וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן ג'קסון התנצל על התמיכה בדשון ג'קסון, אבל סיפק אמירות אנטישמיות משלו

כדורסלן העבר נאלץ להתנצל בפני הקהילה היהודית, אבל במהלך הדיון הסוער צוטט כאומר ש"הם שולטים בכל הבנקים", "לא עומדים לצדנו", ו"אל תתנהגו כאילו הסבל שעבר הגזע שלכם כואב יותר משלנו"

קים קרדשיאן קניה ווסט/צילום: רויטרס

בווידאו: הראפר קניה ווסט רץ לנשיאות ארה"ב

סערת דשון ג'קסון נמשכת בארה"ב. השבוע כוכב הפוטבול האמריקאי ציטט דברים שאמר בעבר אדולף היטלר, בפוסט אנטישמי שעורר הדים רבים. ג'קסון, שחקן פילדלפיה איגלס, פרסם בחשבון האינסטגרם שלו דברים שכתב מנהיג אומת האסלאם לואיס פרחאן, שנודע בשל אמירותיו האנטישמיות, ובין היתר הדגיש פסקה בה נכתב: "היטלר אמר, היהודים יסחטו את אמריקה. הם יסחטו את אמריקה, התכנית שלהם לשלוט בעולם לא תעבוד אם הכושים יידעו היכן הם נמצאים". ג'קסון ניסה להגיד את הדברים במסגרת מחאות השחורים בארה"ב.

ג'קסון ספג גינויים רבים מכל עבר, כולל מהקבוצה שלו פילדלפיה איגלס, ונאלץ לפרסם דברי הבהרה והתנצלות, אבל מי שתמך בו היה שחקן ה-NBA לשעבר סטיבן ג'קסון, שהפך לאחרונה לאחד ממנהיגי מחאת השחורים. "דשון ג'קסון בסך הכול ניסה לחנך את עצמו ולחנך אחרים. הוא דובר אמת. נכון? הוא אומר את האמת", כתב ג'קסון, שלאחרונה הפך לאחד הספורטאים הכי מעורבים פוליטית בארצות הברית. "ברור לכולכם שהוא לא שונא אף אחד, הוא רק אומר את האמת. אלו עובדות, אבל אתם מסרבים להכיר בהן. כשמדברים על הגזע השחור, צריך לזכור שהם הורגים אותנו. בא דשון ג'קסון ואמר את מילת הגנאי, ועכשיו הוא מוקצה. אני משחק בביג-3, ויש לנו בעלים יהודי. הוא מבין היכן אנחנו (השחורים) עומדים ומבין חלק מהדברים שאנחנו אומרים, אבל מה שנאמר על ידי דשון לא היה מכוון כלפי אנשים כמוהו. זה היחס שאנחנו מקבלים, וזה הכל".

ג'קסון גם ספג ביקורת, ונאלץ גם הוא להתנצל. "אף אחד לעולם לא יוכל למצוא סרטון שלי אומר שאני שונא מישהו", אמר, "אולי הייתי יכול להיות ברור יותר על מה שאני חושב על הדברים שדשון צדק לגביהם, אבל לא הרגשתי צורך להיכנס לשיחה... אולי יכולתי להשתמש במילים אחרות, אבל אנשים מכירים אותי, החברים היהודים שלי שדיברתי איתם היום יודעים שהדבר האחרון שכיוונתי אליו זה להגן על היטלר".

עוד בוואלה!

סטיבן ג'קסון טוען שכוכב הפוטבול שציטט את היטלר "דובר אמת", סטודמאייר תומך בו?

לכתבה המלאה
שחקן ה-NBA לשעבר סטיבן ג'קסון מוחה נגד מותו של ג'ורג' פלויד. GettyImages
יאבד את עבודתו? ג'קסון/GettyImages
שחקן פילדלפיה איגלס דשון ג'קסון. GettyImages
פרשה שהציתה מתחים בין קהילות. ג'קסון/GettyImages

אבל מתברר שההתנצלות של סטיבן ג'קסון היא רק חלקית, כי בהמשך אמר דברים אחרים שהתפרשו כאנטישמיים. כדורסלן העבר צוטט, למשל, במהלך שיחה כטוען שמשפחת רוטשילד "שולטת על הבנקים" באמריקה. "היהודים הם הכי עשירים שיש", אמר ג'קסון, "מכיר את הרוטשידים? הם שולטים בכל הבנקים. הם הבעלים של כל הבנקים". עוד טען ש"אני לא חושב שהיהודים תומכים בנו כמו שהם צריכים". עוד הוא כתב בפנייה ליהודים: "הכאב של הגזע שלכם לא כואב יותר מזה של גזע אחר. אל תתנהגו כאילו הסבל שעברתם כואב יותר משלנו. האמת כואבת.... חבל לבזבז את הזמן בלהסביר את האמת לאנשים שגם ככה מעולם לא תמכו בנו".

בהמשך הוא שוב התנצל, ובפני הקהילה היהודית בפרט. "אני מתנצל", כתב, "מעולם לא התכוונתי לפגוע בקהילה היהודית, אוהד את כל מי שאוהב את כולם". כמו כן קידם שיחה שינהל עם רב מקומי בלוס אנג'לס. עם זאת, ג'קסון מועסק ברשת "Showtime", שפרסמה תגובה: "אנחנו מודעים לדברים האחרונים שאמר ג'קסון. בלי קשר לכוונותיו, ההערות של ג'קסון היו פוגעניות\ולא עומדות בקנה אחד עם הערכים של הרשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully