וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזכיר את גרנט היל": מניית הדראפט של אבדיה בנסיקה, גם של ים מדר

היכולת הטובה בליגה משתלמת: אבדיה זוכה להשוואה מחמיאה ומוריד מסדר היום השוואה מחמיאה פחות, מדר קופץ בתחזיות "אפילו אם ימשוך את מועמדותו מהדראפט"

בווידאו: הכרזת שר האוצר על הענקת רשת ביטחון לספורט הישראלי/מנהלת הליגה

נראה שמניית הדראפט של דני אבדיה וים מדר מתחזקת בזכות היכולת הטובה שהשניים מציגים מאז חידוש ליגת העל. במוק דראפט של "האתלטיק" שפורסם אמש (שלישי) מופיעים השניים במיקומים גבוהים ביחס לתחזיות הקודמות: לאבדיה מנבא מומחה הדראפט סם וסיני להיבחר על ידי קליבלנד בבחירה הרביעית, ולגבי ים מדר הוא צופה שייבחר בבחירה ה-55 על ידי ברוקלין.

"אבדיה הוא הפרוספקט הבכיר היחיד בדראפט שפעיל עכשיו, ובחודש האחרון הוא מאוד עזר לעצמו", נכתב. "מכבי תל אביב נותנת לאבדיה קצת יותר חופש עם הכדור וזה מוביל לתוצאות טובות. מאז החזרה הממוצעים שלו עומדים על 17.3 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו-3.3 אסיסטים למשחק, והוא מדייק ב-41 אחוזים מהשלוש. באופן כללי, הוא נראה יעיל בכל הקשור לקליעה וקבלת החלטות. ראוי לציין שרמת הליגה בישראל די נמוכה, ושכמה מהמשחקים הטובים ביותר של אבדיה הגיעו מול קבוצות ברמה נמוכה מאוד. במשחקים נגד הקבוצות הטובות בליגה אבדיה היה קצת פחות יעיל, אבל האפשרות שניתנה לאנשי NBA לראות אותו מוביל כדור ולוקח חלק דומיננטי בהתקפה מול שחקנים בוגרים, הזכירו להם את המהירות שבה הוא משחק, את ראיית המשחק שלו ואת הכישרון ההגנתי שלו. ברור לגמרי שאבדיה אתלט ברמת NBA עם הבנת משחק ברמת NBA. זה לא עוד מריו הזוניה".

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
מנייה בעלייה. דני אבדיה/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

יחד עם זאת, הכותב מציין ש"הדעות לגבי אבדיה עדיין חלוקות. בליגה עדיין יש מי שמפקפק ביכולת שלו להפוך לקלע שלשות טוב, ועדיין יש חוסר ודאות ממשי לגביו. ובכל זאת, סגנון הזריקה השתפר מאוד בחצי השנה האחרונה, ומי שמאמין שהוא יוכל לקלוע ב-NBA רואה בו פוטנציאל לשחקן חמישייה ברמה גבוהה, מעין פוינט פורוורד שמסוגל לקחת ריבאונד, להוביל כדור ולייצר מצבי קליעה. אחרים רואים בו לא יותר משחקן ספסל איכותי".

מלבד קליבלנד, מועמדת רצינית נוספת לבחור באבדיה היא שיקגו. אמש ניתח הכתב הוותיק סאם סמית' את המועמדים של הבולס לדראפט וניתח את בין את אבדיה. "הוא יכול להיות שחקן הכנף העתידי של הבולס. אבדיה מסוגל להתאים ליד זאק לאבין וקובי ווייט, ולסייע להם בהובלת הכדור - תחום שהם לא מצטיינים בו. חלק משווים אותו לדנילו גלינארי, אבל לא ברור למה אנחנו תמיד משווים בהכרח שחקנים בינלאומיים לשחקנים בינלאומיים אחרים. עבורי, הוא מזכיר את מיקי ג'ונסון ואולי אפילו את גרנט היל".

גם מומחה הדראפט של ESPN, ג'ונתן גבעוני, בטוח שאבדיה הפך לקונצנזוס בשבועות האחרונים. "אין שום ספק שאבדיה הוא הכישרון הבינלאומי מספר אחת בדראפט", אמר בריאיון ל"יורוספורט טורקיה". "הוא בקבוצת האיכות השנייה של הדראפט, אחרי לאמלו בול, אנתוני אדוארדס וג'יימס ווייזמן. הוא אולי לא לוקה דונצ'יץ', אבל הוא כישרון גדול בפני עצמו, שחקן שבגובה 2.06 מטר מסוגל לתפקד כפליימייקר. הוא יעיל עם או בלי הכדור, האתלטיות שלו השתפרה פלאים וגם בהגנה הוא עשה התקדמות גדולה. הוא עובד קשה מאוד כדי לשפר את החיסרון העיקרי שלו, הקליעה מבחוץ. לא פייר להשוות אותו לדונצ'יץ', אחד מחמשת השחקנים הכי טובים ב-NBA כיום. לוקה כישרון נדיר מאוד. לדני יכול להיות עתיד מזהיר בליגה, אבל לא נכון להשוות אותו לדונצ'יץ'".

עוד בוואלה!

חוזר בגיל 36: דונטה סמית' חתם לעונה הבאה במכבי חיפה

לכתבה המלאה
שחקן הפועל תל אביב ים מדר. לירון מולדובן
"השקעה עתידית משתלמת". ים מדר/לירון מולדובן

גם ים מדר עשוי להיבחר בדראפט הקרוב, אם כי עדיין ייתכן שימשוך את מועמדותו בסמוך לדראפט כדי להירשם בשנה הבאה ואולי להיבחר בסיבוב הראשון. אמש הוא הופיע, כאמור, במוק של "האתלטיק" בבחירה ה-55 של ברוקלין.

"מדר מציג יכולת גבוהה בחודש האחרון. הוא גארד אתלטי ותחרותי בשני צידי המגרש. יש לו חושים טובים, וגם היכולת שלו ליצור לאחרים ברמה גבוהה. הגנתית, הוא מאוד אגרסיבי ותקיף. סימן השאלה לגביו הוא הקליעה מבחוץ שלא מאוד יציבה לאורך הקריירה. אני לא משוכנע שהוא ישאיר את מועמדותו בדראפט הקרוב, אבל הוא ללא ספק שחקן ששווה לבחור בדראפט כהשקעה עתידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully