וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טום תיבודו בניקס: "התאמה מושלמת" או "עוד בחירה צפויה וכושלת"?

בניו יורק מנתחים את המינוי המתקרב: הקולגות ואן גנדי וקליפורד טוענים שהמאמן השנוי במחלוקת הוא בדיוק מה שהניקס צריכים, הפרשנים משוכנעים שזמנו עבר. מאחורי הצטרפותו של "הדיקטטור שבא להעיר את התפוח הגדול"

לקראת שובה של ה-NBA/טוויטר

גם אם הניקס הפכו לבדיחה שכותבת את עצמה בשנים האחרונות, עדיין מדובר באחת הקבוצות הכי אהודות ופופולריות ב-NBA. הפרסומים אמש (שבת) על מינויו המתקרב של טום תיבודו למאמן הבא של הקבוצה, היכו גלים בארצות הברית וגררו תגובות חיוביות ושליליות כאחד.

לתיבודו בן ה-62, שצפוי לחתום לחמש שנים, יש עבר מפואר בליגה. במשך שנים הוא נחשב למוח כדורסל מבריק בעיקר בצד ההגנתי בו הוא נחשב למומחה פורץ דרך, ובחמש השנים בהן עבד כמאמן ראשי בשיקגו הוא הגיע להישגים מרשימים, כולל זכייה בתואר מאמן העונה של הליגה ב-2011. ובכל זאת, הוא נחשב לדמות שנויה במחלוקת, בעיקר בשנים האחרונות. הוא ידוע בסגנון האימון הנוקשה שלו, במשטר האימונים הקפדני שלא בהכרח מתאים לרוח התקופה, ובפעם האחרונה שבה קיבל במינסוטה קבוצה צעירה ומבטיחה, זה הסתיים בטונים צורמים וללא הצלחה יוצאת דופן.

אבל תיבודו עדיין נחשב למועמד המועדף על הנשיא החדש ליאון רוז, והוא גם מכיר היטב את הניקס מבפנים בזכות השנים בהן שימש כעוזרו של ג'ף ואן גנדי בקבוצה. אותו ואן גנדי דיבר הלילה בשבחו של תיבודו וטען שהמינוי "היה מתבקש".

"אני מאושר עבור תום ועבור הניקס, שמצאו סוף סוף מאמן מהשורה הראשונה. הוא ייתן הכל כדי לגרום להפכה בניקס", אמר ואן גנדי ל"ניו יורק פוסט". "הוא אחד המאמנים הטובים בעולם, גם כיום. ומבחינת הניקס, זו התאמה מושלמת".

טום ת'יבודו מאמן שיקגו בולס. AP
מכיר את הניקס היטב. תיבודו/AP

מאמן אורלנדו סטיב קליפורד אמר ש"אלו חדשות נהדרות. טום אחד החברים הכי קרובים שלי, ואני מאמין שהוא גם אחד המאמנים הטובים ב-NBA. הוא מכיר את ניו יורק מצוין, ויודע על איזה כפתורים ללחוץ. ניו יורק היא שונה מכל מקום אחר, זו חיה אחרת, אבל הוא מבין את זה היטב. הוא יודע איך להתנהל מול התקשורת הניו יורקית, מול האוהדים. אני בטוח שהוא יצליח שם. זה מינוי מצוין".

מאמן נוסף בליגה שנשאר בעילום שם שיבח אף הוא את ההחלטה, ואמר ש"הירידה שלו לפרטים היא הכי טובה שאפשר למצוא. הוא לא משאיר אבן על אבן, ומחוץ למגרש הוא יותר ידידותי ממה שאנשים חושבים".

ג'ואקים נואה, אחד השחקנים שפרחו תחת שרביטו של תיבודו כשאימן את הניקס, אמר ש"טום יביא לניקס הגנה והרגלים נכונים באימונים. הניקס בידיים טובות עכשיו. זו התאמה מושלמת".

עוד בוואלה!

ניו יורק ניקס סיכמה עם טום תיבודו ל-5 שנים

לכתבה המלאה
שחקני ניו יורק ניקס קריסטאפס פורזינגיס, ג'ואקים נואה. AP
"התאמה מושלמת". ג'ואקים נואה במדי הניקס/AP

מצד שני, הפרשנים סקפטיים. במאמר מערכת ב"ניו יורק טיימס" תואר תיבודו כ"דיקטטור שמגיע להעיר את ניו יורק", וגם סקיפ ביילס מרשת "פוקס" כתב ש"לניקס היו אפשרויות כל כך הרבה יותר טובות מאשר טום תיבודו. השחקנים כיום לא רוצים לשחק עבור מאמן הגנתי כל כך תובעני".

ואכן, אחד החששות שעלו ביום שאחרי המינוי הוא אילו שחקנים ירצו להצטרף לניקס בשעה שמאמן אותה מאמן מהאסכולה הישנה, שמרבה באימונים ארוכים וסיזיפיים, בניגוד למגמה ההפוכה כיום. "ג'ימי באטלר הוא המשוגע היחיד שעוד נהנה מהמזוכיזם שנקרא לשחק תחת טום תיבודו", הוסיף ביילס. ב"ניו יורק פוסט" ציינו שאחד המועמדים להצטרף בעונה הבאה הוא לא אחר מאשר כרמלו אנתוני, מי ששיחק בקבוצה בעבר וסיים את הקדנציה בתפוח הגדול כדמות לא אהודה במיוחד. מלו מוערך מאוד על ידי תיבודו, שניסה לצרף אותו בזמנו לשיקגו.

גם קווין פלטון מ-ESPN התייחס בהרחבה למינוי, והביע ספקות באשר להתאמתו של המאמן. "ההגנה שהביא ל-NBA כבר לא ממש רלוונטית כיום, וגם הגישה שלו רחוקה מלמגנט אליו כוכבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully