וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור להחלטה: עשר שנים להכרזה הדרמטית של לברון ג'יימס

כשעיני 10 מיליון איש נשואות אליו, הכריז קינג ג'יימס במשדר שארך יותר משעה על מעברו מקליבלנד למיאמי, במהלך שעיצב את הליגה ושינה אותה מקצה לקצה. בארצות הברית נזכרים ב-"החלטה"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: לברון ג'יימס באותו משדר מפורסם בו הכריז כי עובר למיאמי

ב-NBA עובדים בימים אלה בקדחתנות לקראת שובה של הליגה בצל משבר הקורונה, אך היום (רביעי), ה-8 ביולי עצרו רגע בארצות הברית להיזכר באחד הרגעים המשמעותיים בעשור האחרון, שעיצב מחדש את הליגה כולה. לפני עשר שנים בדיוק, הודיע לברון ג'יימס - אז שחקן חופשי שחוזהו בקליבלנד הסתיים - על מעברו למיאמי היט בשידור ישיר בטלוויזיה, ברשת ESPN, במשדר שנמשך 75 דקות אותו הנחה העיתונאי ג'ים גריי.

בתקשורת האמריקאית ציינו כמובן את התאריך ביתר שאת, עם דיונים ערים סביב האופן בו התקבלה ה"החלטה", כמו גם ניסיונות להביט עליה בפרספקטיבה של ימינו ולנסות לשפוט האם מדובר במהלך מוצלח. ב-ESPN התייחסו התבטאותו של כריס בוש לפיה מיאמי שלו, דווין וייד וכמובן לברון, לא עמדה בציפיות וכי גולדן סטייט ווריירס של סוף העשור החולף עקפה אותה "במובנים של שושלת".

8 ביולי 2010: לברון ג'יימס מגלה למגיש ESPN  ג'ים גריי שבחר לשחק במיאמי היט. Larry Busacca, GettyImages
אחד הרגעים המשמעותיים בתולדות הליגה. לברון ג'יימס בזמן אותו משדר ב-2010/GettyImages, Larry Busacca

מעבר לעצם הבחירה של קינג ג'יימס במיאמי, ובכלל הבחירה שלו להציג את ההחלטה שלו במשדר בו צפו 10 מיליון אנשים, בארצות הברית הזכירו את הסכומים הגדולים שגוייסו ונתרמו לקרנות הצדקה של לברון (3.5 מיליון דולר גוייסו מהפרסומות, בנוסף ל-2.5 מיליון דולר לקרן "מועדון הבנים והבנות של גריניץ'").

לעומת עוצמת הביקורות הקשות, ואפילו מעבר לכך שספג לברון ג'יימס בזמנו (גופיות של הקאבס הנושאות את שמו נשרפו על ידי אוהדי קליבלנד, והשחקן עצמו הושג כמי שמעדיף לבנות "סופר-טים" במקום להתמודד מול השחקנים הטובים בליגה), נראה כי היום הצורה בה מתייחסת התקשורת האמריקאית והרשתות החברתיות למהלך הינה יותר בפרספקטיבה מקצועית מאשר עקרונית. ייתכן ויש לזה קשר למהומות המתחוללות בימים אלה בארצות הברית, ייתכן ויש לזה קשר למשבר הקורונה, ואולי פשוט כי לברון חזר לקליבלנד וזכה עמה באליפות היסטורית ב-2016.

במבט לאחור, כמובן שאי אפשר להתווכח שההחלטה של לברון שינתה לגמרי את הליגה. השחקן עצמו הביע חרטה על הצורה בה הודיע על המעבר למיאמי, אך בסופו של דבר אי אפשר להתעלם מהמסר שחלחל הלאה גם לכוכבים הצעירים שבאו בעקבותם - כל שחקן הוא אדון לגורלו ורשאי - ואף צריך - לקבל את ההחלטות הקובעות על הקריירה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully