וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלה סופית עסקת הרכישה של ניוקאסל על ידי הסעודים

הרוכשים הפוטנציאלים פרסמו הודעה, בה הסבירו שהחליטו לרדת מהרעיון לאור המו"מ הארוך וחוסר הוודאות לגבי העונה הבאה

שחקני אסטון וילה חוגגים הישארות/מתוך הטוויטר של אסטון וילה

סופית: העסקה לרכישת ניוקאסל על ידי חברת ההשקעות של ערב הסעודית, PCP Capital והאחים רויבן נפלה. המג'פייז יישארו תחת הבעלות של מייק אשלי.

אוהד ניוקאסל מחוץ לאצטדיון סנט ג'יימס'ס פארק. GettyImages
הרכישה נפלה. אוהד ניוקאסל מחוץ לאצטדיון/GettyImages

הרוכשים המיועדים פרסמו הודעה, בה נכתב: "עם הערכה עצומה לקהילת ניוקאסל והחשיבות של המועדון, הגענו להחלטה להסיר את רצוננו לרכוש את מועדון הכדורגל ניוקאסל. אנחנו מצטערים לעשות את זה כי היינו נרגשים מאוד ומחויבים להשקיע בעיר הנהדרת ניוקאסל והיינו יכולים להחזיר את המועדון למקומו ההיסטורי ולשמח את האוהדים. בסופו של דבר, במהלך התהליך הממושך, ההסכמה המסחרית בין קבוצת ההשקעה ובעלי המועדון נגמרה והבנו שהתזה והרעיון ההשקעתי שלנו לא יכולים לצאת לפועל. זאת במיוחד לאור חוסר הוודאות לגבי הצורה בה תיראה העונה הבאה".

"אנחנו רוצים להגיד שאנחנו מעריכים מאוד את כל גילויי התמיכה ואת הסבלנות שכולם גילו בתהליך הזה. אנחנו מצטערים שזה לא יקרה. אנחנו מאחלים לקבוצה ולכל מי שקשור אליה הרבה הצלחה".

כזכור, קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית, מטעמו של יורש העצר מוחמד בין סלמאן, כבר סיכמה על רכישת ניוקאסל ב-300 מיליון ליש"ט מידי הבעלים הנוכחי מייק אשלי. אמנדה סטייבלי (10 אחוזים) והאחים דייויד וסיימון ראובן (10 אחוזים) היו אמורים להיות השותפים של הסעודים, והתכנון היה להביא את המאמן מאוריסיו פוצ'טינו ולבצע החתמות ענק, כשבין היתר הוזכרו אפילו שמותיהם של קיליאן אמבפה וג'יידון סאנצ'ו. כל אלה נותרו מבחינת אוהדי ניוקאסל בגדר פנטזיות בלבד כעת.

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בפסגת G20 באוסקה, יפן, 27 ביוני 2019. רויטרס
האחראי על רצח העיתונאי. מוחמד בן סלמן/רויטרס

פרשן "סקיי" קאבה סולהקול אמר בשידור: "כשאתה מסתכל על העושר שלהם, הם היו יכולים להיות פי 15 יותר עשירים ממנצ'סטר סיטי. זה מה שניוקאסל ואוהדיה איבדו. ההצעה הזו הייתה מלאה בבעיות וקשיים מההתחלה. למה? כי הכדורגל הוא עסק גלובלי. זה לא היה עסק כדורגל, אלא כמעט מדינה שקונה מועדון כדורגל. וזו לא סתם מדינה, זו ערב הסעודית. זו מדינה עם חוקים מעוררי מחלוקת, יש לה גם רקורד בעייתי מאוד בכל הנוגע לזכויות אדם. הבעיה הראשונה הייתה עם זכויות אדם והשנייה עם שידורי ספורט פיראטים.

"כשאנחנו מדברים על זכויות אדם, אנחנו צריכים לדבר על העיתונאי שלפני שנתיים נכנס לשגרירות הסעודית באיסטנבול. הוא נכנס לשם כדי לקבל איזו ניירת שקשורה לנישואיו. בתוך השגרירות הוא נרצח. לפי האו"ם הנסיך מוחמד בן סלמן, שליט ערב הסעודית, שהוא גם אחראי על קרן ההשקעות של המדינה - שהייתה אמורה להחזיק 80% מהעסקה - הוא אחראי באופן אישי על הרצח הזה. שאלו האם הוא האיש הנכון להחזיק במועדון כדורגל. בפרמיירליג התעסקו עם זה בלי סוף".

  • עוד באותו נושא:
  • ניוקאסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully