וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויכוח סוער במנהלת הליגה: כיצד יחלקו 35 מיליון שקל בין הקבוצות?

17.7.2020 / 11:57

משרד האוצר חילק 30 מיליון שקל לליגת הכדורסל לפי אובדן הכנסות ממנויים וכרטיסים אך קבוצות שונות מסרבות למתווה הזה: "200-300 אלף שקל כרשת ביטחון? לעג לרש". ויכוח על תוספת הכסף שהושגה בישיבה המכרעת, וגם: למה מכבי תל אביב לא חלק בויכוח?

לוקה דונצ'יץ' ודאלאס מאבריקס מתאמנים באורלנדו לקראת חזרת ה-NBA/אתר רשמי

בווידאו: לוקה דונצ'יץ' ודאלאס מאבריקס מתאמנים באורלנדו לקראת חזרת ה-NBA

שלושה ימים חלפו מאז שליגת העל בכדורסל קיבלה הודעה על "רשת ביטחון" ופיצוי כספי ממשרד האוצר בסך 35 מיליון שקל, והרוחות לא שקטות בין חברי הדירקטוריון השונים בכל הנוגע לחלוקת הכספים.

פקידי משרד האוצר החליטו במהלך הדיונים מול ראשי המנהלות לשפות את הקבוצות רק על סעיף אובדן הכנסות מכרטיסים ומנויים, כשהסכום שהיה אמור להגיע לקבוצות היה 30 מיליון שקל, כמחצית מהסכום שהוגש בתחילה, אלא שבמהלך הישיבה בה נכחו יו"ר המנהלת שמואל פרנקל, אנשי הפועל ירושלים גיא הראל ואייל חומסקי ויו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, השיגו לכדורסל עוד 5 מיליון שקל.

לאחר שנודע הסכום הסופי הגיעו טענות ממספר קבוצות כי אותו סעיף יקפח אותם בצורה קשה. "אם הולכים לפי אותו סעיף, יש כמה קבוצות שיקבלו 200-300 אלף שקל במקרה הטוב, זה רשת ביטחון? זה לעג לרש", אמר אתמול (חמישי) לוואלה! ספורט אחד מיושבי הראש של קבוצות הליגה. אגב, כל הקבוצות התבקשו להגיש מסמכים עם הכנסותיהם ממנויים וכרטיסים עוד לפני הידיעה כמה כסף יתקבל ממשרד האוצר.

חלק מיושבי הראש, ביניהם יצחק פרי ממכבי ראשון לציון וחיים אוחיון מגלבוע/גליל, דרשו להכיר באובדן הכנסות מהעיריות כחלק מחישוב חלוקת הכספים, אך בבדיקה שערכו במנהלת הליגה מול משרד האוצר, אין באפשרותם לקבל פיצוי על אובדן הכנסות מסוג זה.

גם על תוספת 5 מיליון השקלים קיים ויכוח. על פי חלק מחברי הדירקטוריון, הימצאותם של מזרחי, הראל וחומסקי בישיבה היה לא תקין, והעובדה שהם מייחסים את תוספת התקציב לתוספת לאירופה לא נכונה ויש לחלקו במקרה הטוב שווה בשווה בין הקבוצות. "כל אחד שהיה מחליף אותם יכול היה לייחס את הסכום למשהו אחר", אמר חבר דירקטוריון נוסף, "בשום מקום לא כתוב למה הכסף הזה נועד ומאיפה הגיע הסכום הזה".

ישיבת דירקטוריון מנהלת הליגה, שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב, יוסי שרעבי מנכ"ל משרד הספורט. עודד קרני, אתר רשמי
העניינים יתבהרו בקרוב. שמעון מזרחי וישיבת הדירקטוריון עם משרד הספורט במרץ/אתר רשמי, עודד קרני

במנהלת הליגה ינסו לפשר בין הצדדים ולהגיע לנוסחא שתרצה את כולם. מספר יושבי ראש כבר טענו כי צריך להיות סכום מינימום שיועבר לקבוצות, כחצי מיליון שקל, מה שיפתור את הבעיה הכללית, אך הנושא רחוק מפיתרון, כשקיימת טענה מדוע קבוצות שהגישו אובדן הכנסות ממנויים וכרטיסים, הסעיף עליו מוענקת "רשת הביטחון", של פחות מ-200 אלף שקל, זכאית לפיצוי של חצי מיליון שקל. "קבוצות לא יוכלו לקבל יותר כסף ממה שהם הגישו בתחילה, זה לא הגיוני", אמר אחד מחברי המנהלת.

במכבי תל אביב העריכו השבוע כי הסכום שיקבלו ינוע בין 17 ל-19 מיליון שקל, אך לוואלה! ספורט נודע כי על פי התחשיב שנעשה מול משרד האוצר, הכסף שהצהובים הגישו תחילה עמד על כ-42 מיליון שקל של הכנסות ממנויים וכרטיסים, כולל היורוליג. לאחר מכן הפחיתו את סכום ההכנסות ממנויים בליגה ל-14 מיליון שקל (אם כי יש לציין כי מנוי הקבוצה הוא גם לליגה וגם ליורוליג), וגורמים שונים טענו כי יש לחשב להם אפילו פחות מהסכום הזה. למרות זאת, ההערכות הן שמכבי תזכה לסכום של כ-17 מיליון שקל לפחות, פחות מחצי ממה שביקשו בתחילה, על פי הדוחות של המועדון. רוב קבוצות הליגה האחרות צפויות לקבל סכום שמתקרב ל-100 אחוז מהסכום אותו דרשו.

כאמור, במכבי תל אביב שומרים על שקט בכל הוויכוח שכן יו"ר הקבוצה שמעון מזרחי עזב את תפקידו בדירקטוריון, וטרם מונה לו מחליף. בישיבות האחרונות הקבוצה לא יוצגה כלל, אך במקביל אנשי הקבוצה נמצאים בקשר רציף עם אנשי המנהלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully