וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן ג'קסון טוען שכוכב הפוטבול שציטט את היטלר "דובר אמת", סטודמאייר תומך בו?

הסערה האנטישמית בספורט האמריקני: סטיבן ג'קסון פרסם פוסט תמיכה מעורר מחלוקת וקיבל תגובות אוהדות משחקני NBA. סנטר מכבי תל אביב היה חתום על אחת מהן, וחסם גולש שדרש ממנו לפרסם גינוי

צילום מסך

בווידאו: שחקני ה-NBA משתתפים בהפגנות מחאת השחורים

נמשכת הסערה בספורט האמריקני סביב דבריו של כוכב הפוטבול דשון ג'קסון, שציטט את היטלר בפוסט אנטישמי. ג'קסון, שחקן פילדלפיה איגלס, פרסם בחשבון האינסטגרם טקסטים המשויכים לאדולף היטלר, שיבח את מנהיג אומת האסלאם לואיס פרחאן שנודע בשל אמירותיו האנטישמיות ובין היתר הדגיש פסקה בה נכתב: "היהודים יסחטו את אמריקה. הם יסחטו את אמריקה, התכנית שלהם לשלוט בעולם לא תעבוד אם הכושים יידעו היכן הם נמצאים".

אולם לצד גינויים רבים שגרמו לג'קסון לפרסם הודעת התנצלות, היה גם מי שתמך בו. מבין הספורטאים, נתמך כוכב פילדלפיה בעיקר על ידי שחקן ה-NBA לשעבר סטיבן ג'קסון, שהפך לאחרונה לאחד ממנהיגי מחאת השחורים.

"דשון ג'קסון בסך הכול ניסה לחנך את עצמו ולחנך אחרים. הוא דובר אמת. נכון? הוא אומר את האמת", אמר ג'קסון, שזכה באליפות ה-NBA עם סן אנטוניו ב-2003 ונחשב לאחד הספורטאים הכי מעורבים פוליטית בארצות הברית. "ברור לכולכם שהוא לא שונא אף אחד, הוא רק אומר את האמת. אלו עובדות, אבל אתם מסרבים להכיר בהן. כשמדברים על הגזע השחור, צריך לזכור שהם הורגים אותנו. המשטרה טובחת בנו ומתייחסת אלינו כמו לחרא. הגזענות בשיאה, אבל אף אחד מבעלי הקבוצות ב-NFL לא נוקף אצבע. בא דשון ג'קסון ואמר את מילת הגנאי, ועכשיו הוא מוקצה. אני משחק בביג-3, ויש לנו בעלים יהודי. הוא מבין היכן אנחנו (השחורים) עומדים ומבין חלק מהדברים שאנחנו אומרים, אבל מה שנאמר על ידי דשון לא היה מכוון כלפי אנשים כמוהו. זה היחס שאנחנו מקבלים, וזה הכל".

סטיבן ג'קסון מצהיר: "דשון ג'קסון דובר אמת"

פוסט התמיכה של סטיבן ג'קסון זכה לתגובות אוהדות משלל שחקני NBA. בין היתר, סימנו לו לייק שחקנים פעילים כמו קווין דוראנט וג'יי אר סמית', וכן שחקני עבר כמו אל הרינגטון ולארי ג'ונסון. באופן מפתיע, בין התגובות האוהדות כביכול אפשר היה למצוא גם את אמארה סטודמאייר, שאף הוא סימן לייק לפוסט.

לאחר מכן התבקש סטודמאייר על ידי אחד הגולשים לפרסם הודעת גינוי של דשון וסטיבן ג'קסון, אך הוא סירב ובהתכתבות פרטית כתב לאוהד שביקש ממנו לעשות כן: "אני לא מתכוון לגנות את הדברים. אל תעקוב אחריי, תודה", ולאחר מכן חסם אותו.

ההתכתבות המדוברת של סטודמאייר

סטודמאייר החל להתעניין ביהדות בשנת 2010, בעודו כוכב NBA, אחרי שטען שאמו היא בעלת שורשים יהודיים. באוגוסט 2016 חתם בהפועל ירושלים, ורכש כ-5 אחוזים ממניות הקבוצה. בשנת 2018 השלים את תהליך הגיור, ניכס לעצמו את השם "יהושפט", וכעבור שנה קיבל אזרחות ישראלית. בינואר 2020 חתם במכבי תל אביב עד סוף העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully