וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מגבירה את הלחץ על האוצר ופונה לאוהדים: "אנחנו תלויים בכם"

13.7.2020 / 7:26

שמעון מזרחי פנה לאוהדים על רקע סימני השאלה הכלכליים, וממשיך לפעול על מנת להגדיל את הפיצוי הממשלתי. דורסי צפוי לקצץ ולהישאר, אופטימיות לגבי השארת כהן ודיברתולומאו. ההפסד? "בגמר התוצאה תהיה אחרת"

דוברות הכנסת

בווידאו: גיא הראל בדיון על מניעת הטרדה מינית בקרב ספורטאים

1. במכבי תל אביב מודים שיש ירידת מתח, אבל בטוחים: נבוא לפלייאוף בטירוף

מכבי תל אביב סיימה אמש (ראשון) את העונה הסדירה בליגת העל עם הפסד 86:77 למכבי ראשון לציון. הצהובים פספסו הזדמנות לסיים את העונה ללא הפסדי בית לראשונה אחרי עשור, וסיימו את העונה במאזן של 24 ניצחונות וארבעה הפסדים. בקבוצה כעת ימתינו לדעת היום מי מבין מכבי חיפה, עירוני נס ציונה, הפועל באר שבע או הפועל תל אביב תהיה היריבה ברבע גמר הפלייאוף, בסדרה שתצא לדרך בשבת.

בסיום המשחק טען יאניס ספרופולוס שהבעיה של הצהובים היתה פיזית, והסביר שהשחקנים הגיעו עייפים מאוד למשחקם השלישי בתוך שבוע עם שלושה זרים בלבד, ללא קווינסי אייסי ואלייז'ה בריאנט הפצועים וטיילר דורסי שרק יצא אתמול מבידוד. "תוסיף את החיסורים והעייפות לעובדה שהמשחק הזה לא קבע כלום, ותקבל ירידת מתח והגעה מנטלית פחות טובה למשחק", הודה אחד מאנשי מכבי, "את ראשון לציון אנחנו יכולים לפגוש שוב רק בגמר, ואנחנו מאמינים שאם נפגוש אותם שם, התוצאה והיכולת ייראו אחרת".

אחת מנקודות האור של הצהובים אמש היתה היכולת של דורי סהר הצעיר, שקלע 7 נקודות ב-19 דקות. "אנחנו תמיד שואפים להיות הכי טובים שאנחנו יכולים בכל יום. בפתיחת המשחק וברבע הרביעי פחות שיחקנו ביחד, לא הלך לנו, אבל אנחנו מתקדמים הלאה עם הראש לפלייאוף", אמר סהר. "אני לא מודאג כי אני מכיר כל אחד שיושב בחדר ההלבשה, כולם יבואו בטירוף ונבוא להיות הכי מוכנים שאפשר".

על היכולת שהציג באופן אישי אמר סהר: "מגיעה מילה טובה למאמנים ולמערכת שמגבה אותי ונותנת לי להיות על המגרש. אני מרגיש שיש לי הזדמנות טובה, מרגיש שהחברים על המגרש נותנים לי ביטחון. הולך טוב בינתיים. אני פחות עייף, אני עדיין ילד, לא יודע להגיד לגבי אחרים, בטוח שקצת יותר קשה להם".

הצהובים יקבלו כעת שישה ימי מנוחה עד פתיחת הפלייאוף, ויקבלו בחזרה את קווינסי אייסי וטיילר דורסי. אלייז'ה בריאנט עדיין סובל מכאבים ולא ברור אם יהיה כשיר לתחילת הפלייאוף.

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
בפלייאוף זה ייראה אחרת? יובל זוסמן אמש/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

2. מגבירים את הלחץ על האוצר ופונים לאוהדים: "זקוקים לכם"

עוד לפני שהצהובים יעלו שוב על הפרקט, הדרמה הגדולה תתרחש במשרדי האוצר בנוגע לרשת הביטחון לעונה הבאה. מחר תיערך פגישה בין יושבי הראש של מנהלות הליגה בכדורסל ובכדורגל עם שר האוצר ישראל כץ, והצהובים מחכים לבשורות טובות. פקידי האוצר חזרו בימים האחרונים על המנטרה לפיה בשל העובדה כי היורוליג הינו מפעל פרטי, מכבי לא תהיה זכאית לכסף על אובדן הכנסות מאי מכירת מנויים אליו. למרות זאת, הצהובים מקווים לבשורות אחרות.

בימים האחרונים אנשי הקבוצה מנהלים שיחות עם בכירי האוצר כדי לנסות להגדיל את הסכום שליגת העל תקבל כפיצוי - כ-30 מיליון שקל. הצהובים מקווים בכך להגדיל את הנתח הצפוי להם, שאמור לעמוד על 15-18 מיליון שקל.

אמש שלח יו"ר המועדון שמעון מזרחי מכתב לאוהדי הקבוצה לגבי נושא חידוש המנויים שטרם החל: "בשלב הזה אנו ממתינים למספר הבהרות מהגורמים הממשלתיים הנוגעים בדבר בהתייחס לעונה הבאה. את המוטיבציה הגדולה להוציא מכתב זה בימים אלה נתתם לי אתם האוהדים הנאמנים שפניתם אלינו השכם והערב בדרישה לאפשר לכם לחדש את המנוי וזאת ללא כל תנאי. מחד מנסים אנו לספוג את הנזקים שנגמרו מהעונה הנוכחית בעקבות משבר הקורונה, ומאידך לא שוקטים על השמרים בנוגע לעונה הבאה. לצורך כך נדרשים אנו למשאבים לא מבוטלים, כאשר חלקם הלא מבוטל תלוי ומגיע מכם האוהדים הנאמנים הרוכשים ומחדשים את המנוי".

הצהובים בוחנים מספר אפשרויות למכירת המנויים לקראת העונה הבאה, ביניהם מסלולים שיאפשרו לאוהדים לקבל עד 80 אחוז מעלות הכרטיס הממוצע למשחק שלהם אם המשחק לא ייערך.

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן עם ג'ייק כהן ועם שמעון מזרחי. דני מרון
חוסר הוודאות הולך וגובר. שמעון מזרחי/דני מרון

3. אופטימיות בקבוצה: כהן, דיברתולומאו, אייסי ודורסי יישארו?

רשימת המועמדים לקבוצה בעונה הבאה התארכה אתמול ואליה הצטרף ניקו לפרוביטולה, שחקנה הארגנטינאי של ריאל מדריד, שצפוי לעזוב את הקבוצה ונחשב לשחקן מבוקש באירופה. ביוון פורסם כי פנאתינייקוס הצטרפה למאבק על טיילר אניס, השחקן שנבחן בקיץ שעבר במכבי תל אביב אך נמצא לא כשיר, ונחשב למועמד בכיר לעמדת הגארד במקומו של נייט וולטרס שעזב.

אלא שלצהובים עדיין יש מספר קצוות לא סגורים בכל הנוגע לשחקנים שכבר נמצאים בסגל. ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו, צמד המתאזרחים שנחשבים לעמודי תווך במועדון, עדיין לא סגרו את תנאיהם לעונה נוספת, כשכהן מחזיק בהצעות מאירופה. גם דיברתולומאו החל לשקול מעבר. למרות זאת, במכבי תל אביב מאמינים שיצליחו להשאיר את השניים. קווינסי אייסי קיבל הצעה להמשיך בשכר מופחת מהעונה שעברה, כשגם כאן גורמים במכבי מאמינים כי ניתן להגיע לסיכום עמו אם יתגמש בנושא הכספי.

טיילר דורסי צפוי להמשיך כשבמועדון מספרים שהוא צפוי לקצץ בשכרו על מנת להישאר. לדורסי עדיין יש אפשרות יציאה מחוזהו עד סוף החודש, אך כדי לצאת ממנו יצטרך להציג חוזה חתום ב-NBA.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully