וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד שלו, הצד שלו: מה יאחה את הקרע בין משה חוגג לרוני לוי?

12.7.2020 / 12:00

משה חוגג מחזיק מרוני לוי אחד המאמנים הטובים בארץ, אבל המסרים שמגיעים מכיוון המאמן מפריעים לו. בניון מאמין בלוי, השחקנים רוצים שיישאר, השאלה היא האם אפשר לשפר את מערכת היחסים עם הבעלים. האמת? עם קצת מאמץ של כולם זה אפשרי

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים/האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

בסרטון: רוני לוי מדבר לפני המשחק האחרון של העונה.

כשהחל משבר הקורונה, בבית"ר ירושלים ישבו על קיצוצים לכל עובדי המועדון. כשהדברים הגיעו לצוות המקצועי, יוסי בניון חזר אל משה חוגג עם מסר מרוני לוי, לפיו המאמן מוכן לעבוד בחינם בתקופת הקורונה ולבוא לקראת המועדון כדי לעבור את המשבר. חוגג אהב את ההתגייסות ואפילו רצה להוציא הודעה על כך שאף על פי שלוי הציע לאמן בחינם, הוא עצמו לא הסכים לכך. המאמן סירב, הוא חשש שהדברים עלולים להתפרש אחרת.

ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? כדי להראות שמערכת היחסים בין השניים לא הייתה כזאת שלילית לאורך העונה. מאחורי הקלעים היו ימים של הרמוניה, כזאת שהביאה את חוגג להוציא הודעה בינואר לפיה יחתים את המאמן לעונה נוספת. איפה הכול השתבש? חוגג לא אוהב את המסרים של לוי ואת ההקטנה המקצועית של הסגל. מאחורי כל הסיפור יש משחק חתול ועכבר של מסרים, צד אחד תוקף ואחר מתגונן ולהיפך. זו התנהלות לא בריאה של הצדדים, כזו שיכולה הייתה להימנע בתקשורת נכונה, שיתוף ותיאום ציפיות.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם המאמן רוני לוי. ברני ארדוב
השחקנים רוצים שיישאר. לוי מקבל אהבה במשחק האחרון של העונה/ברני ארדוב

המתיחות הזאת מתחילה בלא מעט מהפעמים בשיחות אחרי משחקים. כשמשחקים הסתיימו, בזמן שהכול רותח, המאמן מאוכזב והבעלים מתוסכל, כל כניסה של חוגג לחדר המאמנים הייתה יוצרת אווירה מתוחה. הבעלים רצה תשובות, לוי ענה לעתים בעצבנות והיחסים בין השניים התקררו בהתאם. גם ביומיום, חוגג העביר את המסרים שלו דרך כלי התקשורת ולוי הגיב במסרים משלו במסיבות עיתונאים ואחרי משחקים. כל פעם שהדברים הללו קרו רק הגבירה את המתיחות והעצבים בין הצדדים.

חוגג מאוד אמוציונלי ומתלהב. הוא גם קשוב לקהל ולרצונות שלו. זה לא סוד שהקהל של בית"ר לא בעד רוני לוי, אבל את האשמה לכך ניתן להטיל גם על רף הציפיות המטורף של חוגג והחיזור אחרי ברק בכר בקיץ האחרון. חוגג החתים, למעשה, את לוי על חוזה שבו כרטיס לאירופה מבטיח שנה נוספת בתפקיד, מה שאכן קרה לבסוף, אך ברמת האווירה, בבית"ר ירושלים התייחסו למקום שלישי ככישלון. ההישג הזה לא באמת לא מרגש אף אחד.

חוגג יצטרך לקבל בימים הקרובים החלטה לגבי המאמן יחד עם יוסי בניון. גם הוא יודע שהעלות של רוני לוי בעונה הבאה, אם יפוטר, יכולה להתקרב ל-2 מיליון שקל. הוא צריך כרגע להחליט האם ללכת עם הרצון של בניון והשחקנים ולהשאיר את המאמן, או לקבל החלטה עצמית על שינוי בצוות המקצועי.

בריאיון ביום שישי סיפר חוגג כי יום לפני כן שוחח עם לוי. אולי זה המפתח לכל הסיפור. אם יוחלט שהמאמן נשאר, הדרך היחידה שהשידוך בין הצדדים יצליח היא לשנות את רמת התקשורת בין השניים - יותר שיחות, יותר שיתוף, יותר הבנה, והכי חשוב - תיאום ציפיות. אם חוגג חושב שלוי אחד המאמנים הטובים בארץ, שהשחקנים מתים עליו ושמקצועית הוא האיש הנכון, כל השאר פתיר. אם שני הצדדים יבינו איפה הם טעו, תוכשר הקרקע להמשיך יחד. שוב, כל זאת בתנאי שחוגג באמת מאמין במאמן והדברים לא נאמרו אך ורק לקראת שיחה על התרת חוזה ופיצויים.

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם המנהל המקצועי יוסי בניון. ברני ארדוב
יצר רף ציפיות מטורף. חוגג/ברני ארדוב

בשנה הבאה לא צפוי קהל בליגת העל. לבית"ר אין כסף מיותר לבזבז ולקבל החלטות כלכליות רעות. עבור חוגג זה יכול להיות סוג של ניסוי שהוא אוהב - לצאת מהקופסא, ללכת עם הבחירה של המנהל המקצועי גם אם יש התנגדות אצל חלקים בקהל, כפי שעשה עם עלי מוחמד. עד שיחזור הקהל הוא יוכל לעשות את הסיכומים שלו ולהבין אם הצעד היה נכון. אם זה יצליח, הוא ייתן לבניון את המושכות להרבה שנים מבלי להתערב. אם זה ייכשל, בניון יודה בכך ואולי אף יילך לבד.

בסופו של דבר, משבר הקורונה לא מתיר יותר מדי אפשרויות מקצועיות לקבוצות. גם אחרי רשת הביטחון שתגיע, בית"ר תשמר את מרבית הסגל ואולי תצרף אליו עוד 2-3 שחקנים זולים יחסית. את מרבית הסגל הזה רוני לוי כבר אימן ומכיר, ויחד עם בניון גם משוכנע שיעשו קפיצת מדרגה. אם הצדדים יישבו ויגיעו להבנות בנוגע למסרים ותיאום הציפיות, אולי בסוף העונה הבאה הם יצחקו על כך שבכלל הגיעו למצב הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully