וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה הדראפט שטוען: "דני אבדיה לא היה צריך לזכות בתואר ה-MVP"

סם וסיני מ"האתלטיק" טוען ש"הישראלים רצו לתת את התואר למישהו משלהם", מסביר למה דעתו על אבדיה לא השתנתה למרות היכולה הטובה אחרי הפגרה, ומנתח את המיקום הריאלי של ים מדר בדראפט. וגם: זופר אבדיה על הבחירה של בנו בנבחרת ישראל

התגובות לזכייה של מכבי תל אביב באליפות/צילום: דני מרון ,עריכת וידאו: ניר חן

דני אבדיה היה הפרוספקט הבכיר היחיד ששיחק בחודשים האחרונים, אבל גם העובדה שזכה באליפות עם מכבי תל אביב והוכתר ל-MVP של העונה בליגת העל, לא שכנעה חלק מהפרשנים וממומחי הדראפט בארצות הברית.

בתחזיות הדראפט האחרונות שפורסמו באתרים המובילים בארצות הברית, נדמה שהמעמד של הישראלי הצעיר נותר זהה. במוק שפורסם אתמול (רביעי) ב"בליצ'ר ריפורט" נשאר אבדיה בבחירה השישית, שתעביר אותו לניקס כביכול.

"מאז שהליגה הישראלית חודשה, הקייס של דני אבדיה לבחירת טופ חמש בדראפט רק התחזקה", טען הכתב ג'ונתן וסרמן, אך הסביר ש"למרות שרוב אנשי ה-NBA די בטוחים שאבדיה שייך לליגה, הם עדיין תוהים כמה גדול הפוטנציאל שלו וכיצד תיפתר בעיית היציבות של הקליעה מבחוץ שלו. עדיין, הוא הוסיף לא מעט מסה בחודשים האחרונים ומחזיק ביכולות מגוונות. הניקס יכולים לבנות את העתיד שלהם סביב דני אבדיה ואר ג'יי בארט בכנפיים, ולנסות להחתים רכז בכיר עם ותק בליגה".

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה חוגג עם אמארה סטודמאייר. דני מרון
הסטטוס נשאר זהה? דני אבדיה/דני מרון

גם בדירוג השחקנים בדראפט של "האתלטיק" לא ניכר שינוי, כשאבדיה דורג שביעי. מומחה הדראפט של האתר סם וסיני ציין ש"קשה מאוד להבין איך דני נבחר ל-MVP של העונה בזמן שהוא אפילו לא היה ה-MVP של העונה בקבוצה שלו. סקוטי ווילבקין היה צריך לזכות בתואר, ונראה שהישראלים רצו לתת את התואר למישהו משלהם ולכן הצביעו לדני".

בלוח של וסיני הופיע גם ים מדר, שהוצב במקום ה-84. כמו אבדיה, גם במקרה של מדר לא מדובר בשיפור ביחס לדירוג הקודם. את הדירוג הנמוך יחסית של רכז הפועל תל אביב, שאף הוא הצטיין בליגת העל המחודשת, הסביר וסיני: "אנשי NBA אפילו לא בחרו במדר ברשימת 105 השחקנים שהיו צריכים להגיע למחנה הקומביין. אם דירגתי אותו 84, סימן שאני מתלהב ממנו קצת יותר מרוב קבוצות ה-NBA".

עוד בוואלה!

ועכשיו, ל-NBA: עשרת המשחקים הגדולים של דני אבדיה בישראל

לכתבה המלאה
דני אבדיה עם אביו, זופר אבדיה.
צמד חמד. זופר אבדיה עם בנו דני

דני אבדיה בוודאי לא ישכח את התקופה הנהדרת שעוברת עליו. אחרי שזכה עם מכבי תל אביב באליפות ונבחר ל-MVP של העונה בליגה, הוא צפוי להיבחר בדראפט ה-NBA שייערך באוקטובר באחד מעשרת המקומות הראשונים. אלא שמלבד אבדיה, גם על אביו, זופר, שעשה בעצמו קריירה מרשימה בישראל, עוברים ימים לא רעים.

בריאיון שהעניק בארץ מולדתו סרביה, דיבר זופר על ההצלחה של בנו דני, על הראפט הקרוב וגם על הסיבה שבגינה בחר לייצג את ישראל ולא את סרביה. "דני נולד בישראל", הסביר זופר. "הוא גדל והתחנך בישראל, למד בבית ספר מקומי וכל החברים שלו ישראלים. כל אלו השפיעו על הבחירה שלו לייצג את ישראל. מה שהכריע סופית היה השירות הצבאי; הוא חויב לשרת בצבא הישראלי במשך שלוש שנים וזו עוד סיבה לבחירה שלו בישראל. הצבא מאוד חשוב לישראלים, ונדמה שמי שלא משרת בצבא לא קיים. זה כמו שבסרביה לא תהיה לך תעודת זהות".

על השאלה האם קיים סיכוי שדני ישחק בכוכב האדום בלגרד בעתיד, השיב זופר: "לדני יש לא מעט תוכניות לקריירה שלו, והכוכב האדום היא לא אחת מהן. הוא רוצה להגיע ל-NBA ולהצליח שם, ולכן אני משוכנע שהוא לא ילבש את הגופיה האדומה-לבנה של הכוכב. בכל מקרה, גם אם הוא היה בוחר לשחק בכוכב, סביר להניח שכל הזמן היו משווים אותו אליי, וזה לא דבר חיובי כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully