וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וליאן אדלמן לדשון ג'קסון: "יש נקודות השקה רבות בין הקהילה השחורה והקהילה היהודית"

כוכב ניו אינגלנד הזמין את שחקן פילדלפיה להצטרף אליו במוזיאון השואה בוושינגטון: "דבריו מגעילים, אבל יש פה הזדמנות לשיחה"

ג'וליאן אדלמן חוגג זכייה של הפטריוטס בסופרבול/מערכת וואלה! ספורט

בווידאו: ג'וליאן אדלמן מקווה להביא את האליפות לתל אביב (מ-2017)

בארצות הברית ממשיכים לגנות את דבריו של שחקן פילדלפיה דשון ג'קסון, גם לאחר ההתנצלות. היום (חמישי) הגיע תורו של שחקנה היהודי של ניו אינגלנד ג'וליאן אדלמן להגיב, בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות.

"יש לי רק כבוד למשחק של ג'קסון", אמר אדלמן, ה-MVP של הסופרבול ב-2018. "אני יודע שהוא אמר דברים מגעילים, אבל אני רואה כאן הזדמנות לשיחה. אני גאה במורשת היהודית שלי, מבחינתי זה לא עניין של דת. מדובר כאן גם על קהילה ועל תרבות. אני יוצא דופן, כי לא הזדהיתי כיהודי עד שלב מאוחר בחיי. בכל פעם שנתקלתי בשנאה, אף פעם לא הרגשתי כאילו היא מכוון עלי. רק לאחר שהפכתי חלק מהקהילה הזאת הבנתי כמה השנאה היא הרסנית. אנטישמיות היא אחת הצורות הישנות ביותר של שנאה. מקורה בבורות ובפחד".

אדלמן, שביקר בישראל מספר פעמים בעבר, סיפר שהפעם הראשונה שנתקל באנטישמיות של ממש היתה ב-2011, אז קיללו אותו על רקע היותו יהודי באחד המשחקים. "אין משום לאנטישמיות בעולם הזה", אמר.

על אף הדברים הקשים שהשמיע ג'קסון, שחקן הפטריוטס סיים את הסרטון שלו במסר של פיוס: "אפילו שאנחנו מדברים על אנטישמיות, אני לא רוצה לזנוח את חשיבותה של תנועת Black Lives Matter. אני חושב שיש נקודות השקה רבות בין הקהילה היהודית והקהילה השחורה. אחת מהן, לצערנו, היא ששתיהן מותקפות על ידי בורות ושנאה.

"קשה מאוד לראות את האתגרים שעומדות בפני הקהילות הללו אם אתה לא חלק מהן. מה שאנחנו צריכים לעשות זה להקשיב, ללמוד ולהגיב. אם כך, דשון, למה שלא נלך ביחד לוושינגטון DC, אני אקח אותך למוזיאון השואה ואתה תיקח אותי למוזיאון של ההיסטוריה האפריקאית-אמריקנית? העולם זקוק לקצת יותר אהבה, חמלה ואמפתיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully