וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסירו את המסיכה: השתלשלות הנפילה של מכבי תל אביב בצל הקורונה

23.7.2020 / 13:00

הקבוצה איימה לא להופיע לליגה אם היורוליג תחזור, השחקנים תקפו את המנהלת על התנאים ועל הבדיקות, איימו להפר את הבידוד - והפרו. הצהובים עברו חודשיים לא שקטים סביב חזרת הליגה, והכאוס מסביב נראה היטב גם על המגרש. הכרוניקה לפניכם

אולם הדרייב אין מחוטא לקראת החזרה מפגרת הקורונה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

מכבי תל אביב תעלה הערב (חמישי, 21:15, שידור ישיר בספורט 5) למשחק השלישי והמכריע בסדרת רבע גמר הפלייאוף נגד הפועל תל אביב, כשהיא רחוקה הפסד אחד מההדחה המוקדמת ביותר בהיסטוריה שלה. הצהובים עשויים להגיע למשחק ללא כוכב הקבוצה סקוטי ווילבקין, שיידע רק בשעות הצהריים האם ההרחקה שלו מהמשחק השני שלשום תעלה לו בהשעייה גם מהמשחק הגורלי.

אלא שההתנהלות של ווילבקין, שעמד לדין רק לפני שבוע על עבירת משמעת אחרת, מצטרפת ליכולת נרפית שאפילו זכתה לאישור מצד יאניס ספרופולוס שהודה כי "לא היינו מוכנים מנטלית לשחק בפלייאוף". מי שעקב אחר החזרה של מכבי תל אביב לליגת העל, חוסר הרצון של שחקניה לשחק והמלחמות מול מנהלת הליגה, לא יכול להתפלא שאפשר להגדיר בפשטות את שפת הגוף של הגורמים במערכת: הם לא ממש רוצים להיות כאן בשלב הזה של העונה. כך התגלגלו העניינים עד לירידה שהצטברה בשלושה הפסדים בשלושת השבועות האחרונים.

שחקני מכבי תל אביב קווינסי אייסי, אלייז'ה בריאנט. דני מרון
פשוט לא רוצים להיות כאן. אנשי מכבי תל אביב/דני מרון

8 במאי

בצהרי יום שישי, במלון הילטון בתל אביב, מצביעה מנהלת הליגה על החזרת עונת 2019/20. שמעון מזרחי, שבמהלך הדיון ובימים שלפניו הביע התנגדות לחידוש המשחקים, נמנע לבסוף בהצבעה ולא חסך ביקורת. הצהובים עוד חשבו כי היורוליג תשוב לפעילות בחודש יוני, וארון ג'קסון ירה את יריית הפתיחה למתקפה שעוד תגיע נגד חזרת הליגה והתנאים: "השבוע האחרון של יולי, כן בטח", בהתייחסו לתאריך שבה ליגת העל אמורה להסתיים.

10 במאי

יומיים לאחר החזרת הליגה, המנהלת פירסמה את שיטת המשחקים וכעבור כמה שעות שלח מזרחי מכתב רשמי ליו"ר המנהלת שמואל פרנקל והודיע: "אנו מרגישים כי לא קיבלנו את הפתרונות הבריאותיים הנחוצים על מנת לשמור על בריאות השחקנים. יש חשש אמיתי לפערים בין הקבוצות מבחינת הסגלים שיצליחו להעמיד. תוך הדגשה כי ברצוננו להמשיך את הליגה, ביקשנו שהות קצרה על מנת לפתור מספר שאלות שנשארו לוטות בערפל תוך פירוט מלא בישיבה. לא קיבלנו זאת. ברצוננו להדגיש כי אנו מחויבים במקביל לליגה הישראלית גם ליורוליג שפירסם את הלו"ז שלו כבר ב-23 באפריל, עוד לפני המנהלת, כאשר הלו"ז שפורסם על ידי המנהלת בישיבה מתנגש עם לו"ז היורוליג. לכן הבהרנו, ואנחנו מבהירים שוב, כי במידה שתצא הודעה שהיורוליג חוזר, מכבי לא תוכל להשתתף במשחקי הליגה המפורסמים".

עוד באותו הערב המשיכו הצהובים במתקפה נגד ההחלטה. ניקולה וויצ'יץ' נשלח בתחילה לטלוויזיה, ואחריו הבעלים דיוויד פדרמן אמר: "אני מאחל לעוד 4-5 ישראליות לשחק באירופה ולהביא הרבה כבוד לישראל. מי שחושב שאפשר לפתח כדורסל מול נס ציונה או עם כל הכבוד קבוצות שנתמכות על ידי עיריות, אז צריך להבין שלא ככה מפתחים כדורסל, אלא על ידי השתתפות באירופה מול קבוצה כמו ריאל מדריד, ברצלונה ואולי מול רמה יותר נמוכה". לבסוף, לאחר שיו"ר נס ציונה הגיב בתקיפות, פדרמן התנצל.

עוד בוואלה!

הערב בהיכל: המשחק השלישי והמכריע ברבע גמר הפלייאוף (21:15, ספ' 5)

לכתבה המלאה
יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. דני מרון
ראש בראש עם המנהלת. שמעון מזרחי/דני מרון

17 במאי

שבוע של שקט הספיק, וכשברקע השמועות על גורל היורוליג מתגברות, פורסם מכתב ששלח שחקן של מכבי תל אביב לראשי הקבוצה ומנהלת הליגה, וזכה לתמיכה משחקנים בקבוצות אחרות: "לשחק כדורסל זה לא לשמור על ריחוק חברתי. הסיכוי להידבק עדיין קיים. הפרוטוקול שנדרש מהשחקנים הוא מגוחך. מצד אחד שחקנים אמורים ללכת רק לעבודה מה-1 ביוני ועד ה-31 ביולי, הם לא יכולים ללכת למכולת, לא יכולים להתאמן מחוץ למקום העבודה. הם כמו בכלא בתוך הבית שלהם, ומשוחררים רק כדי ללכת לעבודה. איזה מין חיים אלו?".

המכתב הזה נתן את האות למתקפה של השחקנים. בלילה ווילבקין וג'ייק כהן כבר צייצו בטוויטר. "אני אומר לכולכם כבר עכשיו, אני לא מתכוון להישאר בבית שלי", כתב הגארד, "כל הדברים נפתחים פה עכשיו באורלנדו, הבית שלי, וגם בישראל! ואני עכשיו אמור לחזור לעבוד כאילו שאני רק מתחיל את ההסגר. אני מנסה להישאר בשקט, אבל אני חם". מנהלת הליגה תקפה את ווילבקין, וכהן נחלץ לעזרתו: "אם הייתם קוראים את הציוצים שלו, הייתם מבינים שהוא לא מדבר על בידוד אחרי שהוא נוחת במדינה. כך שהוא לא היה עובר על החוק, רק על החוקים שלכם שרוצים להחזיק אותנו בכלא למשך חודשיים בזמן שאנחנו עובדים".

כדי להשלים את הפארסה, פירסמה מכבי תל אביב תוכנית משלה להחזרת הליגה, שלא מתנגשת עם לו"ז היורוליג, אך יוצרת לא מעט בעיות אחרות. במנהלת פסלו אותה מיידית.

23 במאי

בעוד השחקנים הצהובים החלו להגיע לארץ, הם הורשו להתאמן בעוד שאר הקבוצות בבידוד. הצהובים אישרו זאת מול סמנכ"ל משרד הבריאות, וכתוצאה מהמהלך שלהם זכו שאר הקבוצות גם לתנאים דומים, אם יוכלו לעמוד בדרישות הבידוד מסביב.

שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן מול שחקן הפועל חולון אוריאל טרוצקי. קובי אליהו
"מישהו יכול לעזור לי להבין איך זה הגיוני?"? ג'ייק כהן/קובי אליהו

25 במאי

הנהלת היורוליג מחליטה לא לחדש את העונה. במכבי תל אביב מאוכזבים, והיו"ר מזרחי בריאיון לוואלה! ספורט מתייחס שוב לחזרת הליגה: "אם נסתכל על 25 ליגות באירופה שהחליטו לסגור את שעריהן, אז זה לא בא בכדי. אנחנו לא החכמים היחידים בתבל".

29 במאי

מכבי תל אביב כבר עוברת בדיקות קורונה, אך הקבוצות האחרות לא. ג'ייק כהן לא נרגע ומצייץ: "תזכורת ידידותית שליגת העל בודקת קורונה רק אם אנחנו מראים תסמינים של המחלה. זאת למרות הראיות לכך שהרבה מהנדבקים לא מגלים תסמינים. מישהו יכול לעזור לי להבין איך זה הגיוני?".

בשלב הזה במנהלת הליגה כבר בחרו לתקוף ישירות את ראשי הקבוצה. "צר לנו שמכבי תל אביב לא עידכנה את שחקניה במתווה משרד הבריאות", נכתב בתגובת המנהלת. הצהובים לא נרגעו והוסיפו: "מותר לשחקנים לבקש בדיקות גם אם הן אינן במתווה". המתקפה הובילה למפגש וירטואלי בין שחקני הליגה לסמנכ"ל משרד הבריאות, וגם הוא לא ריצה את השחקנים.

31 במאי

אמארה סטודמאייר הודיע שלא יכבד את תנאי הבידוד: "הרגע התבשרתי על כך שכל שחקני ליגת העל נדרשים להישאר בבתים במשך חודשיים, בזמן שאנשי הצוות ושאר התושבים במדינה יכולים ליהנות מהקיץ היפהפה בישראל. אני אב חד הורי, שצריך לדאוג לילד שלו לאוכל, בית ספר ושאר פעילויות, ואין שום סיכוי שאשאר בבית במשך חודשיים. נשארתי בישראל לכל אורך תקופת הבידוד וצייתתי לכל החוקים, אבל עכשיו השחקנים נענשים. מצטער, אני לא יכול לעשות את זה".

עומרי כספי שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
מתקפה חריפה מכיוון הפועל תל אביב. עומרי כספי/דני מרון

2 ביוני

ארגון שחקני היורוליג, שאין לו שום תפיסה חוקית לגבי ליגת העל, ובו חבר קפטן הצהובים ג'ייק כהן, שיגר מכתב למנהלת הליגה: "אנחנו רוצים לנצל את ההזדמנות כדי להביע חשש רציני מהמשך העונה בישראל ומפרוטוקול החזרה שנקבע. אנחנו מבינים היטב שהליגות המקומיות לא קשורות באופן ישיר לארגון שחקני היורוליג, אבל מתקשים להתעלם ומתקשים שלא להביע את דאגתנו לאור העובדה שחברים בארגון השחקנים ישחקו בליגת העל הישראלית, מבלי שיהיו להם התנאים המתאימים לכך".

5 ביוני

בבוקר יום שישי מתפרסמת תמונה של שחקני מכבי תל אביב, סנדי כהן ואנג'לו קלויארו, מבלים בתל אביב ומפירים את הבידוד. במנהלת ממהרים לאיים בקנסות. בערב עומרי כספי כבר הצטרף למתקפה: "יש שתי בעיות אקוטיות שצריך לפתור: ביטול הסגר של שחקני הליגה למשך החודשיים הקרובים. הבקשה המוגזמת לחלוטין של מנהלת הליגה ששחקניה יהיו בבידוד מוחלט ללא אפשרות לצאת לקנות מצרכים, תרופות או לרדת לטיול עם הכלב היא לא אנושית. בנוסף, אחריות הליגה לבדיקות שגרתיות לכל השחקנים והצוות באופן שבועי. זה הליך מקובל בכל עולם הספורט. הדרישה לעבור חודשיים מלאים ללא בדיקות היא אבסורדית ומעמידה את השחקנים ומשפחותיהם בסיכון". במנהלת הליגה ענו לכספי: "כספי טועה, מה שמסכן את השחקנים זה לא בידוד אלא ללכת למועדונים".

7 ביוני

בהפועל תל אביב באים בטענות לכספי ואומרים שניסה לשכנע את שחקני הקבוצה להצטרף למחאה של שחקני הקבוצה נגד תנאי הבידוד בליגה. לטענתם, השחקן פנה אליהם והציע להם זאת, ויו"ר הפועל תל אביב רמי כהן תקף את כספי וכינה אותו צ'ה גווארה: "מי שיינזק מזה זה רק הוא, כולם רואים את ההתנשאות והאליטיסטיות. כשאתה רוצה להשתין מהמקפצה, קח בחשבון שתבוא רוח והשתן יעוף עליך".

סקוטי ווילבקין אחרי ההרחקה מכבי תל אביב. דני מרון
העמדה שנייה לדין החודש. סקוטי ווילבקין/דני מרון

12 ביוני

סטודמאייר הפר את הבידוד כשנצפה בקניון בתל אביב, והפך לשחקן השני בליגה שגרר קנס של 30 אלף שקלים אחרי ג'ורדן המילטון. "אמארה סטודמאייר הוא אב חד הורי המתגורר עם בנו. ראינו את התמונות שבהן הוא נראה עורך קניות במרכז הקניות הצמוד למקום מגוריו עם מסיכה על פניו. על פי ההנחיות אסור לאמארה להסתובב בחוץ ולערוך קניות, ומדובר בהפרת ההנחיות. השחקנים חייבים לעמוד בכללים שנקבעו, והמועדון רואה בחומרה כל הפרת הנחיה. חייבים לעמוד בכללים, נקודה", נכתב בהודעת מכבי.

19 ביוני

שוב יום שישי, שוב סטודמאייר מסתובב בקניון, מצולם ונקנס. "זהו זלזול של השחקן בליגה ופגיעה וסיכון של חבריו לקבוצה ושחקני הקבוצות האחרות. המנהלת תקנוס את הקבוצה ב-30 אלף שקלים נוספים ומודיעה כי בהפרה נוספת של השחקן הוא ייאלץ להיכנס לשבועיים בידוד ללא אימונים ומשחקים", הודיעה מנהלת הליגה.

2 ביולי

מכבי תל אביב רושמת הפסד ראשון בליגת הקורונה, בראשון לציון. בתום ההפסד משתולל סקוטי ווילבקין, שובר שתי תמונות באולם וזורק בקבוק לעבר אוהדים מקומיים, שהיו במרחק גדול ממנו ועודדו את שחקני קבוצתם. הוא עומד לדין, נקנס ומקבל עונש הרחקה על תנאי.

יום לאחר המשחק טיילר דורסי נצפה מפר את תנאי הבידוד בקניון בתל אביב יחד עם בת זוגו, ונקנס ב-30 אלף שקלים. יומיים לאחר ההפרה, נחשף דורסי לחולה מאומת בבניין בו מתגורר ונכנס לבידוד בן שבוע.

21 ביולי

אחרי הפסד נוסף למכבי ראשון לציון, וניצחון דחוק בנקודה בפתיחת הפלייאוף נגד הפועל תל אביב, מכבי תל אביב מפסידה בדרבי במסגרת הפלייאוף לראשונה זה 28 שנים. ווילבקין מורחק אחרי שהוא מקלל את השופטים ומתקרב לאחד מהם בתנועה מאיימת, מה שמוביל להרחקתו מהמשחק המכריע בסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully