וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון "הורג מאמנים סדרתי"? פרנק ווגל וג'יי אר סמית' טוענים: הוא השתנה

למרות המוניטין המפוקפק עם ספולסטרה ובלאט, מאמן ושחקן הלייקרס מסבירים שג'יימס עבר מהפך: "הוא התבגר וההתפכח. תענוג לעבוד איתו"

אימון לוס אנג'לס לייקרס/מתוך האתר הרשמי של הלייקרס

בווידאו: הלייקרס ולברון מתאמנים לקראת חידוש עונת ה-NBA

אם יש דבר אחד שייזקף לרעתו של לברון ג'יימס כשיתלה את הנעליים, זה היחס שלו כלפי מאמנים. לקינג ג'יימס יש מוניטין של "הורג מאמנים" סדרתי, ולא בכדי: על פי דיווחים, הוא ניסה לגרום לפיטוריו של אריק ספולסטרה בזמן ששיחק במיאמי; פקפק פומבית ושלא פומבית במייק בראון; לדיוויד בלאט מחק תרגיל ועשה חיים קשיים, עד שפוטר;

אבל עכשיו, בגיל 35, כשהוא בוגר ולמוד ניסיון, בלייקרס טוענים שלא נותר מזה זכר. "אני יכול לומר שהוא סופר-מאפשר לאמן אותו השנה", סיפר מאמן הלייקרס פרנק ווגל. "יש בינינו שיתוף פעולה נהדר. אני נעזר בו מפעם לפעם בהחלטות יומיומיות ומשתף אותו בכל מיני דברים שאנחנו עושים, אבל הוא יודע שיש לי זכות להטיל וטו על הכל. המילה האחרונה היא תמיד שלי, והוא מכבד את זה".

אחת הדוגמאות לכך, על פי ווגל, היא הוויכוח המתמיד ביניהם לגבי משך האימונים. לברון דוגל באימונים ארוכים יותר, אבל ווגל קובע בכל זאת שהאימונים לא יימשכו כרצונו של ג'יימס. "הוא פשוט שחקן שכיף לאמן. נהדר לעבוד איתו", אומר ווגל. "לא יכולתי לבקש משחקן גישה טובה יותר בכל מה שקשור ליחס לצוות האימון".

לברון ג'יימס עם מאמן לוס אנג'לס לייקרס פרנק ווגל. GettyImages
"פעם היה לו פיוז קצר. עכשיו הוא אחר". לברון עם פרנק ווגל/GettyImages

בעבר, הסיפורים על יחסו של לברון למאמנים נשמע אחרת לגמרי. רענן כץ, מבעלי מיאמי היט, סיפר ב-2012 איך ג'יימס ניסה לגרום לפיטוריו של ספולסטרה, שבינתיים הפך לאחד המאמנים הטובים ב-NBA. "לפני העונה האחרונה בחוזה שלו במיאמי, לברון הבהיר לכולם שהוא רוצה לזרוק את אריק ספולסטרה", סיפר כץ. "בשלב מסוים פט ריילי קרא אליו למשרד ואמר לו בתקיפות, 'אף אחד לא יגיד לי איך לנהל את הקבוצה הזו'. הוא הבהיר לו שספולסטרה הוא האיש שלו ושפיטוריו לא באים בחשבון. זו היתה הסיבה העיקרית שלברון חזר לקליבלנד".

אבל מי ששותף לתחושות של ווגל הוא ג'יי אר סמית', אחד שראה מקרוב איך לברון מתנהל עם דיוויד בלאט בקליבלנד. "יותר מהכל, לברון הרבה יותר סבלני היום", אומר סמית', שמשתף כעת פעולה עם ג'יימס פעם נוספת, הפעם במדי הלייקרס. "כשהוא היה צעיר יותר, היה לו פיוז קצר. דברים זניחים היו חודרים את השריון שלו יותר מדי בקלות. הוא תמיד היה מפוקס, עם מוסר עבודה פסיכי ודרייב עצום לנצח ולהשתפר, אבל נראה לי שבשנים האחרונות ירד לו הרבה לחץ מהכתפיים. הוא פשוט נאמן לעצמו, ולא מנסה לקבוע כל דבר שקשור להתקפה או להגנה".

סמית' מוסיף ש"כיום, לברון נותן למאמנים לעשות את העבודה שלהם. אני מאמין שזו עדות אמיתית לכך שהוא גדל ומשתפר עם הזמן. ראיתי כל כך הרבה פעמים אנשים שמנסים להגיד שהוא 'בלתי ניתן לאימון'. אמרו שזה בגלל שהוא מבין את המשחק הרבה יותר מרוב המאמנים. אבל ממה שאני רואה, הוא השחקן שהכי קל לאמן. הוא מביע את דעתו מפעם לפעם, וזה בסדר. הגישה שלו אחרת, בוגרת יותר, סבלנית יותר. אם הוא רואה משהו שהוא לא אוהב, ברור שהוא יגיד את זה. אבל הוא נותן הרבה יותר אמון באנשים, והרבה יותר מוכן להקשיב למה שהם אומרים. הוא פשוט מאפשר להם לעשות את העבודה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully