וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן חסון: "התוצאה של ועדת האיתור מדברת בעד עצמה"

22.7.2020 / 14:30

יו"ר ההתאחדות התייחס למינוי של רוטנשטיינר וחזן ("החלטה שעברה פה אחד, אמרו שהוועדה חותמת גומי והתוצאה שנולדה היא הכי לא צפויה"), השיחות עם ברקוביץ' ("מועמד ראוי"), השמועות על מעורבותה של ברקת ("לא פנתה אלי") ועתידו המקצועי: "מכוון לשתי קדנציות"

בווידאו: הכרזת שר האוצר על הענקת רשת ביטחון לספורט הישראלי/מנהלת הליגה

מספר שעות לאחר שהכריז באופן רשמי על מינויו של וילי רוטנשטיינר למאמן נבחרת ישראל, ערך היום (רביעי) יושב ראש ההתאחדות אורן חסון מסיבת עיתונאים בה התייחס לסאגת מאמן הנבחרת, הביקורות על ההתנהלות של הוועדה וההכנות של ההתאחדות להגבלות של מגיפת הקורונה לקראת העונה שבפתח.

"אני שמח שמינוי צוות מקצועי עבר כמעט פה אחד, למרות שהיו מתנגדים בתקשורת אבל ברגע האמת כולם מצביעים", אמר חסון על מינויו של רוטנשטיינר. "זה בסדר גמור שיש מחלוקות לפעמים, אבל ברגע האמת כולם תומכים בהחלטה ואני חושב שזו החלטה חשובה ונכונה. ההחלטה הזו התקיימה אחרי דיונים מעמיקים מאוד. כאשר ועדת האיתור התכנסה עדיין לא היינו בגל השני. ההשלכות הכלכליות שיכולות להיות אם לא יהיו משחקים הן אדירות. גם אם עומד בפניך איש המקצוע המתאים אבל אין לך את האפשרות לשלם לו, אתה נאלץ לעשות פשרות.

"בדיון הראשון קיבלנו החלטה שנביא מאמן ישראלי. כולם דיברו על זה שכל אחד מחברי הוועדה הגיע עם מועמד משלו. קיימנו דיונים רציניים, הצבנו מטרות, חשבנו על כל מכלול האפשריות, החל ממאמנים זרים ועד מאמנים ישראלים, ובסופו של דבר, במהלך השבועיים האחרונים חלה החמרה במצב התחלואה בישראל והסיכוי לקיום המשחקים מוטל בספק, הדבר הנכון ביותר מקצועית וכלכלית הוא להישען על הצוות המקצועי שהוביל אותנו לחצי גמר הפלייאוף. כשיצאנו לדרך, לאף אחד מחברי הוועדה לא עלה שם על מועמד אחד כזה או אחר, אף אחד לא ניסה לסחוב לכיוון מסוים.

"לגבי ועדת האיתור - התוצאה מדברת בעד עצמה. היו הרבה מאוד שמות של מועמדים, בסופו של דבר הוועדה התכנסה בצורה רצינית ודנה בכל התרחישים, התוצאה שנולדה היא הכי לא צפויה, גם לחברי הוועדה כי שמעתי הרבה מאוד שהיא חותמת גומי. היא קיבלה החלטה שאף אחד מאיתנו לא צפה שנקבל, לימים נוכל לדעת האם היא נכונה או לא".

אורן חסון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
מנסה לעשות סדר. חסון/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

על השמועות לפיהן הוא כבר מתכנן להשתחרר מרוטנשטיינר ב-2021 אמר חסון: "אם תשאל את וילי או את כל חברי הוועדה המקצועית, התבטאתי שאני חושב שהוא איש מקצוע ברמה מאוד גבוהה. המחלקות שהיתה בינו ובין ההתאחדות הינה סביב נושא אחד - נושא כלכלי. בצו השעה ברור לכולם שההתאחדות לא יכולה להמשיך להתקיים כרגיל ואנחנו רואים שאנחנו בעיצומו של משבר גדול מאוד, גם ספורטיבית וגם כלכלית. לשמחתי הרבה, אחרי דין ודברים ארוכים, הצלחנו למצוא את עמק השווה - מצד אחד הוא נשאר איתנו וימשיך לפתח את הכדורגל, ומצד שני אנחנו יכולים לעמוד בהתחייבויות הכלכליות. אני שמח מאוד שהוא לקח על עצמו את המשימה הזאת ביחד עם אלון חזן. מבחינה מקצועית מדובר באיש מקצוע מהמעלה הגבוהה. הידע והניסיון שלו רחב. שקללנו את כל השיקולים, התרשמו מהיכולות והידע שלו וההכנות שהציג בפנינו לקראת המשחקים. אנחנו בטוחים שמבחינה מקצועית, הנבחרת תגיע לאתגרים הלא פשוטים שמחכים לה. אמרנו שאנחנו מצפים שעיקר הפוקוס שלו יהיה על הנבחרות הצעירות. יחד עם זאת, אנחנו בתקופת קורונה. ברור לנו שאנחנו משנסים מתניים ומצמצמים את העלויות שלנו".

חסון נשאל על דבריו של איל ברקוביץ', לפיהם הבטיח לו את התפקיד, ואמר: "אני לא מתכוון להתייחס לתוכן שעלה בשיחות אישיות, גם במקרה הזה עם איל ברקוביץ'. אני יכול לאשר שהיו לנו שתי פגישות אישיות טובות מאוד, האחרונה שבהן לפני כחודשיים, עוד לפני שאנדי הרצוג הודיע על רצונו לסיים את התפקיד. ככל שזה היה תלוי בי הוא היה מועמד ומועמד ראוי להגיע לוועדת האיתור. לצערי הוא קיבל את ההחלטה שלו וזה לא עמד במבחן המציאות".

על הביקורות שהושמעו נגדו והשמועות על כך שאלונה ברקת דחקה בו למנות את יוסי אבוקסיס אמר: "ביקורת זה לגיטימי, אבל ככל שזה תלוי בי אני באתי לשתי קדנציות. אני לומד מביקורות ובחלק מהמקרים הן מוצדקות. במהלך שלושת החודשים האחרונים דיברתי עם אלונה ברקת עשרות פעמים. מעולם היא לא פנתה אלי ושאלה מה התכניות. אני מאוד נחוש בדרכי וגאה בעבודה שעשתה הוועדה. תמיד אפשר לפעול בצורה טובה יותר, אולי נתנו לתקשורת עודף אינפורמציה, אולי זה לקח שנצטרך ללמוד לעתיד".

המנהל הטכני של נבחרות ישראל וילי רוטנשטיינר. לילך וייס, עיבוד תמונה
מקבל גב, לפחות בינתיים. רוטנשטיינר/עיבוד תמונה, לילך וייס

על מצבו של הכדורגל הישראלי בצל הקורונה אמר היו"ר: "יש לנו חשיבות מאוד גדולה לקיים את פעילות הכדורגל, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם משרד הספורט ומשרד הבריאות. המצב מורכב מאוד, אנחנו עובדים יחד איתם ועם אופ"א, נעשה כל שביכולתנו על מנת שהמשחקים הללו אכן יתקיימו. נעשים מאמצים אדירים, אנחנו רוצים לראות את המשחקים בליגת האומות מתקיימים. אני רוצה להאמין שנגיע למצב שהנבחרות והקבוצות ישחקו, אבל הדרך לא פשוטה. אנחנו מקבלים אוזן קשבת משר הספורט, אנחנו רוצים לקוות ולהאמין שהמשחקים כן יתקיימו. ההתאחדות נכנסה למשבר כשהיא בסך הכל נמצאת במצב כלכלי יציב. אין ספק שאי-קיום של משחקים וליגה יכולת לפגוע מאוד בהתנהלות הפיננסית שלנו".

על אברהם גרנט, שלכאורה הסכים לעבוד בחינם: "הוא היה מועמד על ידי התקשורת, למיטב ידיעתי לא השם שלו ולא השם של אף אחד אחר עלה בוועדת האיתור. עשינו את כל השיקולים שלנו".

* עוד לפני מסיבת העיתונאים הודיעה ההתאחדות שכל משחקי הליגות החובבניות - כלומר ליגה א', ליגה ב', ליגה ג', ליגת הנשים וליגת כדורגל האולמות ייפתחו רק לאחר החגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully