImages
בריאל מדריד מודים: לא יודעים איך זה קרה לנו. ז'יז'יץ'/GettyImages

בעוד במכבי שומרים בשלב הזה על שקט יחסי, ומחכים לחתימה של הסנטר הקרואטי שישלים את הקו הקדמי לצד אותלו האנטר, וייתכן שגם אמארה סטודמאייר, בספרד לא מפסיקים לדבר על מה שקרה לריאל מדריד שאיבדה את מי שסומן כשחקן המשלים של אדי טבארס מתחת לסלים. בחודש האחרון היה נראה כי עסקת ז'יז'יץ' הייתה גמורה לחלוטין אלא שהמהלכים שעשתה ריאל בתקופה האחרונה, ובעיקר הרכישה של אלברטו אלבלדה מולנסיה בסכום של 1.5 מיליון יורו, יצרו מצב כלכלי פחות נוח עבור אחת מענקיות אירופה. ובעוד פקונדו קמפאצו עדיין לא עזב ל-NBA, והבייאאוט בחוזהו שעומד על 6 מיליון יורו לא שולם, בריאל המתינו עם הגעתו של ז'יז'יץ', כנראה יותר מדי.

"בריאל לא רצו להתחייב על סכום כסף כל כך גדול, עד שאין להם את כל הסכום על קמפאצו, או לפחות חלק ממנו", נכתב ב"מארקה", "נושא נוסף שיכול לגרום בעיה הוא העובדה שריאל ויתרה בקיץ שעבר על ברנדון דיוויס אחרי שסגרה איתו, והוא חתם בסופו של דבר בברצלונה. דיוויס וז'יז'יץ' מיוצגים על ידי אותה סוכנות (באו באסקט של סוכן העל האירופי מישקו רזנטוביץ', א.ש)".

אחד מאנשי ריאל מדריד סיפר אתמול לוואלה! ספורט כי הנושא כולו הפתיע אותם: "נכון ליום שבת בבוקר לא ידענו על זה שיש סיכוי שז'יז'יץ' לא יהיה אצלנו. זה נכון שנוצרו אי אלו בעיות שגרמו לכך שהחוזה לא נחתם, אבל מפה ועד לזנוח את הסיכום שהיה לנו איתו, נראה קצת קיצוני".

סיבה נוספת שצוינה בחלק מכלי התקשורת בספרד במהלך הערב להחלטתו של ז'יז'יץ' לא לחתום בריאל נעוצה בסיבת המעבר של ג'ורדן מיקי מריאל לחימקי מוסקבה. "מיקי לא אהב את העובדה שהוא משמש ככינור שני לטבארס ודקות המשחק שלו לא תאמו את הציפיות שלו", אישר אחד המקורבים לריאל בשיחה עם וואלה! ספורט אתמול, "כל זה התפוצץ סופית בשבוע שעבר, ויכול מאוד להיות שז'יז'יץ' שמאוד רוצה לשחק וזה חלק מההחלטה שלו לעזוב את ה-NBA, הבין שהסיטואציה שלו צפויה להיות דומה בריאל".

seperator
דראגן בנדר עם אנטה ז'יז'יץ' במדי מכבי תל אביב. טוויטר, אתר רשמי
מכיר היטב את מכבי תל אביב, מכל הכיוונים. ז'יזיץ' ובנדר/אתר רשמי, טוויטר

הגעתו של ז'יז'יץ' אמורה להיות ההחתמה היקרה ביותר של מכבי בקיץ הקרוב, אחרי שכריס ג'ונס שיוצג רשמית בקרוב במועדון עולה למכבי פחות ממחצית ממה שהסנטר הקרואטי צפוי להשתכר בעונתו הראשונה. במכבי צפויים להשלים את הסגל עם שחקן בעמדה מספר 4, אלא אם בסופו של דבר יצליחו במועדון לשמור על קווינסי אייסי. גם השארותו אנג'לו קלויארו שחתם לשנתיים בכמחצית משכרו של ז'יז'יץ' תוכרז רשמית בקרוב.

בגזרת השחקנים הישראלים מכבי הגיעה בסוף השבוע להבנות עם הקפטן ג'ון דיברתולומאו שאמור גם כן להיות מוצג בתקופה הקרובה. בכל הנוגע לרומן סורקין, העסקה מול מכבי חיפה עדיין לא יצאה אל הפועל, ובמכבי שוקלים אפשרויות נוספות בשוק השחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully