וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר אונים: קבוצות ליגת העל לא מורשות להכניס זרים חדשים לישראל

12.7.2020 / 11:03

מלבד המשבר הכלכלי, המועדונים נתקלים בבעיה שמאפילה על ההכנות וחוששים ששחקנים שכבר סיכמו, יחתמו לבסוף בקבוצות אחרות. מכבי תל אביב למשל צפויה להחתים 4-5 שחקנים ומאמן זרים

בווידאו: מרקו בלבול נפרד ממכבי חיפה/האתר הרשמי של מכבי חיפה

בווידאו: מרקו בלבול נפרד ממכבי חיפה

לצד הבעיות הכלכליות שעשויות לדחות את פתיחת העונה בליגת העל בכדורגל, ישנה בעיה מקצועית שמטרידה מאוד את ראשי המועדונים ומאמני הקבוצות. חלק מהקבוצות כבר סיכמו עם זרים חדשים לעונה הבאה, אבל נתקלות בסירוב תקיף של משרד הבריאות לאשר את כניסתם לישראל. מדובר בשחקנים זרים שלא שיחקו בארץ בעונה החולפת ולא מחזיקים באישורי שהייה.

הדבר עלול להביא לפגיעה קשה בהכנות של קבוצות ליגת העל, שסובלות לא רק מהסירוב של משרד הבריאות, אלא גם מאי ודאות מעיקה בנוגע לשאלה מתי זרים חדשים יוכלו להיכנס לישראל. החשש הוא שחלק מהשחקנים שממתינים בחו"ל, יאבדו סבלנות ויחזרו בהם מהסיכום. "אין ספק שמדובר בבעיה קשה בהכנות לעונה", אמר גורם בכיר באחת מקבוצות ליגת העל, "אי אפשר להחתים זרים חדשעם כי לא ברור אם ומתי יאשרו להם להיכנס. בימים הקרובים נהיה יותר חכמים בנוגע לעניין הזה".

קבוצות רבות מליגת העל צפויות להחתים זרים חדשים, בין היתר מכבי תל אביב שכבר נפרדה מצ'יקו אופואדו וכנראה תחפש שחקנים גם במקום אנדרה ז'ראלדש, אורוש ניקוליץ' וז'איר אמאדור שצפוי להימכר לריאל סראגוסה. בנוסף, הצהובים צפויים למנות מאמן זר חדש במקום ולאדן איביץ'.

לוסיו שחקן הפועל חדרה חוגג עם חבריו. שלומי גבאי
זרים ששיחקו בישראל ועברו קבוצה, רשאים להיכנס לישראל. לוסיו/שלומי גבאי

במקביל, גם בנוגע לזרים שכן שיחקו בישראל בעונה החולפת ישנה בעיה והיא נושא הבידוד. מרבית השחקנים כבר נסעו לחופשות מולדת ואחרי שישובו מהן, הם ייאלצו להיכנס לבידוד של שבועיים שבמהלכם עם יעברו בדיקת קורונה. באותה תקופה הם לא יהיו רשאים להתאמן עם הקבוצות.

הבעיה היא בעיקר בקבוצות שישחקו במפעלים האירופים ואצלן חוששים שההכנות למשחקים המוקדמים ביבשת הישנה ייפגעו. במועדונים הללו מקיימים דיונים מול משרד הבריאות בניסיון להשיג אישור לאותם שחקנים לנהל שגרה דומה לזו שהייתה קיימת בליגת העל מעל חזרתה מהפגרה הכפויה: יציאה לאימונים בלבד ולאחר מכן חזרה מיידית הביתה.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully