וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר: "כבוד גדול, רוצה להחזיר את נבחרת ישראל לצמרת של אירופה"

22.7.2020 / 15:30

המנהל הטכני מונה רשמית למאמן נבחרת ישראל, בצוותא עם אלון חזן: "חשוב לי לעבוד גם על התדמית של הנבחרת, היא צריכה להיות מחוברת לעם ולעורר כבוד. לא צריך להסתמך כל כך על ערן זהבי"

מסיבת העיתונאים של וילי רוטנשטיינר, אלון חזן/ההתאחדות לכדורגל

שלושה ימים אחרי המלצתה של ועדת האיתור על מינוי וילי רוטנשטיינר למאמן נבחרת ישראל, הודיעה היום (רביעי) ההתאחדות לכדורגל על אישור המינוי. בהודעה נכתב: "הנהלת ההתאחדות אישרה את מינוי וילי רוטנשטיינר ואלון חזן כצוות המקצועי שיוביל את נבחרת ישראל בליגת האומות דרג ב' ובמשחקי הפלייאוף ליורו 2020: חצי גמר מול סקוטלנד, גמר מול סרביה/נורבגיה". בנוסף הוחלט שניר לוין ימשיך בתפקידו כמאמן הנבחרת הצעירה.

אחרי הצהריים התייצב רוטנשטיינר לצד חזן למסיבת עיתונאים ראשונה מאז בחירתו למאמן, ונדרש להגיב לביקורות על תפקידו החדש, אותו לא מילא מאז 2006, בעבר אימן רוטנשטיינר את לינץ מהליגה האוסטרית הבכירה וכן שימש כמאמן הנבחרת הצעירה של אוסטריה במשך שבע שנים, אך ב-14 השנים האחרונות הוא משמש בתפקידים ניהוליים בלבד. "זה כבוד גדול להיות מאמן הנבחרת ולעבוד עם השחקנים הטובים ביותר בישראל", אמר רוטנשטיינר בפתח מסיבת העיתונאים. "אני מודה לכל מי שהאמין בי ובעבודה שלי כאן. זו היתה ההכרעה של הוועדה, שחשבה שמדובר בהחלטה הטובה ביותר. אמרו לי שאני יכול להגיד כן ואני יכול לסרב. אמרתי שאני רוצה לדבר עם אלון, הוא מיד הסכים ואז נתתי תשובה חיובית. אסור לשכוח שזו תקופת קורונה, אבל זה לא משנה לי. אלון מאמן מצוין וכבוד לעבוד איתו".

על המטרות שלו אמר האוסטרי: "החזון שלנו הוא להחזיר את נבחרת ישראל לצמרת של אירופה. המטרות שלנו היא להישאר בדרג ב' של ליגת האומות, ולנצח את חצי גמר הפלייאוף. אנחנו מרוכזים ב-100 אחוז בחצי הגמר. חשוב לי לעבוד גם על התדמית של הנבחרת, מבחינתי הנבחרת צריכה להיות מצליחה, סימפטית, מחוברת לעם, מעוררת כבוד וממושמעת מאוד. אנחנו חייבים להיות לב אחד, לטובת מטרה אחת, ולהוכיח לכל ישראל שהנבחרת הזאת אף פעם לא מוותרת".

רוטנשטיינר נשאל על הרקורד הדל שלו באימון בשנים האחרונות וטען: "אימנתי 50 משחקים של נבחרות צעירות ו-40 משחקים של נבחרות לאומיות, אני בעולם הנבחרות כבר 20 שנה. יש לצדי מאמן מנוסה כמו אלון, ביחד אנחנו מספיק חזקים ומספיק מנוסים".

וילי רוטנשטיינר מאמן נבחרת ישראל בכדורגל עם אלון חזן. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
נרגש. רוטנשטיינר לצד חזן/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

רוטנשטיינר הוסיף ודיבר על השינויים שהוא רוצה לראות בנבחרת: "בקמפיין הקודם ספגנו יותר מדי שערים. רוב השערים שלנו הובקעו על ידי ערן זהבי, שחקנים נוספים צריכים לכבוש. אנחנו לא צריכים להסתמך עליו כל כך הרבה. אני רוצה שתהיה לנו מנטליות של ווינרים, אני רוצה לראות שיפור בכל התחומים ממשחק למשחק".

על הביקורת שהשמיע איל ברקוביץ' אמר האוסטרי: "לא שמעתי מה הוא אמר. אני מעריך אותו, הוא שחקן גדול ויש לו ידע גדול בכדורגל. יותר מזה אין לי מה להגיד. פגשתי אותו פעמיים והוא היה נחמד מאוד". על עזיבתו של אנדי הרצוג אמר: "זו היתה החלטה שלו והוא הסביר אותה - זו החלטה שהתקבלה בגלל משבר הקורונה. הוא גם רוצה לעשות את הצעדים הבאים שלו כמאמן".

אלון חזן הוסיף: "וילי ציין את המטרות שלנו, חלק מהן התחילו בתקופה של אנדי. חשוב לי להודות לו, אנחנו נשתדל להמשיך את מה שהוא התחיל כי כולנו היינו אותו צוות. אני איש צוות, ההגדרה לא משנה לי. המטרה שלנו היא לגרום לכדורגל הישראלי להתפתח. אני שומע את הביקורות, אבל כאחד שלא רודף אחרי כבוד אני לא נפגע. אני לא מחפש הערכה ממישהו. אני חבר טוב מאוד של איל ברקוביץ' ומעריך את הרצון שלו לאמן את הנבחרת ואולי יום אחד זה יקרה. האינטרס שלי הוא רק לקדם כמה שיותר את הכדורגל הישראלי, בשביל זה אני פה. פעמיים אימנתי את הנבחרת כתחליף זמני, אני אף פעם לא מעמיד את עצמי כמועמד ומי שרואה את העבודה שלי צריך להחליט. אם לא הייתי ברשימת המועמדים לאמן עכשיו זה בסדר מבחינתי. גם בציוות שלנו, וילי הוא הסמכות העליונה ואני עובד איתו - כמו עם אנדי".

חזן התייחס לסוגיית ההמנון וביברס נאתכו הקפטן ואמר: "כשאימנתי את הנבחרת באחד המשחקים בחרתי בנאתכו לקפטן. העניינים הפוליטיים לא מעניינים אותי. אני לא רואה בעיה אם הקפטן שלנו לא שר את ההמנון העיקר שהוא יהיה ראוי להיות קפטן מבחינת האישיות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully