וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בברצלונה זועמים על "אליפות ה-VAR" של ריאל, אבל זידאן טוען: זה בזכות קורטואה ובנזמה

סגן נשיא ברצלונה לשעבר תקף את השופטים אחרי עוד פנדל ועוד צעד לעבר התואר, אבל במדריד מתעלמים: "לטיבו יש השפעה עצומה על המאבק". בייל לא שותף וצחק בהפגנתיות, הפרשנים קוטלים: "הוא מתכוון לצחוק ביציע עד 2022?"

מתוך אינסטגרם

ריאל מדריד כבר מרגישה את האליפות ממש מעבר לפינה. הבלאנקוס שמרו אמש (שישי) על מאזן מושלם מאז החזרה מפגרת הקורונה, גברו 0:2 על אלאבס והחזירו את הפער מברצלונה לארבע נקודות כשנותרו עוד שלושה מחזורים לסיום העונה בליגה הספרדית. קארים בנזמה כבש מהנקודה הלבנה בדקה ה-12 אחרי שמנדי הוכשל ברחבה, מרקו אסנסיו הבטיח את הניצחון בדקה ה-51 מבישול של בנזמה, וכעת בארסה יודעת: כל איבוד נקודות יכריע סופית את המאבק.

לריאל נותרו משחקים לא קלים, על הנייר: ביום שני היא תתארח אצל גרנאדה, בחמישי תארח את ויאריאל ותסיים את העונה במשחק חוץ אצל לגאנס ביום ראשון. היא תקווה להגיע למחזור הנעילה של העונה כשהיא כבר אלופה, וכל שהיא צריכה לעשות הוא להשיג חמש נקודות.

לברצלונה, כאמור, אסור למעוד. הערב היא תתארח אצל ויאדוליד, ביום חמישי תארח את אוסאסונה ובראשון את אלאבס, משחקים נוחים יחסית - אבל ספק אם יעזור.

מאמן ריאל מדריד זינדין זידאן עם השחקנים. GettyImages
הנה, זה מגיע/GettyImages

בסיום שיבחה ריאל מדריד גם את קארים בנזמה שכבש ובישל והמשיך את העונה האישית הפנטסטית שלו, אבל גם - אולי בעיקר - את טיבו קורטואה. השוער הבלגי נמצא בשיאו בתקופה האחרונה, ושמר על רשת נקייה בחמישה משחקים ברציפות. בסך הכל, הוא לא ספג ב-18 מתוך 32 מחזורים העונה, וגם אמש סיפק כמה רגעים יפים.

"טיבו בכושר שיא. הוא נראה נהדר, ואני חושב שיש לו השפעה עצומה על מאבק האליפות העונה", שיבח זינדין זידאן את שוערו בסיום. "אנחנו ממעטים לספוג, משחקים עם המון אחריות בהגנה, ואני זוקף חלק גדול מזה לזכותו. הוא עוזר לנו מאוד למנוע ספיגות".

זידאן אף הרגיע את אוהדי ריאל בנוגע לבנזמה, שהוחלף במהלך המשחק ונראה סובל מכאבים. "אני לא חושב שזו פציעה של ממש, אלא סתם תשישות. אי אפשר להסתיר את זה שהשחקנים שלי עייפים", אמר המאמן, והעריך שבנזמה יהיה כשיר למשחק הבא נגד גרנאדה, בו יחזרו גם סרחיו ראמוס ודני קרבחאל.

עוד בוואלה!

ספרד: ריאל מדריד ניצחה 0:2 את אלאבס

לכתבה המלאה
פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד עם סרחיו ראמוס, דני קרבחאל. GettyImages
גם פלורנטינו מרגיש את האליפות קרובה/GettyImages

בשולי המשחק, זידאן הודה אמש ש"ייתכן שחאמס רודריגס כבר לא ישחק יותר בריאל". הקשר הקולומביאני המאכזב לא שותף גם אמש, וקבוצות רבות הוזכרו כמועמדות לצרפו, בראשן אברטון.

עוד בריאל: גארת' בייל לא נכנס אפילו לשנייה אחת וצפה בכל המשחק מהספסל. בדקה ה-93 כשביצעה ריאל את החילוף החמישי שלה (בראהים דיאס במקום קאסמירו), המצלמה קלטה את הוולשי צוחק בציניות ובהפגנתיות במשך שניות ארוכות. עוד לפני כן נראה בייל כשהוא "תופס תנומה" על הספסל כביכול, כשהוא מכסה את עיניו עם מסכה.

בתקשורת המדרידאית הגיבו בכעס לתמונות של בייל על הספסל, והפרשן רובן חימנס כתב ב"מארקה": "בקיץ שעבר היה ברור שאף קבוצה באירופה לא רוצה את בייל או את החוזה הענק שלו. בזמנו היה היה קרוב לפרישה מוקדמת בליגה הסינית, כשהוא בן 30 בלבד. זה אומר המון על שאיפות של כדורגלן, ומראה שהתשוקה שלו שברירית אפילו יותר מהגוף שלו".

חימנס הוסיף: "מה התוכנית של בייל? לצחוק ביציעים עד 2022? הוא רוצה לשחק כדורגל או לנקום בזידאן? אם אתה לא מוכן לקצץ בשכר שלך במצב הנוכחי ובנוסף לא מוכן לחפש קבוצה שתוכל לקבל בה דקות, אתה בעצם מסכים עם כל מי שאומר שהקדנציה של בייל בריאל היא כישלון אחד גדול".

במאמר דעה נוסף ב"אס" מתחו ביקורת קשה על בייל וכתבו ש"ההתנהלות שלו בחודשים האחרונים בכלל ואתמול בפרט, מבזה את המועדון. חייבים למצוא דרך לגרום לו לעזוב בקיץ".

כך או כך, בברצלונה מתקשים להשלים עם האליפות המסתמנת של ריאל. אמש כינו בתקשורת הקטלאנית את ריאל "אלופת ה-VAR", אחרי שקיבלה פנדלים בשלושה משחקים ברציפות. סגן נשיא בארסה לשעבר טוני פריישה תקף את השופטים בסדרת ציוצים בעקבות הפנדל שנשרק לזכותה של ריאל, ואמר שזו "בדיחה", למרות שצילומי הטלוויזיה הראו שהפנדל היה מוצדק.

"יש כאן משהו מסריח, זו בדיחה עצובה", כתב. "בקושי נוצר מגע בעבירה של הפנדל, והיא ממילא התרחשה מחוץ לרחבה. הכל מוכרע מראש, והם שמחים ומרוצים מעצמם. זה מה שהם עושים במשך כל השנים".

בשער השני בדקה מערכת ה-VAR את האפשרות שבנזמה היה בעמדת נבדל לפני שבישל, ופסקה שהשער חוקי. גם את ההחלטה הזו ביקר פריישה וכתב כשהוא רומז לקנוניה: "תנו להם לסדר את הקווים".

בריאל הגיבו להאשמות, ורפאל וראן אמר ש"הרעש שמגיע מבחוץ בנוגע ל-VAR לא משפיע עלינו. אנחנו מנסים לשלוט במה שיש לנו שליטה עליו, זו הגישה שלנו על כר הדשא. היום לא הצגנו את היכולת הכי טובה שלנו, אבל היינו סולידיים ועבדנו קשה כדי לא לספוג. יש לנו קבוצה טובה ומגובשת, מלאה בכישרון. כולם מאמינים במאמן ועובדים יחד".

לוקאס ואסקס הוסיף לגבי הגנת הברזל של ריאל ש"הסוד הוא שאנחנו מתקיפים ומגנים יחד, כולנו כיחידה אחת. יש בינינו תקשורת נהדרת, וזה עוזר מאוד. אני שמח ששיחקתי ועזרתי לקבוצה".

seperator

מספרים

* הפנדל שריאל קיבלה בדקה ה-11 הוא הפנדל ה-140 שנשרק העונה בלה ליגה ובכך היא משווה את השיא לכמות הפנדלים הרבה ביותר שנפסקו שם בעונה, כמו ב-1989/90.

* קארים בנזמה הפך לשחקן ריאל מדריד השני בהיסטוריה שכובש עבורה בכל אחד מימות השבוע. זו הייתה הפעם הראשונה שהוא כובש ביום שישי במדי הבלאנקוס.

* חלוקת השערים של בנזמה בליגה עבור ריאל מדריד:

78 בשבת
56 בראשון
10 ברביעי
5 בחמישי
5 בשני
2 בשלישי
1 בשישי

* השער של בנזמה בדקה ה-12 היה השער ה-500 שריאל כובשת תחת זינדין זידאן. אלה השחקנים שתרמו את כמות השערים הרבה ביותר:

כריסטיאנו רונאלדו - 112 שערים
קארים בנזמה - 74
גארת' בייל - 44
סרחיו ראמוס - 29
איסקו - 27
קאסמירו - 19
אלברו מוראטה - 19

* ריאל מדריד כבשה בשלושה משחקים ברציפות פנדלים. זה קרה לה לראשונה בלה ליגה מאז אפריל-מאי 2006.

(עדכון ראשון: 7:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully