וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף התפטר מנבחרת אקוודור: "הוא לקח את כל הכסף וברח"

אקס מכבי תל אביב סיים את תפקידו עם 900 אלף דולר בכיס ומבלי שהספיק להעביר אפילו אימון אחד. באקוודור מבקרים אותו וזועמים על ההתנהלות: "נוכל שהפיל את ההתאחדות בפח"

צילום: רויטרס

האפיזודה הקצרה של ג'ורדי קרויף בנבחרת אקוודור הסתיימה בטונים צורמים. המנהל המקצועי ומאמן מכבי תל אביב לשעבר התפטר הבוקר (ראשון) מתפקידו כמאמן הנבחרת אחרי חצי שנה נטולת כל עבודה מעשית. קרויף לא הספיק להעביר אפילו אימון אחד לנבחרת, בין היתר בשל משבר הקורונה שגרם לדחייה וביטול של משחקים.

זה לא מנע ממנו להרוויח כ-900 אלף דולר ב-186 ימים בהם כיהן בתפקיד, מה שגרר ביקורות קשות באקוודור. "ג'ורדי קרויף עוזב את נבחרת אקוודור בלתי מנוצח. הוא לא העביר אפילו אימון אחד, בטח שלא משחק. הוא לא עמד במילה שלו אפילו לרגע אחד. הוא לא רצה לחזור לאקוודור ופשוט ברח עם כל הכסף", כתבו באחד מכלי התקשורת המרכזיים במדינה.

ג'ורדי קרויף עם נשיא ההתאחדות של אקוודור. AP
התחיל כהבטחה גדולה, ומסתיים כפארסה. קרויף אחרי המינוי/AP

ההולנדי ניצל את האפשרות להפעיל סעיף יציאה מהנבחרת, שבמסגרתו יקבל את השכר שלו. גם המנהל הטכני אנטוניו קורדיון שאחראי על החתמתו של קרויף עזב את התפקיד לפני כמה ימים. ההתנהלות של קרויף הרגיזה את התקשורת והקהל באקוודור, והעיתונאי קרלוס ורה מהטלוויזיה המקומית אפילו היה נחרץ יותר וכתב: "ג'ורדי קרויף הוא נוכל שהצליח להערים על ההתאחדות האקוודורית. האם עכשיו ההתאחדות תלמד את הלקח?".

השכר השנתי של קרויף הוא 1.8 מיליון דולר, 150 אלף דולר לחודש. הוא חתם על חוזה לשלוש שנים, ואמור היה להוביל את הנבחרת המקומית למונדיאל 2022 בקטאר. קרויף עורר מחלוקת כבר בינואר, כשנסע לאירופה, ועל פי התוכנית אמור היה לצפות בשחקנים של הנבחרת שמשחקים ביבשת. עם זאת, באקוודור הופתעו לגלות שג'ורדי נמצא בישראל ("המקוןם שבו גרה החברה שלו", נכתב בתקשורת האקוודורית), ובהתאחדות תהו למה הוא נמצא ומצולם באירועים בשגרירות אקוודור בישראל, במקום לצפות במשחקי קדם עונה של הקבוצות המקומיות ובשלבים המוקדמים שלהן בגביעים בדרום אמריקה.

"ג'ורדי קרויף נוכל"

"קרויף ברח עם הכסף"

לאחר מכן חזר לאקוודור, אבל בפברואר שוב יצא לביקור במדינות שכנות, ושהה בארה"ב, מקסיקו, גם נסע לאיטליה וספרד - לכאורה על מנת להיפגש עם הצוות המקצועי שלו. במרץ פיפ"א החליטה לדחות את משחקי המוקדמות בדרום אמריקה בגלל הקורונה, ויממה אחרי ההחלטה ג'ורדי עזב את המדינה ונסע לספרד כדי להיות עם משפחתו. קרלוס גלאזרה, בכיר בהתאחדות, טען אז שג'ורדי נסע בלי לתאם ובלי לקבל אישור.

עוד באקוודור תהו למה ב-13 בינואר קרויף חתם על החוזה והבהיר שהוא "מחויב לחלוטין לנבחרת", אבל שבוע לאחר מכן מונה לתפקיד הפרשן בתוכנית הטלוויזיה "El Larguero" ברשת הטלוויזיה הספרדית SER, ואז, ב-9 במרץ, החל לכתוב טור ב"ספורט" בקטלאני. "נקודת השבר" הייתה שינוי בהתאחדות לכדורגל של אקוודור, וכשהוחלפו 6 מתוך 9 חברי הנהלה, הועלו ספקות על ההתנהלות הכלכלית של היו"ר. במקביל החלו הדיווחים על מעבר אפשרי שלו לברצלונה כמנהל ספורטיבי לצד צ'אבי כמאמן, ובאקוודור שוב ראו איך המאמן החדש שלהם רק פוזל לצדדים. ביום שישי לפני יומיים הוא אמור היה לחזור לאקוודור, אבל ביקש לדחות את ההגעה כי טען שהוא צריך לחשוב על המשך דרכו כמאמן הנבחרת מאחר שהוא "מרגיש מבוקר ונטול הגנה" מההתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully