וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונולוג של לברון ג'יימס "שבור הלב": "אם אתם לא שחורים, לא תבינו"

כוכב הלייקרס התייחס למחאות ונשאל איך מרגיש להיות אדם שחור בארה"ב: "על כל צעד שמישהו אחר עושה, אנחנו צריכים לקחת חמישה"

אימון לוס אנג'לס לייקרס/מתוך האתר הרשמי של הלייקרס

הופעת הבכורה של לברון ג'יימס בדיסני וורלד אמנם הסתיימה בהפסד, אולם בסיום ה-108:104 של הלייקרס לדאלאס אף אחד לא התעניין במה שיש לקינג ג'יימס להגיד על משחק ההכנה.

לברון, שסיים עם 12 נקודות על הפרקט עליו נחרטו המילים Black Lives Matter, נדרש בעיקר למחאת השחורים בארצות הברית. "הרבה אנשים חושבים שזו אנלוגיה ומדברים על Black Lives Matter כתנועה. זו לא תנועה", חרץ. "כשאתה שחור, זו לא תנועה. זה סגנון חיים. אנחנו יושבים פה וקוראים לזה תנועה ותוהים כמה זמן היא תימשך. 'אל תעצרו את התנועה'. לא, זו דרך חיים. כשאתה מתעורר בבוקר ואתה שחור, זה מי שאני. זו לא צריכה להיות תנועה. זה מי שאנחנו".

"כשהוא מדבר, כל העולם מקשיב", אמר אנתוני דייויס על חברו הקרוב, שהפך אולי לקול החשוב ביותר בעולם הספורט האמריקאי בשנים האחרונות. "אני לא אוהב את המילה 'תנועה', כי, לצערי, בארצות הברית ובחברה שלנו, אין שום תנועה עבורנו. אף פעם לא היתה", הוסיף ג'יימס, שדיבר עם התקשורת במשך כ-15 דקות - כפול מהריאיונות הנהוגים לאחר המשחקים.

כשנשאל האם הוא לא מפחד להגיד את שעל לבו, אמר כוכב הלייקרס: "זו תקופה בה מקשיבים לנו. בין אם אכפת לך או לא, מקשיבים לנו. זה הדבר הכי חשוב. אף פעם לא ניסיתי לברוח מהעניינים האלה. אני לא מתעורר ואומר, אוקיי, היום אנצל את ההזדמנות הזאת כדי לבר על שחורים בארצות הברית. זה מי שאני, ואלה הדעות שלי. יש לי שלושה ילדים שחורים בבית. אשתי השחורה בבית. אמא שלי שחורה, והיא באה מבית עם הורה אחת. אני בן יחיד. לא הייתי צריך את הבועה הזאת כדי לדבר על הדברים שחשובים לי".

ג'יימס ניסה לתאר כיצד זה מרגיש, להיות אדם שחור בארצות הברית ואמר לעיתונאים: "אנחנו יודעים שעל כל צעד שמישהו אחר עושה, אנחנו צריכים לקחת חמישה. אנחנו מבינים את זה. אבל זה גם מה שהופך אותנו לכל כך חזק, זה הופך אותנו לייחודיים ומאוחדים. זה שובר את הלב. אתם לא מבינים. אלא אם אתם שחורים, אתם לא מבינים. אני מבין שאתם אולי מרגישים את זה, אבל לעולם לא תוכלו באמת להבין מה זה להיות אדם שחור בארצות הברית".

עוד בוואלה!

הכנה: סת' קרי להט מול הלייקרס, יאניס נראה דורסני מתמיד

לכתבה המלאה

לברון התייצב לריאיון בסיום המשחק כשעל נעליו הכיתוב #Justice4BreonnaT - צדק עבור בריאונה טיילור, שנורתה למוות במרץ האחרון. "אנחנו רוצים שיעצרו את השוטרים שאחראיים לכך", אמר. "אנחנו, ב-NBA, אנחנו השחקנים ואני, כאחד המנהיגים בליגה הזאת, רוצים צדק עבור המשפחה שלה. זה כל העניין - מה צודק ומה לא צודק. זה מה שאנחנו צריכים - סרטון של בריאונה נרצחת, כדי להבין כמה גרוע המצב?"

כשנשאל כיצד הוא רואה את ארצות הברית משתנה, השיב: "אנשים מפחדים לנהל שיחה. אחד הדברים הכי טובים בעולם הזה הוא קשר. לא משנה מה, צריך לשבת ולדבר עם מישהו, להביט לו בעיניים ולהגיד לו איך אתה מרגיש, ובין אם הוא אוהב את זה או לא, אתה צריך לכבד אותו. הרבה אנשים אפילו לא מסוגלים לנהל את השיחות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully